Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2007, 13:31   #1
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
Default Widerøes "action" team

Widerøe har en gruppe med ansatte som, i tillegg til å håndtere flyankomst og -avganger, også booker om passasjerene når været er dårlig eller når flyene sliter med slatters-kne.

www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article3006626.ece
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 13:41   #2
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Widerøes

Preventivt arbeide fra et flyselskap kan vi like. Alle har vel opplevd å komme til en flyplass hvor selskapet har vist om problemene en tid forut og lite arbeide er gjort for å rette på ting før pax er i køen...

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 14:04   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Widerøes

dagens pirk - bile av Q400 i et fargeskjema den aldri kom i...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 14:50   #4
TUC
Escaping the blue box
 
TUC's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 332
Default Re: Widerøes

Dette er god kundeservice! Bu hadde jo en slik gruppe i sin tid -har SAS noe lignende?
__________________
Just got out of the blue box
TUC is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 14:57   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Widerøes

ja, SAS har også egne action teams
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 15:27   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams
Dem har jeg aldri sett..... Kunne trengt et action team ventende ved SK944s gate i CPH med boardingkort i haanden naar det er 500 mann i ko foran servicesenteret, samt 20 mann i ko i loungen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 15:33   #7
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams
Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 15:38   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams
Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A
Er det ikke de som kommer inn i bildet når man ankommer for sent inn til CPH, forbindelsen har gått og man får beskjed før man lander om å gå rett til SKxxxx ved gate xx istedet og man slipper transfer center og slikt tull?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 15:46   #9
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by Someone
Er det ikke de som kommer inn i bildet når man ankommer for sent inn til CPH, forbindelsen har gått og man får beskjed før man lander om å gå rett til SKxxxx ved gate xx istedet og man slipper transfer center og slikt tull?
Vil tro det, pluss vil tro det er de som tar seg av de umiddelbare effektene når noe går tech og masse folk må skufles om på.

Det som ofte er det dårlige bindeleddet er vel det jeg forbinder mer med hva jeg opplever hos SQ, at det er alltid en eller annen luring i døren som har alt papirarbeidet klart og nye boardingkort, etc.

Jeg er klar over at det å ha folk til slikt er en mye dyrere funksjon enn hva det er i Asia, men det er ofte det som er mangelen når jeg står på bakken i Køben, enten det er et fly som er sykt eller en forkjølet fagforening som endrer planene.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 17:18   #10
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:
Originally posted by CK

ja, SAS har også egne action teams
Enig med Tommy her, dette har jeg ikke merket så mye til. Nå er det vel litt med jobben til et slikt team som det er med mitt, at gjør det jobben så er det ingen som merker de er der.

-A
Dette er vel inget team som er ute blant passasjerenepå flyplasser, f eks i CPH. Jeg vil tro slike "team" sitter på kontorene og booker om på harde livet når noe uforutsett skjer, f eks groundingen av Q400.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2007, 17:41   #11
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Widerøes

Quote:
Originally posted by MD11
Dette er vel inget team som er ute blant passasjerenepå flyplasser, f eks i CPH. Jeg vil tro slike "team" sitter på kontorene og booker om på harde livet når noe uforutsett skjer, f eks groundingen av Q400.
Det vet jeg, det er åsnn i det fleste organisasjoner som har slikt at de er baki kulissene og er ofte folk som er ganske flinke på det tekniske bedriften driver med og tenker kreativt.

Det hjelper ikke alltid å ha bare det. Det jeg tenkte på over er at SQ er ganske flinke slik og de har en del veldig proaktive folk i sitt system, men hos de er det også forbundet med at istedet for at jeg må manøvrere meg igjennom hauger av folk i kø over alt, så har det vært slik at ånr jeg lander så er det noen som står ved flydøren nårjeg lander og vet hvem jeg er og har boardingkort klare. Som Tommy nevnte over, å stå på Kastrup med en enorm kø på kundesenteret og en god kø i loungen hjelper ikke om det haster.

Så ja, det er fint å ha slike team, men når kunden ofte er avhengig av å få en papirbit i hånden, så må du ha kanalen til å få det til slik. Eller at du får formidlet at alt er i orden, gå til rett gate og dra kort.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2007, 23:26   #12
Egil
ScanFlyer Gold
 
Egil's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
Default Re: Widerøes

Hører at mine kolleger har jobbet døgnet på tamp den siste uka for å hjelpe så mange som mulig før de faktisk står på flyplassen og "tror" de skal reise...

Desverre er ikke Widerøe's Actionteam tiltenkt (eller bemannet for) slike oppgaver som vi nå har med samtlige Q400 på bakken!
Vi løser primært endringer fra Q400 til 300-serien og 300-serie til 100-serie hvor vi kommer i situasjoner med overbookinger.
Samt endringer i ruteprogram i forbindelse med jul, påske etc.

Og så og si alle vi kontakter blir kjempeglade for å få en slik telefon med mulighet til ombooking til annen avgang slik at de kan planlegge


Egil
__________________
:: Egil
:: wias HQ
Egil is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gilera is back in action gilera Bilder & foto 6 06-11-2011 01:07
Action på Torp imm Flyforum 0 30-08-2009 13:00
Action i Washington den 4 juli? Fnate Reiseforum 6 19-07-2009 14:12
Tristar action LN-MOW Flyforum 8 11-10-2006 21:21
Missing In Action: Boeing's CEO LN-MOW Flyforum 4 01-05-2006 19:49


All times are GMT +2. The time now is 19:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.