![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Lurer på om Widerøe har kjøpt PH-KXM?
Tror de har kjøpt den, siden den er helt hvit og og går som WF ofte.. Noen som kan bekrefte, avkrefte dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Ja, det er nok berre TØV. DEi har leigd denne maskinen framover.
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Hvor lenge vet noen det? hva slags maskin er det som bruker og gå som WIF i coast air farger?
LN-FAP er det det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Hva slags tre-fire maskiner er det WIF har leid?
Stemmer det at det er: Denim Air Fokker 50 PH-KXM? Blue Line Fokker 100 F-GNLH? Malmø Avation BAe 146-200 SE-DSO? Coast Air ATR 42 LN-FAP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Ser at F-GNLH går som WF9135 til Paris Charles De Gaulle i morgen..
Når kommer denne tilbake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
WF har nok IKKE kjøpt PH-KXM nei, de begynner ikke med Fokker 50 operasjoner så brått selv om de mangler fly, den maskinen er fortsatt eid av Denim Air, som driver nettopp med slik type kontraktsflyging for andre selskaper....
F-GNLH som er Blueline's Fokker 100 flyr nok bare hjem til Frankrike for julehøytiden da Widerøe og de andre norske selskapene reduserer rutene sine KRAFTIG i juledagene.... Den kommer sikkert tilbake rett over nyåret, om ikke allerede i romjulen...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Coastair, Denim og Blueline flyr for Widerøe for tiden, og skal gjøre det i 2-3 måneder ut i 2008.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Helt enig der!
Saab 2000 er meget behagelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Saab 2000 kan jo også ta av på ganske korte baner.
Så kanskje WIF burde gi Saab 2000 en sjanse, å lease en for å se om den er til demmes behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Om de hadde laget en SAAB 3000 så kanskje.. SAAB 2000 er for liten...
Forøvrig var vel Coast leid inn til og med 23/12. Denim kommer med en Fokker 50 til fremover... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Helt enig! Tror også SAAB har delene inne og bare trenger og sette sammen en SAAB 2000 så er flyet klart! etter noen måneder!
Hadde vært skøy og sett en SAAB 2000 i SAS og Widerøe farger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Jada pluss at det kan gå en del høyere også. Tror den har en max altitude av FL300, pluss at den er meget rask!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Dere overser et lite problem...
Flyet WF skal erstatte har 76 seter, og de ser på fly på opptil 90+ seter.... BAe ATP er en bedre kandidat enn SAAB 2000, fordi den er større... SAAB 2000 er sikkert kjapp og brukervennlig, men den er jævlig trang for 76 pax... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
En SAAB 3000 hadde vært konge, men det ville tatt mange år før den var ferdig..
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Forøvrig er SAAB 2000 sin hastighet bare 8 knop høyere enn Q400...
Q400 klatrer lett fra den, og har lengre rekkevidde med mange flere pax... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Problemet med SAAB 2000 var, og er fremdeles, at SAAB valgte å utvikle flyet basert på cross-section fra SAAB 340, som innebærer at setekonfigurasjonen er 1-2 i bredden. Dette betyr at SAAB 2000 allerede er en strukket versjon. Av SAAB 340.
I følge fabrikken er det ikke mulig å strekke flyet noe mere. Dermed var man stuck med et fly om var for lite i forhold til hva flyselskapene var ute etter. Den eneste muligheten til å øke passasjertalet på SAAB 2000 er å øke vidden på kabinen slik at man får plass til 2+2 seter. Dermed måtte hele skroget økes i diameter med alt dette innebærer (Cockpit, galleys, cargo compartments, etc). Som en følge av endringen i skroget måtte også vingene konstrueres på nytt. Dermed finnes det altså ingen mulighet for en større versjon av SAAB 2000. For det ville i så fall bli et helt nytt fly. men svenskene burde virkelig vurdere å lage dette helt nye flyet, for så vidt jeg har forstått har samtlige SAAB 2000 operatører vært svært fornøyd med flyet.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Jada sånn sett!
Jaja vi får vel vite det etterhvert hva som skal erstatte Q400erne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]() Quote:
![]() E!
__________________
:: Egil :: wias HQ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Greit å ha denne diskusjonen synes jeg!
Så folk får si sin mening hva slags fly de vil ha istedet for Q400. Men nå kommer det visst en Q500 også har sett et par bilder en plass men husker ikke hvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Bildene du har sett av Q500 er nok av en artistisk art.. Flyet er vel strengt tatt på ønskenivået, og er ikke lansert...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-modell ønskes kjøpt | Dc-10 | Samlerhjørnet | 0 | 24-03-2012 19:52 |
Sverige har kjøpt for mange Gripen | catocontrol | Flyforum | 10 | 06-06-2011 16:56 |
Hvem har kjøpt Norge? | Concorde | Reiseforum | 0 | 07-06-2008 14:56 |
OT Har kjøpt nye bil | Lennart | Flyforum | 31 | 26-06-2006 13:52 |
Hvem har kjøpt to 737NG?? | CK | Flyforum | 4 | 27-01-2005 15:54 |