![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mangel på passkontrollører på amerikanske flyplasser er i ferd med å skape store problemer "over there".
Ventet i tre timer Vanligvis sluses passasjerene gjennom på en halvtime, time - en tålmodighetsprøve i seg selv etter en lang flytur. Men nå skriver Take Off at køene bare blir lengre og lengre for hver dag som går. Lørdag ble passasjerene som landet ved Tom Bradley-lufthavnen i Los Angeles møtt av en kø det tok tre og en halv time å tråkle seg igjennom. LINK
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg har alltid HØRT at det tar så lang tid å komme seg inn i USA, men jeg har faktisk til gode å oppleve det. Men, LAX og JFK/EWR er nok de værste. Skal du til USA og er redd for å stå i kø, prøv å unngå de største internasjonale flyplassene - prøv Houston, Washington, Seattle, San Francisco, Oregon etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
EWR, DTW, MSP, ATL, ORD og IAD er temmelig like, med en liten knapp på EWR og ATL. Ofte er det tilfeldigheter som spiller inn om man står 40 eller 70 minutter, f.eks dersom det nettopp har ankommet 2-3 widebodies. Alt i alt vil jeg si at USA er bedre enn man ofte hører i nyheter og på nettet når det gjelder immigrasjon og sikkerhetskontroller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg sto vel ca. en time i kø på Dulles da jeg kom dit i januar, men selve kontrollen gikk kjapt. Tror SAS-flighten fra CPH lander omtrent samtidig med AF fra Paris og OS fra Wien, mulig det var grunnen til køen.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
CO lander ganske alene på EWR i 1400-tiden og det går ofte rimelig kjapt å komme igjennom immigration. Det er ihvertfall min erfaring etter 3 (?) turer med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og nå slipper også passasjerer som skal videre fra USA til Sør- og Mellom-Amerika å hente baggasjen. Verden går framover....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sist jeg var gjennom LAX, tidligere i vinter, tok det 5 minutter. Da kom jeg gjennom UA's terminal. Jeg har inntrykk av at de store felles internasjonale terminalene som Tom Bradley på LAX og den internasjonale terminalen på ORD som er de verste. Sist jeg kom inn til ORD med LH tok det godt over en time før jeg kunne plukke opp baggasjen. (da satt jeg også bakerst i en av de forferdelige 340-600'ene og kom derfor også bakerst i køen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Min erfaring i mange år er at det tar opp mot en time i snitt fra jeg går ut av flyet og innen jeg sitter i leiebilen. De største køene jeg erfarer er faktisk i retur fra US via LHR eller LGW til fedrelandet.
Da kan det ta opp til 1.5timer i morgenrushet å komme seg igjennom hele greia i UK. 22.juni er på nytt tur til US og EWR. Det skal bli interessant å se hvor lang tid det vil ta å komme seg igjennom toll og immigrasjon da. På siste tur til US med Detroit som innfallsport var det et par amerikanere som sto foran meg i køen. De var flaue på amerikanernes vegne hvor lang tid det tok å komme seg igjennom immigrasjonen etter å ha vært på tur i Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
I de "gode gamle dage før 9-11", har jeg stået på gaden i TB terminalen, 30 minutter efter ankomst. Det var en flyvning fra CPH med B767 Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Elendig artikkel... De henviser til en flyplass som stort sett ingen nordmenn flyr inn til og i tillegg er det helt sikkert spesielle omstendigheter de her viser til her.
Jeg har reist inn til USA hundrevis av ganger og har aldri opplevd ventetiden man her viser til.. Den lengste ventetiden jeg noen gang har hatt var 16 desember 2005 på ORD. Datasystemet kollapset i 45 minutter og det tok en time og 15 minutter totalt å komme seg igjennom passkontrollen.. Her er mine erfaringer: Normal ventetid på ORD er i snitt 10-15 minutter. Dersom man kommer med SK943 og Air India allrede har landet, kan det ta 20 minutter. Med SK945 eller KLMs maskin er det stort sett aldri ventetid. Det er mest kø mellom 1500-1900. EWR er i utgangspunktet en flyplass jeg prøver å unngå, ventetiden kan være opp til 45 minutter. IAD er veldig variabel, alt fra ingen i kø til ca. halvtimen på det verste. JFK kan til tider være helt opp til timen etter kl 1600, tar man morraflighter fra Europa er det lite kø. PHL, kun flydd inn der 6 ganger, aldri kø MIA har av og til kø når man ankommer om morran, når LH lander fra Europa, er det stort sett ingen kø SFO har jeg aldri ventet så mye som et minutt, har dog kun fløyet inn der 4 ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Velkommen til NSFF | Aleksander Maaland | NSFF-forum | 0 | 25-11-2009 18:26 |
Velkommen til NSFF | Airbus 330 | NSFF-forum | 0 | 25-11-2009 17:40 |
Timesvis med touch and go !! | ENTO | Flyforum | 12 | 19-01-2007 12:16 |
Velkommen til Kenya | BGO | Flyforum | 1 | 13-08-2006 02:18 |