![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Har tatt bilder ifjor sommeren av LN-JMP under flyvning og fallskjermhopp fra twottern. Ligger på min albumet. Nyt dem.! ![]() Twottern og fallskjermhopp
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Stilige bilder dette altså! Det må være kongelig å fly den maskina gratis!
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Jeg er bare en fallskjermhopper og den kyllinghopper nærmeste vingen er meg. La igjen fallskjermriggen på bakken en gang og satt på høyresetet og fotograferte. Dessuten er jeg en av flere som er andelseier i dette fly.
Skjønt fly!! ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder av et fint fly! Det er en nytelse å høre lyden av twotteren, og det er bra at noen bringer bilder av den "fra oven" også. :clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svært trivelig med Twin Otter over Vestfold, ja. Og fint med bilder av fylket fra oven.
Håper bare at ikke-flyinteresserte vestfoldinger ikke klager for mye på den for oss deilige duren.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det der må være første gangen jeg har sett kyllinger med fallskjerm....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder og et flott fly !!
MEN historien til dette flyet viser hvor vanskelig man kan gjøre det hvis man (myndighetene) vil. Mener å ha lest at da dette flyet skulle fases ut fra det norske forsvaret, var ønsket å få kjøpt det inn i det norske hoppmiljøet for hoppfly , men dengang ei. Forsvaret kunne (ville ikke) selge dett til det formålet for noen år siden. Istedet blir flyet solgt til USA og bygd om til hoppfly, for så noen år senere å bli solgt tilbake til disse ildsjelene i dag. OLE DUNK (norske stat) på sitt verste. Tenk å være ung idag og få lov til å samle timer på denne maskinen ??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]() ![]() Luftfarttilsynet krevde dokumentasjon på flyet, vidlikeholdspapir osv og godkjente IKKE militære papirer, men amerikanske myndigheter har andre regelverk. En i Norge har prøvd å kjøpe denne og en annen serieprodusert 152? tror jeg, men fikk ikke sivile papirer pga militære papirer. Men vi kunne kjøpe den siden det er sivilt og har sivile papirer og dokumentasjon på vidlikehold i USA, så saken var greit for Lufttilsynet. Vi fikk en inspektør fra LT over til USA og sjekka twottern og fikk påmalt reg.nr før fergeflyvingen hjemover.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Live fra verdens høyeste fallskjermhopp | ENGM 911 | Småprat | 12 | 14-10-2012 22:22 |
Märtha hopper ut av LN-JMP | Skipskatta | Småprat | 7 | 05-05-2011 20:46 |
Flyvning i en CB ???? | sk931 | Flyforum | 1 | 03-03-2008 08:56 |
LN-JMP på Bømoen. | N-3PB | Flyforum | 11 | 30-06-2006 00:34 |
Flyvning.... | sk931 | Flyforum | 5 | 17-05-2005 17:45 |