![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Jeg tok turen til Rygge og til den nye sivile flyplassen og kjørte flyplassveien helt i bunn og der var kun militærvakt og ingen adgang for fotografeing ! - Ble henvist til enn innkjørsel som de var anvist til Rygge Tårnet !! og la turen ditt og plutselig var det bom ( omtrendt ved det nye TWR) og lengre kom man ikke. BYGGEPLASS- står det og ingen adgang.
Det man ser er et ferdig ( utvendig) Terminal - åpner 1.10.2007 står det og det andre som bygges er et stort P-hus. Dagens korte historie fra en som slapp unna regnværet i Oslo. Noen som bor i nærheten av Rygge som har litt mere kjennskap til adkomstveier, skogsveier, gårdsveier, slik at vi kan beskue og ta litt bilder fra byggeperioden på bygninger og rullebaner og sikkert nye innflyvningssystemer osv. Historisk, bør man ha slike bilder - noen som kan hjelpe til ??? Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjørte forbi i går og terminalen ser da ut til å bli riktig så fin... Og ikke minst - du kommer deg til Rygge på kort tid - mye korter enn til flyplassen nord for Sandefjord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synd det ikke går noen fly derfra da ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
N/A
|
![]() Quote:
Selv bruker jeg drøy 10 minutter til Torp, og 1:10 til Rygge... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Traveler
|
![]()
Jeg skal ta kontakt med pressetalsmann på Rygge Sivile for å forespørre om mulig tillatelse til et besøk for å ta noen bilder fra byggeperioden i morgen.
Noen som vet om Rygge Militære flystasjon er stengt i byggeperioden ?? Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Flystasjonen er aldri stengt; RSL er en begrenset utbygging i utkanten av stasjonsområdet. Veien til hovedporten er helt riktig et slikt sted hvor det fremdeles er fotoforbud som attpåtil håndheves.
For å få tatt gode bilder utenfra må det være en god plan å komme seg opp på vollen på vestsiden av E6, vis-a-vis terminalområdet. Da må man kanskje kjøre inn via Lille Rygge, eller deromkring. Foreslår litt rekognosering på en av mange glimrende flyfototjenester på nettet, f.eks. hos Gule Sider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Traveler
|
![]() Quote:
Ikke for å være vanskelig, men det finnes sikkert andre veier til flyplassen enn "flyplassveien" som endte i en Militær vaktbu. Jedg kjenner ikke området godt nok for å kunne komme til, for eks banen(e) fra motsatt siden i forhold til TWR og Europaveien !! Prøvde å komme i kontakt med en styreleder i det sivile flyplass delen, ikke lykkes med det. Jan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Traveler
|
![]() Quote:
Jan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
|
![]()
Det ble ikke kontakte med Pål ......., men damen på sentralbordet ringte meg opp igjen og kom med en prosjektleder i Skanska som skal kanskje hjelpe meg fram i byggeområdet. Føljetong kommer når jeg har vært på området. Er bare avhen¨gid av været grunnet bilder osv.
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge kåret til landets beste flyplass | Hpkris | Småprat | 6 | 29-06-2014 19:59 |
Jobb på Rygge flyplass | zairup | Småprat | 10 | 05-09-2012 23:12 |
Rygge sivile flyplass | ATC-flyradar | Flyforum | 25 | 10-08-2007 17:25 |
Biblioteket tar saka: Rygge flyplass | Fokker 50 | Flyforum | 0 | 02-08-2006 08:25 |
Vil ha flyplass på Rygge | sail4fun | Flyforum | 0 | 10-11-2004 23:21 |