![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Fra Nettavisen http://www.nettavisen.no/video/article896811.ece
Tenker han hadde litt hjertebank der.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,355
|
![]()
Ikke akkurat full kontroll...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
Har sjøgangen noe å gjøre med at liftoff ikke gikk helt som planlagt her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Snakk om flaks ja !
Hadde den tippet utfor i den sjøen der, med den farten båten hadde, så kunne det nok gått riktig så galt ja ! Noen som klarer å lese reg-en på helikopteret ? Det er N reg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
N480KP har vært operert av Greenpeace (
![]() Hendelsen skal ha funnet sted ved irskekysten. Finner ingen info hos AAIU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
Langt til havs, og ikke noen vitner , kun de ombord på båten.... hehe ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]()
Hadde det vært en oppegående FDD der så hadde ikke dette skjedd, helikopteret skulle aldri ha vært på dette dekket i dette været, spesiellt ikke på et sånt dekk... Og at det flyr folk rundt der er jo helt hinsides
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]()
Si hva dere vil, men det der var UTROLIG!! Tenk å berge maskinen med tailrotor strike på EN BÅT!!!!:clap Hvorvidt han skulle hvert der eller ike vil jeg ikke begi meg ut på, MEN DÆVEN!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Den "redningen" ser akkurat så planlagt og ordnet ut som alt annet på det dekket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
"So that's what the cargo net is there for.."
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Det sklidekket var ikke til mye hjelp - og ikke tålte den kraften. Stroppene røk også. Den ene deksgutten kunne bli kuttet opp i småbiter til middag !
Tror en høyere makt var med på denne situasjonen - lett flaks at dette ikke gikk totalt galt. Blir slike ulykkeepisoder på skip meldt til tilsynet ??? Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Doodlebugger
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo / Nordsjøen
Posts: 470
|
![]()
Hei,
Etter å ha opplevd Grinpeis i aksjon som forsøkte å tvinge oss til brå kursendringer med å fly mot skipets bru med helikopter er jeg ikke overrasket. De står over loven og bryr seg ikke med detaljer som sikkerhet. Hva vi så på videoen var mannskap som ble utsatt for stor risiko og materiell som ikke holder mål - helikoptere med meier og nett på dekket er ikke en god kombinasjon, dessuten er nettet alt for lite og ikke festet godt nok. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|