![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Har litt lyst til å reise til Boston. Har kjente der , og har lyst til å se en hockeykamp med
favorittlaget i NHL , selv om de ikke har en kanonsesong i år. Tenkte å reise i mars. Kan noen komme med raskeste og billigste løsning........ ( ingen premie å hente altså....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Icelandair flyr deg vel raskt over pytten via KEF..
Boston er en kjempeflott by, skal garantert tilbake dit..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Ta en tur innom toppetasjen på John Hancock Tower også. Skikkelig panoramaview med vindu fra gulv til tak, skråner i tillegg litt utover og gir skikkelig sug i magen. Høyeste skyskraper i Boston.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Korrekt, her er litt av utsikten.. dog knipsa med Ixus på en veldig "dull day";
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Kan jo faktisk se flyplassen i bakgrunnen der også. Boston Logan International Airport.
Var vel der mr. Mohammed Attah gikk ombord 11. sept? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
NW flyr A330 fra AMS.....KLM til AMS først da....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Raskeste forbindelse ser ut til å være TOS-OSL-KEF-BOS og samme vei retur. Altså med Icelandair. 13t 20 vestover, 12t 05 hjem igjen.
Om det er billigste også er et annet spørsmål...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 95
|
![]()
06MAR TUE TOS/Z‡1 BOS/EST-6
1SK*4411 C9 D9 J9 Y9 S9 B9 E9*TOSOSL 1015A 1205P 734 G 0 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 OPERATED BY SAS BRAATHENS AS 2SK* 809 C9 D9 J9 Z9 Y9 S9 B9* LHR 310P 425P 736 H 0 E9 M9 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 OPERATED BY SAS BRAATHENS AS 3 AA 155 F7 A7 J7 D7 I7 Y7 B7* BOS 555P 820P 777 DS 0 XJ /E H7 G7 K7 W7 M7 L7 V7 N7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Den siste der er vel ikke helt populær og poste, har ihvertfall ikke vært det før..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 95
|
![]()
Den siste der er vel ikke helt populær og poste, har ihvertfall ikke vært det før
Hvorfor ikke? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Hvis du ikke MÅ bo i byen kan jeg anbefale Hilton som ligger ute ved Logan.. kjempehotell med egen lounge i 13 etasje
![]() Utsikten fra rommet var det heller ingenting å si på; ![]() ... fra loungen; ![]() Viking737; Jeg har ingenting imot det, men sist ble det påpekt at det innbar bookingtall og status.. derfor.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
FI er vel raskest, flott via KEF, men jeg må si at etter turen med dem via KEF til BOS for ett år siden, frister ikke 757 over dammen med dem. Vil ikke utdype, men hadde heller kost meg via AMS med splitter nye A330 , IFE, topp NW crew etc. En helt annen opplevelse.
Og det kommer fra en som aldri har vært happy med US airlines, men nå gjerne velger både NW og UA framfor de fleste over dammen. Spesielt framfor FI. A330 er heller ikke min favoritt, men med NW er den virkelig fin. En 777-fan bøyer seg i ærbødighet. Faktisk gleder med til kommende NW flighter til MEM og HNL de nærmeste månedene. Men , hvis du betaler selv for reisen, se på lommeboka først !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]() Quote:
Floey dem fra Baltimore til Oslo i fjor .. helt greit ... ikkeno spess hverken den ene eller den andre veien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 85
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
BA er et meget godt alternativ til BOS dersom du ikke trenger å fly *A. De har 3 avganger daglig på sommerprogrammet. Begynnelsen av mars tar det litt lengre tid enn Icelandair, men når kveldsavgangen er i effekt igjen, er det like raskt å fly med BA:
Begynnelsen av mars: BA 763 0 OSL 03/06/07 11:50 AM LHR 03/06/07 01:25 PM 321 M J9 C7 D5 I3 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 BA 215 0 LHR 03/06/07 04:10 PM BOS 03/06/07 06:40 PM 777 M F9 A7 J9 C9 D9 I9 W9 T9 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 Slutten av mars, raskest til BOS: BA 761 0 OSL 03/26/07 07:40 AM LHR 03/26/07 09:15 AM 320 S J9 C9 D7 I6 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 BA 213 0 LHR 03/26/07 10:55 AM BOS 03/26/07 01:00 PM 744 M F5 A4 J9 C9 D9 I9 W9 T0 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 1 Connections BA 763 0 OSL 03/26/07 11:55 AM LHR 03/26/07 01:15 PM 320 S J9 C6 D4 I3 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 BA 215 0 LHR 03/26/07 04:35 PM BOS 03/26/07 06:40 PM 777 M F4 A3 J9 C9 D9 I9 W9 T1 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q1 1 Connections BA 767 0 OSL 03/26/07 05:00 PM LHR 03/26/07 06:20 PM 320 M J9 C9 D7 I5 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 BA 239 0 LHR 03/26/07 07:35 PM BOS 03/26/07 09:45 PM 777 M F7 A6 J9 C9 D9 I9 W9 T9 Y9 B9 H9 K9 M9 R9 V9 N9 L9 S9 Q9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Takk alle sammen for info, men alle disse bookingtallene og klassene, sier ikke så mye egentlig. For den vanlige mannen , sier de vel egentlig ikke en dritt.
