![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Niice
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg synes den er drit stilig!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
En pen maling skuler fortsatt ikke faktumet at det er en russer...
Skeptisk ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Det er noen bilder i Aftenposten. Se på høyre side et stykke ned på siden. Rikit fin synes jeg og.
http://www.aftenposten.no/
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]() Quote:
![]()
__________________
:: Egil :: wias HQ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Hm, ganske ordinær. I likhet med Boeing (Dreamliner) putter de på masse maling med bølgeeffekter som kamuflerer ordinære linjer,, og får de hele til å se mer spektakulært ut... Det synes jeg er å jukse litt - Airbus og brassene klarer seg bra uten slike triks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Kjempefin! Denne blir nok bra! Og - for de italiofile, så er den jo kvart italiensk (Alenia har 25%)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Lekker denne!
![]() Noen som kjenner til byggemetode? Materialer, etc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det var jo veldig 787-snute på den da. Ellers, om man sammenligner med 737-NG, er ikke haleror og stabilisatorene mye mindre i forhold til flyet enn hva det samme forholdet er på NG'ene?
Ellers har jo Wikipedia som vanlig en del vise ord om maskinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Superjet_100 -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Røyken
Posts: 121
|
![]()
Maskinen ser bra ut den.
Synd ikke Airbus har noen kreative hjerner i deres lakkverksted, som kunne brukt litt farge på flya. Brassene er vel heller ikke helt ukjente med fenomenet jasse opp flylakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Skal WF bli eiere av noen sånne?
__________________
the dreamer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
Hva WF angår så holder vel de seg forsatt på propell linja, og skulle de hoppe på jetbølgen(som har roet seg betraktlig) så blir det vel bare en ny Bombardier...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
WF kommer nok aldri til å få fly med hårfønere som motor. Propæll e tingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Hvem snakket om A340??
![]() ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Superjet'n er åpenbart moderne og billig. Men det skorter vel ennå litt på erfaringen med russisk service og support. INGEN vestlige selskaper har erfaring med russiske leverandører å snakke om.
Det første vestlige selskapet som tør å kjøpe slike får nok flyene veldig billig. Antageligvis så billig at dersom man trenger 10 fly kan man kjøpe 14-15 slik at man har noen i reserve dersom det skulle vise seg å være "katta i sekken". Dersom det så viser seg at flyet er bra og at Sukhoi viser seg å være OK å samarbeide med så blir dette en kjempesuksess. Men hvis fly med feil blir stående i ukevis pga. dårlig oppfølging fra fabrikken og alle manualer og prosedyrer er på russisk så blir det jo fiasko. Som det ble sagt i Flåklypa: "Time will show" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Italienske ItAlia Airlines har betilt ti SuperJet 100 med opsjoner på ytterligere ti. ItAlia flyr i dag Do328JET og MD80. Alenia vil stå for det meste av support for vestlige selskaper, og de har lang erfaring med dette gjennom ATR (kanskje bedre enn Bombardier - ref. mangel på deler som er et gjennomgående problem når man dealer med våre venner fra Canada)
"Fly fra Russland - skeptisk" Det var vel også en og annen som var skeptisk til "fly fra Sør-Amerika" også, men nå er vel den skepsisen gjort til skamme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Og i det siste er det jo mer "Fly fra Canada" som har slitt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Jfr den alt nevnte wikipedialinken skal visstnok SAS være i nært å avtale kjøp av SSJ 100. Dog er det ikke oppgitt noen kilde til denne informasjonen. Har noen hørt noe om dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Video Sukhoi Superjet 100 | PerJohan | Bilder & foto | 3 | 21-05-2012 17:09 |
Modell av Sukhoi Superjet 100! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 2 | 19-05-2012 23:20 |
Sukhoi Superjet 100 på Flesland | erlingjo | Bilder & foto | 14 | 09-05-2012 17:37 |
Sukhoi Superjet 100 på OSL | putzmeister | Bilder & foto | 13 | 11-12-2011 15:48 |
Sukhoi Superjet 100, spotteralert. | Piddien | Flyforum | 21 | 02-10-2010 13:41 |