![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Noen som vet hva det koster å få sendt en container til Nairobi i Kenya?
Har hørt at noen har vært så heldige at de har fått sendt en container helt gratis før, noen som har noen gode forbindelser som kanskje kunne hjelpe til litt? Har ønske om selv å dra til Kenya så fort som mulig, det vil si så fort det er relativt trygt å dra.
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Fruen driver i den bransjen, så hun skal ta en sjekk i morgen når hun er på jobb.
Jeg har også jobbet med container transport tideligere, og har vel aldri hørt om noen som har fått transporten helt gratis... PGA av uroligheter så er det nok en del ekstra "gebyrer" ute å går. Sender deg en PM så snart jeg har noe fra henne. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
DC8-63 fortalte i en annen tråd at han fikk med en container gratis på Air France til Buenos Aires en gang. Men det er nok langt fra vanlig. Men det er jo lov å prøve...
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har utrolig respekt for hva du får til imm! Hva med en egen giver tråd et sted på forumet?
Skal nedover i mars (om alt blir rolig) og skal være en del i Nairobi både i begynnelsen og slutten av mars. En kompis av meg skal gifte seg. Om det er noe jeg kunne gjøre for deg der nede i den tiden, så bare si ifra ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk takk både til deg Learjet og til deg MartinL
En givertråd hadde vært fint det ![]() På julebordet auksjonerte jeg bort et ekseplar av boken "Hvorfor fly flyr" signert av forfatteren. Den gikk til FBUforever for den nette sum av 800 kroner, gjett om jeg ble glad! Så du skal til Nairobi i mars? Det har nok roet seg ned til da, og selv håper jeg å få reist så fort som mulig. Har hatt kontakt med folk der nede nå, og de sliter veldig. De har hatt dårlig råd til å skaffe mat før, og nå har prisene skutt i været, og det er også nesten umulig å skaffe bensin og diesel. FN har fraktet nesten 700 tonn mat inn i Kenya nå i dag, og det monner betraktelig. Vi får bare håpe folk kan holde fred. Jeg håper å reise så snart Utenriksdepartementet sier det er forsvarlig å dra. Slik det er nå, advarer de mot å reise, og svenske turoperatører har flydd hjem alle sine reisende. Det er dramatisk! Her et hyggelig bilde fra Kenya, tatt i april. Kaller bildet "magic moment", barna fikk se bilde av seg selv på digitalkamera, og du ser på de hvor gøy det var. Magisk for de, magisk for meg. (hadde jeg kunnet billedbehandlig hadde jeg nok laget meg litt brunere, eller laget en genser ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er i Nairobi 2 og 3 Mars, samt 14-18 Mars.
Skal i mellomtiden opp på Kilimanjaro og på safari.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det blir sikkert en fantastisk tur. Jeg var selv ved foten av Kilimanjaro i april, bodde i telt ute på slettene. Det var litt av en opplevelse! Om det tar tid før situasjonen roer seg, så kanskje jeg kombinerer turen til Kenya med turen til Sierra Leone. Skal til SL i midten av mars. Så hvem vet, kanskje vi er i Nairobi samtidig? Her er forøvrig en veldig bra reportasje fra TV2 om situasjonen i Kenya akkurat nå: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=204520
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Reiste med KLM B767 fra AMS til Kilimanjaro Airport og returen var via Dar Es Salam (1t bakkestopp) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Si ifra om du trenger noen tips, jeg var der for ca. 2 år siden. Slitsomt men ikke teknisk krevende, alle kan klare det. Fantastisk tur!
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
vi får holde kontakten. det hadde jo vært gøy,
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som kan hjelpe? | krølle | Flyforum | 1 | 12-01-2009 21:59 |
Noen som kan hjelpe? | DonRuud | Reiseforum | 6 | 20-10-2008 18:11 |
Noen som kan hjelpe? | flyKSU | Flyforum | 3 | 30-04-2007 11:29 |
noen som kan hjelpe | krølle | Flyforum | 11 | 15-06-2006 20:17 |
Er det noen som kan hjelpe til med noen registreringsnummer? | LN-KGL | Flyforum | 2 | 25-02-2005 11:31 |