![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har SAS nå blitt den nye hakkekyllingen etter Norwegian ?
Quote:
Last edited by Discus; 23-07-2018 at 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Enda mere kaos hos SAS. Hvor er «vennene» når man trenger dem som mest??
https://www.dagbladet.no/nyheter/fru...rvice/70037738 Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Stakkars folk, ja, jeg synes synd på dem som blir rammet. Men har de ikke reiseforsikring? De fleste dekker vel endel der, avsporing, ja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Det vil jeg ikke påstå .... Facebook er full av rasende passasjerer som må vente både en og to dager før de får en alternativ flyvning. Jeg tør påstå at SAS ikke booker om til andre selskap i like stor grad som se har gjort tidligere. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er jo klart at de har folk som jobber med ombookinger 24/7, men om de hadde hatt linjene åpne 24/7 også så kunne folk fått fortere hjelp, istedenfor at alle som er rammet av uregelmessigheter kvelden før ringer inn klokken 0700 dagen etter. Folk har jo ventet i opp til 7 timer på svar på telefon har jeg sett på Facebook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det er vel ikke folk til å håndere 24/7 heller antagelig, ferietid og ikke bare å leie inn folk fra gata for å løse problemen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Jeg er ofte slik selv, altså, merker ofte at jeg får helt "uttavmegsjælopplevelse" hvis en reise ikke går som planlagt. Det er jo ikke akkurat en hjertetransplantasjon jeg driver med når jeg reiser på ferie. Hvorfor blir vi mennesker så "irrasjonelle" ved slike irrops? Finner det fascinerende ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Eklatant dårlig ledelse der burde have konsekvenser for de øverste ansvarlige. Det er flere hundrede millioner kroner der går tabt i indtjening og kompensation. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er jo dette en varslet situasjon, da, og dette hadde vel vært en av gangene det hadde vært god grunn til å kalle tilbake innvilget ferie for servicemedarbeidere med en viss erfaring, og som derfor kunne fått utvidede fullmakter. Ja, slikt koster, men slik dagens situasjoner koster antageligvis mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Hva vet vi om det er gjort eller ikke? Om bedriften generelt ikke er satt opp for 24/7 på callsenter så hjelper jo det lite. Det er også regler man må forholde seg til for de på bakken ifht. arbeidstidsbestemmelser og ferie.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men, det ville jo sikkert vært svært fordelaktig for SAS å allerede ha hatt noe rausere åpningstider enn det de har pr. i dag. Det er jo klart det koster penger å ha utvidede åpningstider, men hva koster mest? Å miste lojale kunder på grunn av urimelig lange telefonkøer, eller å ha et tilbud som gjør at kundene får et kjapt svar på når de kan forvente å få en ny billett. Mange ønsker jo svar på om de kan få dekt måltider/overnattinger mens de venter på ny flight. Istedenfor å sitte i et vakuum og gjøre en allerede dårlig situasjon surere for passasjerene hjelper det å komme i kontakt med et menneske. Polaris nevner at folk forventer at ting skal skje hurtigst mulig, helst uten ventetid. Det er sånn det har blitt i 2018 - man kan få svar på hva som helst på minuttet omtrent. Du kan ha videosamtaler med leger som kan skrive ut sykemeldinger døgnet rundt, du kan bestille pizza, du kan få skiftet dekk på bilen osv. Da er det jo selvsagt at folk ønsker svar fortest mulig på når de kan forvente å reise på denne ene ferien de har i året, dra i bryllupet til en nær slektning og diverse andre grunner som blir spolert på grunn av et kansellert fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nå viser det seg vel at sommerferie kundene verken er veldig lojale eller har spesielt god hukommelse Til en viss grad kan man behandle kunder ganske dårlig uten å tape så mye på det. Det er nok eksempler fra luftfarten på dette ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Du må gjerne fortelle meg hvordan jeg får tak i noen som kan skifte dekkene mine kl 02:00 på en lørdag, utover at jeg kan ringe en sinnsykt dyr veghjelp som jeg evt. har betalt ned gjennom medlemsskap hos NAF eller liknende. Utover at det kanskje finnes i Norge, finnes det ikke en kjeft jeg kan ringe her i utlandet kl 04:00 i helga som skriver ut sykemelding til meg. Da må jeg til legevakt, og der må jeg nå snart betale 50€ for å dra på legevakta for ting som strengt tatt ikke trenger legevakt (altså som tar opp plass og tid fra de som faktisk er livstruende skadet). At det sitter en med jalla-restau og kan gi deg pizza døgnet rundt ser jeg ikke på som noe underverk, disse pizzasjappene går konkurs og gjenoppstår oftere enn en gjennomsnittlig single mann bytter sengetrekk på senga si.
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Med så mange kansellerte avganger blir det jo mye passasjerer som rammes. Og i disse ferietider så er det vel gjerne mye fulle fly fra før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Riktignok har jeg EBG, men jeg har vært i kontakt med 91505400 flere ganger denne uken i forbindelse med kansellering av bestilt reise og ny booking av *A bonusreise.
Helt minimal ventetid.
![]() |
#17 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() Quote:
Jeg var selv gull en periode og de svarte på telefonen omtrent samtidig som man tastet det siste sifferet i kortnummeret. Tror sågar de hadde et 24-timers nummer i Danmark man kunne ringe. Men hvis vi tar en tur ut av bonusbobla er det hårda bud for folk flest som med minimal reiseerfaring og gråtende barn står der med skjegget i postkassa. Huttetu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
@Polaris: H24 call centre tror jeg du finner hos flere større selskap, men gjerne da i lavkostland. M3 gutta mener jeg ihvertfall har det. Sikkert AA, Delta og United også.
Det koker vel ned til kost/nytte regnskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian har H24 kundeservice
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS resultat 2018 og Q4 | Someone | Flyforum | 25 | 29-01-2019 10:41 |
Forhandlinger og streikefare Norsk Flytekniker Organisasjon m.fl. (sommeren 2018) | Discus | Flyforum | 11 | 29-06-2018 07:52 |
SAS Q2 2018 resultat | Someone | Flyforum | 1 | 31-05-2018 07:12 |
Luftstøtte Skogbrannberedskap sommeren 2018 | Radiv | Flyforum | 0 | 27-05-2018 16:54 |
SAS trafikkproblemer sommeren 2018 | Flyforum | 0 | 01-01-1970 01:00 |