![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jepp, det er mange ulykkelige historier om reisende for tiden.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153462 Tragisk hendelse for de involverte naturligvis, men jeg blir nesten sittende igjen og lure på om denne kvinnen var stum i tillegg til blind? Selv om man er blind går det jo an å spørre om hjelp og ikke bli sittende og vente i 8 timer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hun så vel ikke hvor mye klokka var da
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Der har mann dritti på draget skikkelig. Om en slik person ikke møter på gaten så skal det ringe en bjelle. Uansett om gaten er byttet eller ikke. Når personen i tillegg er gjennomsjekket fra AES og meget sansynlig har med seg innsjekket bagasje(!!) så bør sjekke litt grundigere hvor det har blitt av personen.
Det er også litt merkelig at absolut INGEN har lagt merke til denne kvinnen i rullestol som har sittet på nøyaktig samme sted i 8 timer! Noen må jo ha reagert på det, spesielt etter 20:00-tiden da det nesten ikke går noen fly lenger. Ellers er jeg enig med Herlov at det er underlig an noen blir sittende og vente i 8 timer uten å gi fra seg et lyd. Og hadde hun vært stum i tillegg så burde også det stått i systemene til SAS. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke bra... Men var det INGEN som så vedkommende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
kan det være at 8 minutter eller 80 minutter har blitt til 8 timer ?
tiden går nemlig veldig raskt på en flyplass....bare spør noen som har stått i kø... var litt morsomt her for et par uker siden. Sterling innsjekk, og ja det var lang kø, men ikke så rart med 5 flighter samtidig, men køen beveget seg meget raskt. Da mannen foran meg kom frem til skranken kunne han fortelle at han hadde stått i over to timer i kø, og skulle aldri reise med Sterling igjen bla bla bla....måtte konsentrere meg for å ikke bryte ut i latter da den hyggelige karen bak skranken kunne fortelle at innsjekk hadde åpnet for 54 minutter siden med et stort smil. Bare sånn for å spore av litt...men som sagt, for noen flyr tiden på flyplasser |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Gaar man ikke igjennom utenlandshallen etter siste avgang? Paa FBU gjorde alltid politiet det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Superflyer
|
![]()
Og dette kommenterer ikke Tommy777.........:huh:
Nei nå står ikke verden til på......nei vent litt , det var jo SGS ( SAS ) jo....de gjør jo ikke feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Husk, SAS gruppen gjør aldri feil
![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men ge upp! Spelar ingen roll om det är FR SK DY eller vem som nu blir "bashad"! GE UPP!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Det spiller ingen rolle vilket selsakap som har driti seg ut (selv om jeg er veldig glad for at det ikke er mine kolleger her...) det som forundrer meg mest er at gate personalet ikke har tatt den ene telefonen som kunne ha reddet hele greia.
(med forbehold om at det er ting som ikke kommer frem i artikkelen) Så lenge man har passasjerer med spesielle behov så er dette notert i selskapets datasystem. Og når da man har "noshow" på gate så er det naturlig å sjekke med den som kanskje kan hjelpe, i dette tilfellet medema. Arbeidet med å ta av en passasjer kan være ganske omfattende så alle på gate vil jo unngå det, så da forsøker vi å finne paxen. Og her burde det ringt noen bjeller ganske tidlig. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flyet til Paris var en halv yime forsinket ut så jeg på OSL.no i går. Ankomsten var da dessverre borte fra systemet allerede. Men det kan jo tyde på at de har tatt ut bagasjen hennes. Lurer nå litt på ved hvilken gate hun har sittet. Om den opprinnelige gaten var 32 f.eks. er det veldig lett å bli oversett og da blir saken en helt annen. Da er det ikke rart at ingen oppdaget henne sånn utover kvelden.
Men allikelvel, når jeg har hatt gatebytte fra 30-noe til noe annet så har jeg bestandig gått til denne jævlig bortgjemte krokken for å se om noen av mine no-show fortsatt satt der, noe de ofte gjorde. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette er en trist fortelling, som understreker enda en gang hvor mange barrierer det er for de som er funksjonshemmet her i landet.
At ingen, INGEN, hverken ansatte (uanvhengig av selskap) enn andre reisende, kommer bort og spør om det er noe hun trenger hjelp med... ![]() Kan hende det er mye stress jeg ikke kjenner til for de som handler en avgang om det brått blir skifte av gate, men det unnskylder ikke at man ikke informerer ekstra til de som trenger ekstra informasjon. Og kanskje hjelp til å forflytte seg.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er redd for at dette er et resultat av "økonomsamfunnet" vi lever i...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Har Eastern forlatt BGO? | CV440 | Flyforum | 1 | 13-09-2011 12:06 |
Boeing forlatt midt på motorveien | MD11 | Flyforum | 1 | 05-05-2007 12:04 |
Kvinne gjenglemt på Gardermoen | Hurum | Flyforum | 0 | 16-01-2007 19:09 |