Har fått endel forslag på reisefeber.no. Tur for 2 med 5 netter på hotell kom på hyggelige 13500 NOK. Riktignok fra Oslo men Tromsø-Oslo er ikke all verden, dessuten kan jeg reise på ID........ den strekningen :wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
En liten ting jeg glemte å fortelle vedr. NW/KL. Du kan bestille seter 30 timer før. Da åpner NW seter som er blokkerte for forhåndsbestillinger, og du kan få de beste setene "i huset".
Skal selv sjekke inn på KL til AMS-MNL i morgen tidlig. Har topp sete på 777'en allerede, men vil vurdere andre seter også. Fordelen med å reise fra Norge er at du kan velge seter 30 timer FØR AVGANG OSL. Det vil si at du kan velge oversjøisk fra AMS før folk i AMS, kan gjøre det, men selvfølgelig i konkurranse med de som flyr fra andre steder i Europa via AMS. Neste januar skal jeg nok en gang til HNL med NW via AMS og SEA. De folkene som sjekker inn i USA har for eks. 24 timer før avgang fra SEA til HNL før de kan sjekke inn. Vi som sjekker inn OSL-AMS har 30 timer før avgang til AMS. Derfor får vi alltid opp fritt valg på øverste hylle, LENGE FØR NW ÅPNER MULIGHETENE FOR DE SOM BOR I USA. Nesten et døgn tidligere. Så topp seter på deres 753 over til HNL får en lett. Seter som er blokkert for alle andre. Kjekt. :wink |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
First class codes
* A, F, P, R, Z On domestic flights, F commonly indicates first class on a two-cabin plane. If a three-cabin aircraft is used, P (for "premium") may be used to distinguish the higher level of service in first class. The R code indicated supersonic transport and is no longer used with the retirement of the Concorde. The A and Z codes may indicate a first class ticket whose fare is reduced due to restrictions on refunds, advance reservation requirements, or other terms. The codes in short: * A = First Class Discounted, * F = First Class, * P = First Class Premium, * R = Supersonic (concorde), * Z = Business Class Discounted * (a lowercase "n" after any class code indicates Night Service) Business class codes * C, J, D, I On many airlines, C or J indicate full fare business class, whereas discounted and thus restricted and un-upgradeable fares are represented by D or I. The codes in short: * C = Business Class, * D = Business Class Discounted, * J = Business Class Premium * (a lowercase "n" after any class code indicates Night Service) Economy class codes * Full fare: Y, B, H * Standard fare: M, N * Special or discount fares: G, I, K, L, O, Q, R, S, T, U, V, W, X In most airlines, a full fare, unrestricted economy ticket is booked as a Y fare. Full fare tickets with restrictions on travel dates, refunds, or advance reservations are commonly classed as B, H, or M, although some airlines may use S, W, or others. Heavily discounted fares, commonly T or W, not only will not permit cabin upgrades, refunds, or reservation changes, but may require Internet booking, not issue credit miles or elite status credit in a frequent flyer program, or impose many other restrictions. Other fare codes such as X are restricted for use by consolidators, group charters, or travel industry professionals. Most low-cost carriers have greatly simplified the fare classes they use to a handful of cases, unlike the dozens employed by a traditional airline. While some traditional carriers have followed, others continue to prefer price discrimination over commoditization. The codes in short: * B = Economy/Coach Discounted * E = Shuttle Service (No reservation allowed), or Economy/Coach Discounted * G = Conditional Reservation * H = Economy/Coach Discounted * K = Economy/Coach Discounted * L = Economy/Coach Discounted * M = Economy/Coach Discounted * N = Economy/Coach Discounted * Q = Economy/Coach Discounted * R = Economy/Coach Heavily discounted * S = Economy/Coach * T = Economy/Coach Discounted, or Premium * U = Shuttle Service (No res. needed/Seat guaranteed) * V = Economy/Coach Discounted * W = Economy/Coach Discounted * Y = Economy/Coach "9" betyr bare at det er 9 eller flere seter ledige i nevnte klasse..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boston vs Chicago vs Dallas | AN0510 | Reiseforum | 5 | 28-08-2011 18:02 |
Bombeskremsel i Boston | LN-MOW | Flyforum | 2 | 23-11-2010 22:17 |
Tips til Boston? | T.A.K | Reiseforum | 9 | 09-11-2010 18:56 |
Boston? | Martin | Reiseforum | 12 | 30-05-2008 13:24 |
OT: What to see in Boston.. | OSL Inside | Flyforum | 2 | 20-08-2005 17:30 |