![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]()
Rolls-Royce har testet Trent 1000 nå i sommer. Vedlagte bilde viser en B747-200 med testmotoren påmontert.
rolls-royce.com/media/images/PRImages/trent-1000-first-take-off.jpg Vanligvis synes jeg motorene på B747 ser svære ut. Sammenlignet med den nye motoren blir de imidlertid små... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Hehe, ja det der var jo en enorm motor. Og jeg er vanligvis enig i at det er store motorer på 747
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2007
Posts: 119
|
![]()
hvilken flytype skal disse brukes på? 747-8 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,809
|
![]()
De er vel til 787.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Forskjellen er at motoren til 787 har en fan diameter på 2.82m, mot 2.64m for 747-8, at GEnX-1B vil være bleed-less, noe motoren til 747-8 ikke vil være. I tillegg lurer jeg på om GEnX-2B67 vil ha et turbinsteg mindre, noe som sannsynligvis vil gjøre motoren noe kortere i tillegg. N787RR, RR sin flying test bed, flyr enda over Texas, dere kan tracke flightene her: http://flightaware.com/live/flight/N787RR Første 787 som tar av vil ha to Trent 1000 under vingene, det samme vil de neste tre flyene også ha, før de to neste maskinene vil bli drevet av to stykk GEnX-1B64. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2007
Posts: 119
|
![]()
så 747-8 skal ikke bruke trent motorer i det heletatt de da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() GEnX-2B67 har forøvrig et steg mindre i LP compressor også i forhold til GEnX-1B64/75. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hmm kan den type motor klare å fly en 747 hvis bare med ett stk motor på hver vinge istedefor 4 ?? kan den klare det ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
De har jo testet RR-motoren som 777 har, på en 747 også. Den er jo enda større i diameter enn den her, ser litt merkelig ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() http://www.airliners.net/open.file/0313479/L/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Beklager, det var den jeg tenkte på. Bare antok at det var RR, orket ikke lete opp et bilde. Men stor er den iallefall!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trent 1000 vedlikehold (motorproblemer 787) | Radiv | Flyteknisk forum | 42 | 13-03-2025 08:29 |
Rolls-Royce XWB snart i luften | flappflapp | Småprat | 0 | 19-10-2011 13:19 |
Norwegian Air Shuttle ASA has selected the Rolls-Royce Trent 1000 | sail4fun | Flyforum | 11 | 06-04-2011 20:27 |
Rolls-Royce wins | CebPac | Flyforum | 1 | 06-10-2010 08:37 |