![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Har noen vært der og er det og anbefale og ta en tur.
Andre ting som man bør få med seg,samt hva er greieste måte og farte på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har vært der jeg! Jeg og Madam'en var der i fjor sommer, og for meg som er flygal var det morsomt, og ikke minst siden vi valgte å se på A380 delen av fabrikken. Å se A340/330 delen var liksom ikke et alternativ en gang...
Jeg tror du kan kjøpe en pakke hvor du kan se begge fabrikkanleggene om du vil det.... Når du kommer dit så kommer du først til en veldig provisorisk Airbus hmmm hall/billettkontor etc, hvor du bestemmer deg for hva slags tur du skal ha. Du må ha med pass som de beholder så lenge du er på turen, og det samme gjelder mobiltelefoner / videokameraer / fotoapparater. Du blir så kjørt i en buss til anlegget og vist rundt, og inne i monteringshallen til A380'en så er det nærmeste du kommer maskinene et stort rom helt oppe under taket, og du får fin utsikt ned til hmmm, når vi var der 4 stk A380, så ja, hallen er DIGER..... Du får også en rundtur i bussen rundtom på anleggene og det var absolutt morsomt å se. Turen ender opp igjen der du startet, men da i souvenir-shoppen, hvilket det fort går en del euro i..... Har du flere spørsmål så spør gjerne på PM eller noe... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Argh,
ENGM RAMP, jeg skulle dit for en 2-3 år siden, og kom så langt som til London Gatwick. Jeg hadde med en kompis fra Seattle, og vi hadde begge hatt ett par turer på Everett og sett hvordan ting ble gjort der, men Franske ATC folk er jo veldig flink til å streike, så turen videre fra LGW med BA, ble aldri noe av. Oh well, kanskje en vakker dag ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
hehehe, fatt mot Håkon, det KOMMER sikkert en vakker dag!
Det kan anbefales å ta en tur, selv om jeg ikke hadde mye til overs for Toulouse By, DEN hopper jeg glatt over neste gang! Og skulle jeg havne forbi Aeroport De Blagnac en gang til skal jeg ta med meg BEGGE rundturene!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da får du også ta en tur innom den gamle flystripen hvor Concorde lettet for første gang. Der går nå bilveien veien tvers over, men å vandre på den ga meg noen kalde frysninger nedover ryggen!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
AF-Concorden, F-BVFC som var på Gardermoen 10.10.1998 står der på display hvis jeg ikke tar helt feil ! (den jeg fløy med) !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
I tillegg til Airbus fabrikken kan det anbefales en tur innom Toulouse Space Center. Har ikke vært der selv, men flere som har anbefalt en tur dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
jupp space center er bra. De har blandt annet en gigantisk utemodell av MIR stående der, men ta forbehold om været. Det er ikke noe trivelig å være der om været er dårlig. Mye av det som er å se står ute.
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Takker for alle svar,da er det bare og begynne planlegging...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg må si at besøket på Airbus-fabrikken kunne jeg like gjerne vært uten.
Men, besøk på Socata, Goodrich og EADS Astrium var alle gode greier |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Omvisning hos Airbus i Toulouse. | Vede | Reiseforum | 6 | 12-11-2022 10:38 |
Tur til Airbus fabriken i Toulouse | DigitalAirliners.com | Bilder & foto | 8 | 25-05-2009 22:59 |
Noen bilder fra Toulouse (TLS) - Airbus Fabrikken | DigitalAirliners.com | Bilder & foto | 1 | 19-10-2008 20:59 |
Film fra Boeing fabrikken! | LN-AØR | Flyforum | 1 | 25-01-2008 19:25 |