![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Vinterprogram og nye ruter Fra i morgen kl. 12 sælges billetter til Sterlings vinterprogram, der også indeholder nye destinationer fra både Oslo, Stockholm, Gøteborg og København. Udover nyt program for de eksisterende ruter publicerer Sterling den 2. maj kl. 12 følgende nye ruter på www.sterling.dk: Gøteborg-Gran Canaria, Spanien Stockholm-Bruxelles, Belgien København-Bruxelles, Belgien København-Madeira, Portugal Oslo-Bruxelles, Belgien Oslo-Faro, Portugal Ydermere fortsætter ruten mellem Billund og Alicante, Spanien i Sterlings program for vinteren 2007/2008. "Vi er et selskab i vækst, og det glæder os, at vi fra i morgen kan tilbyde vores kunder nye ruter fra hovedparten af vores baser udtaler Stefan Vilner, kommercieldirektør hos Sterling." "Indtil videre har vi i år tilføjet flere nye ruter til vores destinationsudbud, og vi arbejder på yderligere ekspansion." Med venlig hilsen Sterling MEN, er dette nye ruter - eller er det codeshares?? OSL-FAO f.eks. som er en DY-rute. Er det plass til Sterling der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Interessant at de går inn på OSL-BRU.
Godt spørsmål når det gjelder Faro. Ville vel tro at det blir hardt med konkurranse mellom NB og DY. Dessuten samarbeider de jo også, så hvis dette er i konkurranse hva skjer da med f eks OSL-AGP hvor DY fortsatt ikke har lagt ut noe vinterprogram, så det kan virke som samarbeidet med NB fortsetter her. Blir spesielt hvis de da skal kjempe om Faro mot hvernadre.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DY har vel kuttet ut sammarbeidet på en del av rutene... Så det kan jo være derfor...
BRU er jo interessant, det er ikke et veldig stort marked. Tror ikke det er plass til 3 selskaper der. Og Mange av Brussel Airlines passasjerer skal jo videre med de eller en annen OneWorld partner som AA ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så ikke OSL-BRU komme...spennende! Neste week-end reise går til Brussel - men velger nok Brussels Airlines for å få enda et navn på listen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tror ikke det er noen problemer med to aktører på Faro ruten. Jeg kan aldri tenke meg at det er snakk om mer enn EN avgang i uken. Brussel derimot har jeg heller ikke så mye troen på, men Sterling har jo også klart å overraske stort med å fylle flyene til Amsterdam. En destinasjon som jeg tror det er hardere å etablere seg på enn Brussel.
men på en annen side synes jeg det er veldig betenkelig at et selskap som leverer så dårlige tall som Sterling, velger å satse på bingo ruter! Det er kanskje et tegn på at markedet fra Osl nå begynner å bli mettet på antall Europeiske destinasjoner. Hadde vært litt mer spenstig om Norwegian eller sterling kom inn på Kiev eller Sofia.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
YES, Jeg venter på Kiev. Da/når det kommer hopper jeg på med en gang !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva skjer i Kiev a SQ777 ?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har bare lyst. Har allerede guide til Ukraina og guidebok for denne gamle klassiske byen. Særliig nå da det ikke er visumtvang .
Det frister, men jeg har forstått det er litt "bakvendtland" , så 2-3 netter vil holde. Men prisen må være rett. BT tilbyr via RIX, men for dyrt. Så DY/NB prøv dette med tre flighter i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det begynte å bli på tide at vinterprogrammet kom. Sjelden å gå inn hos et flyselskap å se så få måneder å velge å reise i. Dvs. mai-oktober. Slik er det å gå inn hos sterling nå.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Brussel kommer til å bli knallhardt for Sterling... Jeg har flydd SAS til og fra Brussel flere ganger for å connecte til USA med UA. Flyene har ofte mange passasjerer i C og Y, men elendig i M. Jeg har faktisk lagt merke til hvor lavt belegget er på OSL-BRU flygningene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her tror jeg det blir problemer for Sterling. Brussel har ikke på langt nær så mange helgeturister som Amsterdam, og forretningsfolket krever nok mer enn én daglig (eller skal de ha flere). Prisene til SK og SN er heller ikke avskrekkende, så jeg tror de vil slite med å fylle flyene.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
SN Brussel er ikke det samme selskapet som Brussel Airlines...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OSL- BRU skal bli tungt. BRU er en tung business-destinasjon, og både SN og SK har forsøkt i årevis å trekke leisure-pax til BRU for å fylle flyene i helgene når byråkratene har fri, men uten særlig hell. Lykke til NB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Brussels er en meget speciel destination. Hvis man skal overleve på denne denstination, uanset om det er fra Norge, Sverige eller Danmark så skal man have del i statsaftalerne. Millitær, embedsmænd og politikere er absolut storforbrugere på denne rute.
Husker at Virgin Express for nogle år tilbage udtalte efter netop at have fået del i den danske statsaftale på København-Brussels at de med stor sikkerhed havde trukket sig fra ruten hvis de ikke havde fået del i aftalen. Edit: stavefejl! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dessuten er del vel også i overkant dristig å sette inn maskiner med kapasiteten til Sterling på denne ruten. Jeg ville hatt problemer med å se potensialet selv med en 50 seter!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det virker som dette er tidtabellen:
ARN-BRU D1357 16:05-18:15/18:45-20:55 CPH-BRU Dx6 18:50-20:20/21:00-22:40 OSL-BRU D1357 17:00-19:00/19:35-21:35 Som noen sa lengre oppe: Lykke til NB... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flyver ikke SunAir CPH-BRU ?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser ut som samarbeidet mellom DY og NB også til Malaga nå er over. DY har nå også lagt ut vinterprogrammet hit og det viser tre ukentlige flygninger på delvis andre dager og andre tidspunkter enn NB. Dermed økes kapasiteten til AGP og samarbeidet mellom NB og DY virker mer og mer som oppløst.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD-CPH-ZRH-BRU februar 2012 | hanswest | TripReports | 11 | 04-03-2012 18:04 |
Lounger i CPH, BRU og MAD med SN | Someone | Flyforum | 6 | 28-03-2008 18:05 |
CPH-BRU | Jan | Flyforum | 3 | 03-03-2005 08:18 |
Sterling hevder å ha 30 % av markedet på OSL-CPH | MD90 | Flyforum | 13 | 10-01-2005 14:37 |
Norwegian/Sterling tidstabel OSL-CPH | PP | Flyforum | 3 | 24-11-2004 13:49 |