![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]()
Nærmere går det vel ikke an å komme... Maskinen er godt nedi buskaset på kort finale før den treffer en grushaug med høyre understell.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Litt kjent med slikt, fløy DC-3 på sandstrender og busktriper i Alaska for å hente fersk laks til hermetikk fabrikker og oppkjøpere. Var mye wild West der oppe, men denne videoen, ser ikke hvorfor understellet knekte av plutselig. Grei og stabil innflyging, godt vær, lite vind, etc. Noen kommentere om en Sandhaug eller noe på bakken som gjorde at leggen knakk, men ser det ikke selv. (Har ikke kjørt sakte film og prøvd å analysere, bare ser på video snutten i «real time»)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
Han kom littegrann for lavt og traff en banke.
Legg merke til hvordan de svingte av til høyre i lav hastighet. Dette er prosedyre og ble gjort med vilje for å holde banen klar. Kun i Alaska man gjør det .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]() Quote:
Mulig det er prosedyre, men her kan det vel like gjerne skyldes det betydelige drag som oppstår uten hjul på samme side. Skulle likt å se sving motsatt vei... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]() Quote:
![]() Flight engineer gjorde jo sitt beste for å hjelpe til å holde retningen med asymetrisk revers. Sideroret så ut til å bli slått fullt ut til venstre på slutten for å motvirke dreiningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]() Quote:
DC-6 er vel i likhet med Constellation mye et FEs fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Quote:
Har selv sittet på klappsetet på cargo DC-6 i Alaska og også fløyet mye 4-motors flygemaskiner med FE og kan ikke huske at noen FE har hjulpet til med å holde flyet på senterlinja, men i dette tilfelle ser det ut til at det hjalp. Er jo piloten som har landingen som sparker sparker ror og med en hånd på throttlene for å holde flyet midt på banen, har aldri sett en FE ta den jobben, men har vel ikke sett alt enda ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
|
![]()
Ser tydelig sandhaugen hjulet treffer. På med brillan Far
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-NGH punktert ved landing på OSL 20.02.15 | Peder96 | Småprat | 1 | 26-02-2015 22:31 |
Gnister ved landing | FlightDeck | Flyteknisk forum | 4 | 20-01-2014 14:44 |
Kompensasjon ved uhell/tabber av crew, feks utløste sklier (splittet) | L-1011 | Småprat | 7 | 30-04-2013 13:50 |
Landing Gear ved lowpass flyving | Robin882 | Flyteknisk forum | 13 | 22-10-2010 21:19 |
Mer thrust ved landing | Robin882 | Flyteknisk forum | 8 | 30-08-2010 15:22 |