![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Ved gjennomgang av Luftfartstilsynets postjournal fra rett før jul ble det avslørt at den første av de tre "nye" DY 737-300ene er MSN 25033 (SX-BTO fra Aegean). Flyet ble bygget i 1991 og har følgende fortid:
G-MONV (1991-1996) - Monarch OY-MBN (1996-1998) - Maersk TC-IAD (1998-1999) - Istanbul Airline N5033 (1999-2000) - CIT RP-C4008 (2000-2006) - Philippine AL SX-BTO (2006-2008) - Aegean Tidspunkt for levering vites ikke, men den er langt inne prosessen (søknad om registrering foreligger på bordet til Luftfartstilsynet, men koder mangler).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,262
|
![]()
Slik har den sett ut hos Aegean den siste tiden, og vil bli erstattet av en av de mange A320 Aegean har bestilt:
http://www.airliners.net/open.file/1093038/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Et fantastisk spennende og fikst livery Aegan har ordnet seg...
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og denne maskinen er vel allerede på vei, om den ikke har kommet frem, til Lasham
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Var det ironisk ment Nick Figaretto?
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Nick er vel nå blitt vant med hvite fly med fire hårfønere
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,456
|
![]()
Aa? Har'n lagt om til 'The Other A'? (Avro, for de trege av dere...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Mr. Nick er vel 2P på SE-DJP og DJY som "Sas representant" i cockpit
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det begynner å bli en del -300 hos DY nå ja...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Dette blir den 25ende
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
17 år gammelt fly med seks tidligere eiere lover ikke så bra. Begynner det å bli vanskelig å få tak i 737-300? Hvem eier egentlig flyet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Bare fem operatører FlightDeck - det er CIT Leasing Corporation som er/var eier og mellom november 1999 og mars 2000 var den uvirksom parkert på Greensboro/NC
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aviation Junkie
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
|
![]()
Hmmm... med KKA så er vel alle reg i denne serien i bruk. Vil DY "resirkulere" de andre Fokker registreringene for resten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Ingenting som tyder på at det blir noen BBer, de har da reservert LN-NOx (minus -NOA og -NOK) og LN-DYx
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Syns jeg leste at DY også har reservert LN-DY serien?,
EDIT: Leste hele KGL sin post nå. Last edited by Vede; 06-01-2008 at 22:59. Reason: Leste ikke forrige innlegg helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Sep 2007
Posts: 41
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Med 40+ -800 holder jo ikke NOx rekken...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Vede, du er ikke alene om ikke å lese hele min post - ikke sant ThomAAs?
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I innposten til Luftfartstilsynet har følgende kommet inn:
7. januar LN-KKA - registrering av luftfartøy - apostille og bill of sale 8. januar LN-KKA - Bill of sale Ryktene har det at det ankommer/har ankommet en 737-300 med Norwegian-farger og white tail til OSL med registrering SX-BTO. I hvert fall så ble SX-BTO fanget opp på ACARSD.org den 9. januar rundt 14:30 under testtur over Brüssel med flight nr. VEX1234. Spørsmålet er så hvem som er førstemann til mølla for å få den festet til minnebrikken?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
[QUOTE=LN-KGL;233740]..... I hvert fall så ble SX-BTO fanget opp på ACARSD.org den 9. januar rundt 14:30 under testtur over Brüssel med flight nr. VEX1234.
...QUOTE] Har foresten DY noen planer om å benytte ACARS nå med introdusjonen av NG ? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Atombase nær avslørt av fyllekjøring | BraathensSafe1985 | Flyhistorisk forum | 0 | 01-02-2015 05:56 |
'Hemmeligheten ved flyplasskodene avslørt' | LN-MOW | Småprat | 2 | 06-09-2014 19:26 |
Hemmelig SAS rapport avslørt | Tertit54 | Flyforum | 6 | 23-02-2009 12:42 |
LN-KKA | VC-10 | Flyforum | 10 | 06-02-2009 18:13 |
Attention TRD Spotters: LN-KKA | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 25-01-2008 22:27 |