![]() |
|
|
![]() |
#1 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Dette var da en søt høstagurk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Agurk er tydeligvis blitt en "helårs-grønnsak"
![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Skyldes klimaendringene ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
Posts: 888
|
![]()
Tror mer det var en test av rømningsveier siden de brukte nødutgangen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Haha. Dette var en søt sak da =P
Men åpne nødutgangene? Er det bare å åpne nødutgangene og lukke de som det passer seg? Akkurat som en flydør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Denne kommentaren var den mest treffende:
Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
![]() For øvrig: Er det ikke mer oppsiktsvekkende at crew går ut på vingen gjennom nødutgangen for å sole seg enn at de kliner? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]()
Tross alt...
Alternativet er vel at flypersonellet må ut av flyplassen. Dette medfører tur gjennom nirvana, hell**** og det som verre er i forbindelse med crew-slusene. Da er det kanskje like greit å ta pausen på vingen. Bedre å bli mistenkt for å bryte regler i lokalavisa enn å bli mistenkt for å være terrorist foran Mr. UberVekter i slusa, vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Jeg vet at jeg løfter tråden ved å skrive dette, men er det noe som helst mulighet for at denne tråden nå snart kan avgå en stille død????????
Dette er det mest IDIOTISKE jeg noen gang har sett i media, rett og slett UFATTELIG at noen gidder å bry seg i det hele tatt!!!
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
http://www.schneier.com/blog/archives/2007/11/the_war_on_the.html -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]() Quote:
Det er omtrent som en vanlig dør - litt avhengig av flytype. På MD80 eller 737CG taes hele døren bort og det kan være litt klorete og tungt å få den på plass, på en 737NG derimot er døren hengslet i topp, og det er en grei sak å få den igjen. Kan være litt tricky å få igjen den lille klaffen i bunn, men det er kun teknikk. Ellers er det eneste jeg merker meg, at de har sko på seg. Boeing anbefaler ikke akkurat at man har sko på seg når man går på vingen, og vi er pålagt i henhold til vår MOE å benytte noe vi kaller "Boeing-sokker" hvis vi skal gå på vingen. MD80 derimot er jo overkill bygget, så den har det ikke så mye å si - bortsett fra at man lager merker på vingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Man må jo bare være litt forsiktig på A320. For der er det jo sklie på OW exit. Og den blåses om du åpner vinduet...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]()
De skal jo bare prise seg lykkelige over at ikke Airport Patrol kom kjørende en tur forbi og oppdaget at de beveget seg ute uten refleksvest..... Da ville det nok blitt bakoversveis og lange ører tenker jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Eller kanskje Speedbird kan lage en undervisningsvideo om emnet? ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Hadde faktisk vært litt morsomt å se!
![]() Men det jeg er _ganske_ redd for er at jeg skal tabbe meg ut en gang i lufta. Er en veldig klåfingret person, så jeg har flg. spørsmål: Vil nødutgangen åpne seg i lufta? :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Kommer ann på flytype og hvilken dør du forsøker på. Men de fleste vil heldigvis ikke kunne åpnes så lenge det er overtrykk i kabinen. Men det finnes desverre noen unntak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Blue Islands under vingen til Flybe | RJon | Flyforum | 1 | 12-01-2016 11:32 |
360* view fra vingen til et sjøfly! | LN-HFH | Bilder & foto | 3 | 04-06-2015 22:43 |
Is/rim på vingen. | Cessna182 | Flyteknisk forum | 7 | 20-12-2011 10:45 |
Brakett på vingen til bl. a 737 | gilera | Flyteknisk forum | 16 | 27-10-2010 18:12 |
Kondens over vingen... | atck | Flyforum | 0 | 20-06-2006 19:32 |