![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dagen punktlighet 44%.
![]() Troverdigheten begynner snart å ta slutt for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det kunne jeg tenke meg, den burde vært borte for leeeenge siden, for detta har pågått lenge. Men hvis dette er bakkerelatert så er det jo de som handler de som er problemet, siden Northport ikke greide det, og de skyldte på admin innad så er vel problemet lengere ned vil jeg tro etter som Røros ikke greier det heller, og jeg går ut i fra at Røros ansatte mange i fra NP. Da kan de ikke hyle å skrike på at admin er dårlig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, synd dette her. Stakkars paxen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja det er de dette går utover...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette forteller vel i utgangspunktet bare noe om antallet forsinkelser, ikke noe om hvor store de er. Dreier det seg i utgangspunktet primært om 15-20 minutter betyr det jo som regel forholdsvis lite for paxen.
Og for Røros sin del her, hva er det som forårsaker forsinkelsene? Er det tech eller er det problemer med groundhandling - eller andre ting som er utenfor både DY's og Røros' kontroll?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
41% nå. Men det er som sagt enda tidlig på dagen. Håper %. blir mer positiv utover kvelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan er det med de andre? SGS WF osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis passasjerene fremdeles er trofaste mot DY til tross for meget lav punktlighet over tid, og til tross for at man ofte finner like lave/høye priser med konkurrenten, så betyr kanskje ikke punktlighet så mye for folk flest som man har trodd. En ting er irritasjonsmoment, en annen ting er omlegging av kjøpemønster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå fikk vel ikke Røros så mange ansatte fra NP som ønskelig heller. Er faktiskt en del folk fra NP som heller gikk til SGS. Dette viser vel også at det å drive bakketjenester er ganske komplekse greier. Erfaring er viktig i denne bransjen..
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå er den nede på 36 %. 2 av 3 Norwegian-fly forsinket. Her er det noe å ta tak i
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette er ikke bra. Hva ligger SAS på?
Det skyldes nok en kombinasjon av ulike faktorer, blant annet kort tid på bakken og liten flåte i forhold til produksjon (dermed veldig sensitive om noe skjer). Det siste er særlig aktuelt i helgene med svært mange avganger ut i Europa kombinert med høyt antall pax på alle ruter. Da blir det lett forsinkelser som får store ringvirkninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Dagens punktlighet (OSL) kl 14:31
SAS: 87% 6 av 45 avganger forsinket Widerøe: 67% 1 av 3 avganger forsinket Norwegian: 36% 16 av 25 avganger forsinket Andre: 77% 7 av 31 avganger forsinket Last edited by LN-RRA; 18-11-2007 at 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Dette er IKKE bra. Og noe må gjøres kjapt for at ikke DY skal få mye negativ omtale i media og da mister folk fort troverdigheten.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette kan da ikke komme som noen sjokk eller overaskelse på noen? Røros Flyservice på OSL på stor i veldig stor grad av akkurat de samma folka som har vært i NP. MEN det er jo ikke så enkelt at mann nå kan si "så er vel problemet lengere ned". Det har vært sagt før at opplæringen i NP har så som så. Det er et ledelseproblem. Det kan ikke rettes på over natta.
Men uansett, men ny ledelse på plass men de samme folka på bakken så vil det nødvendigvis ta en stund for å få snudd på saker å ting. Om DY har dårlig on-time nå i november så syns jeg ikke det beviser enten det ene eller det andre. Men om det ikk er en klar forbedring i desember så blir saken en annen. Gi det litt tid. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hentet mannen min på OSL for et par timer siden - han kom forsinket med SAS fra Stockholm - men ellers var det stort sett Norwegian som var forsinket inn til OSL i ettermiddag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
ENGM 181641Z 00000KT 0800 R19R/1100N R01R/1000VP1500U FZFG VV003 M02/M02 Q1015 TEMPO 0600 FZFG VV001
Ser ut som det meste er forsinket naa, baade for SAS, DY og andre .. og hvis sikten fortsetter aa droppe blir det nok ikke bedre utover kvelden heller ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjørte over til BGO idag og hørte flere ganger på radioen at det var problemer pga. tåken. Passasjerene ble oppfordret til å møte som normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det mangler både mannskap og utstyr på ramp. Ufint å si at det er de ansatte som tråkker på gulvet og asfalten det er noe galt med.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Hørte Røros var veldig uheldig med el-trekkene.. De skulle vært klare til i over i går. (fredag) men skal være klare til senest neste fredag skjønte jeg.. Synd for noen tar våres når de føler for det. Dere låner 4 men bruker de dere finner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens punktlighet | RIBRO | Småprat | 8 | 16-05-2013 23:57 |
Punktlighet vs. troverdighet | krølle | Flyforum | 16 | 14-10-2010 15:49 |
Imponerende punktlighet | adlerauge | Flyforum | 11 | 17-08-2008 23:59 |