![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
http://online.wsj.com/preview_login.html?url=http%3A%2F%2Fonline.wsj.com %2Farticle%2FSB117738339312180057.html
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Da fikk vi hvertfall en slutt på det 4 engines 4 longhaul pisset...
Og grattis til både Boeing og Virgin ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
24 til Virgin og 5 til Aviation Capital .. da var 29 av de 30 UFO'ene identifisert. Hvem har tatt den siste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]() Quote:
Fra et personlig ståsted ser jeg etter 4 engines 4 longhaul når jeg skal på lanturer og det blir det en god del av. Det er rart med den saken når det sier;kadunk-kadunk-kadunk ute på den ene vingen og styrmennene framme i rorbua opplyser at den ene hjulvispen nettopp stoppet. Da er det greit at det forstsatt er 3 som går. Har opplevd det ved et par anledninger. Jeg tror ikke det ville føles greit ut hvis vi hadde 1 igjen og var langt fra folk og land. Idag er ETOPS utvidet for mange selskaper fra 180min. til 240min. mener jeg å huske. Ikke kjekt å sitte i en maskin med kun 1 motor gående 4timer fra alternativ landingsplass. Husk Murphy's lov ; Alt som kan gå galt ,vil gå galt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Jeg antok ikke at de skulle bytte de ut... Men det var jo litt ironisk at det var Virgin som hadde det på sine fly og nå har selv de funnet ut at det er vel så greit med 2...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Men de som oss andre oppdager vel at verden går fremover....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Da gjenstår det enda en ordre på 15x788 som er UFO, denne kan splittes opp i 8, 5 og 2, der de fem går til Aviation Capital. Og så kommer jo enda UFP 30 787 på toppen av dette, der det snakkes om GECAS eller AF/KLM, min knapp er på AF/KLM ![]() Quote:
Quote:
Men ja, ETOPS 240 er på vei, og datagrunnlaget som viser at ETOPS 240 er ikke til å fnyse av. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
|
![]()
Kan dette bety en større satsing fra VS fra andre steder i UK enn LHR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() http://www.boeing.com/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
London-Perth London-Honolulu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
VS slagord kom etter det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Richard var i byen. Den store nyheten er vel at VS og Boeing går sammen om å lansere en test flight med en 747 drevet av Bio Fuel.
Det ser også ut som at Air Canada har bestilt fly i dag: Separately, Air Canada said it is increasing its Dreamliner order to 37 from 14, making it the largest North American customer for the plane. The revised agreement includes options for 23 more 787s. The new aircraft will replace its existing Airbus A340s and A330s and Boeing 767s http://www.chicagotribune.com/business/chi-070424boeing-story,1,3123988.story?ctrack=2&cset=true |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Forøvrig litt bilder og mer info for de som er interessert i det:
http://www.virgin-atlantic.com/tridi...cm5-506204.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
|
![]()
Hva er egentlig forskjellen mellom options og purchase rights? Ser begge er nevnt og en opsjon er jo retten til å kjøpe noe og det samme er purchase rights:huh:
Er det forskjellig depositum og forskjelling pris på flyene? Dvs en option her er en rett til å kjøpe ett fly til x antall $, men en purchase right kun er en produksjons slot ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
En purchase right gir deg ingen rett til produksjonsslots, men gir deg retten til flere maskiner uten å måtte gå gjennom nye forhandlinger, mao sikrer en seg like (gode) vilkår som under den opprinnelige ordren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Premia velger 787 | LN-MOW | Flyforum | 10 | 22-12-2024 07:54 |
Norwegian og Virgin med opplærings-samarbeid på 787 | jalig | Flyforum | 9 | 15-05-2013 16:55 |
Virgin velger Alliance - etter at AA/BA er et faktum | dc-8-63 | Flyforum | 15 | 05-06-2009 23:30 |
LOT velger Boeing 787 | Marius_S | Flyforum | 5 | 08-09-2005 11:04 |
KE velger 787 | VC-10 | Flyforum | 2 | 24-04-2005 16:59 |