![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
FØRST AVKLARING: LH og KL er mine to favoritt longhaulselskap ( også shorthaul ) slik at dette er IKKE noen kritikk av noen av dem !! No-frills SK er langt nede på skalaen...
Vet en ny FR debatt får serveren til Scanairforum til å gløde, så jeg venter litt med det. Men, for år tilbake har LH alltid vært et nesten uoppnåelig selskap for oss som ser på pris. I den senere tid har de kommet best ut på pris selv om en må fly mot Asia først for så å reise via FRA/MUC til USA . Etter 4-5 timer fra OSL ser man at OSL er ut til høyre. Hva gjør man ikke får noen kroner. JEG gjør det. LHR/CPH/AMS hadde vært mest naturlig. Men service er excellent, og gratis drinker etc. Topp. Regularitet fabelaktig. KL har omtrent de samme priser etc. etc. Samme 31 " pitch . 31" og 32 " er omtrent det samme, OK , men en kan overleve det. MEN LH har kynisk utnyttet prisen slik at folket akspeterer elendig entertainment ombord. Ingen AVOD men KL har forstått det og har det på på 777 , 332 og snart MD11. Så folkens: Deal or no deal. Jeg sier at at LH har blitt det absolutt det beste billigselskap i verden !! Deal ?? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Enig. Mange turer til NY via MUC eller FRA for kun kr 2700,- t/r. Helt grei, Tysk service, noe som betyr at du vet hva du får og ikke noe særlig mer. Desverre har AF/CO bedre bonus program så valget falt på de de seneste årene, men jeg savner LH!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Concorde, samme som meg, men har bestemt meg for CO 757 fra OSL framfor andre framover til USA (IF the price is right, selvfølgelig ). Uansett CO gir full uttelling på Flying Blue, ingen 25 SK-prosent !!
Selv om flyet ikke er det beste med entertainement , pitch ( men samme som KL og LH ) er man halvveis over Atlantren før LH-reisende passerer OSL ( til høyre ) etter å ha vært en tur i FRA og MUC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sete 54D fra BKK til FRA med LH var så trangt at jeg i natt drømte om at jeg gikk om bord med en tommestokk for å sjekke pitchen..
![]() På Seatguru står det 30-33. Jeg antar at det setet jeg hadde ikke kunne ha mer enn 30. Nå var LH mer enn 1.000 NOK rimeligere t/r enn alternativene. Men hadde forsyne meg betalt litt mer for å få slippe disse vonde minnene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan ikke heller forstå at LH skal være å foretrekke på longhaul. Kanskje hvis man tenker kun pris. Seteavstand og service ombord er absolutt ikke LH's sterke side. Det er lenge igjen før LH tar igjen TG og SQ. Men det vil da være for Asia rutene
Hvem som derimot er å foretrekke over dammen til junaiten, ja se der har jeg ikke så mye å komme med! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
LH er ihvertfall å anbefale på short haul. Kikker litt på billetter til VCE i Juni (fra OSL) og LH er de som stort sett er billigst på mine aktuelle avreise tidspunkt og dette gjelder ofte når jeg har sjekket priser fra OSL til Europa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ja, etter at man ble vant med FR, så tror jeg det er mange som tenker kun pris. Men her på forumet foretrekkes det seter med senger, og alt tilbehør...Sånn ca ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har slektninger i Stavanger som reiser flere ganger i året til USA...de har byttet til Lufthansa fra KLM. Både på grunn av pris, fleksibilitet og i tillegg er de fornøyd med service ombord på LH. Nå er det mindre enn to uker til jeg tester LH på langruter igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Hallå EB, du får det omtrent slik du da: http://www.airliners.net/open.file/1191884/L/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
At LH har blitt billigere enn andre, har det skjedd nå nylig?
LH har alltid kostet mer enn f.eks KL når jeg har sjekket før. Men jeg la merke til at dem hadde bra priser for ett par måneder siden. Men selv var vi villig til å betale opptil 1000 kroner mer for å fly med KL. P.G.A bedere rutetider, og mye,mye bedre underholdning om bord. Når vi bestilte billetten, så var faktisk KL nesten 900 kroner billigere enn LH. Så vi fikk både i pose og sekk :-p Til tross for ett underholdningstilbud om bord i turist som stinker, så virker det som om flyene stort sett er fulle. Rare greier.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Kun en longhaul med de, eller skal man kalle 6 timer longhaul ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
LH kjører noen veldig gode kampanjer, men destinasjoner byttes ut hver uke (mener det er hver onsdag). Så har man flaks, så kan man få meget gode priser med LH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jepp, "Ready to fly" mail kommer til meg hver onsdag. En av livets små gleder. Fra forrige onsdag : "Take some time off and dive into the extravagant culinary excitement ofVenice. Would you rather experience the Scottish style and relax while
enjoying a great single malt whiskey". 1.455 NOK, enten man vil ha extravangaza i Venezia eller whisky.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Concorde... Ja det blir slik...selv om vi sitter ca. 12 rader lenger fremme - ved nødutgang!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har benyttet meg av LH's gode USA-priser på web flere ganger siste året. Det beste med dette er at man som regel kan velge codeshare flyvninger på UA-metall (ritignok endte jeg på en traurig LH A-340-600 på en legg i vinter). Dermed får jeg sete i E+, 100% ekstra miles som UA 1P (selv med billigste bookingklasse) samt tilgang til setevalg gjennom UA's webside.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg tenkte det samme, det er overraskende hvor gode priser (fra et kundesynspunkt) LH har om dagen. Vi fikk tur/retur OSL-PRG til rett over 2000 pr rumpe for litt siden, og det var en knapp uke før avreise.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye farger på Air Europa flyene? | Tarzan | Småprat | 1 | 02-07-2016 00:19 |
Vil kjøpe nye fly for å overvåke «Det nye Norge» | Twin Otter | Flyforum | 1 | 22-07-2011 08:32 |
Nye Europa-ruter fra Rygge | AirbusTrond | Flyforum | 19 | 04-01-2009 15:42 |
Da er det klart for en ny tur ut i Europa | LN-KGL | TripReports | 28 | 10-09-2007 10:56 |
AA med nye Europa ruter. | MartinL | Flyforum | 16 | 06-09-2007 18:01 |