![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Widerøe prøvde seg jo også noen måneder med forlengelse av Bergen-Bodø-ruten til Evenes tidligere i år før den ble erstattet med egen formiddagsrute t/r Bodø-Evenes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er vel mer en naturlig følge av at Fly Viking gav seg. Ingen vits å spamme markedet med seter mer når konkurrenten er borte
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja.
Så Bergen-Bodø-Evenes og andre veien var ikke lønnsomt for Widerøe. Så denne ruten tok Widerøe bort. Altså videre til Evenes og nedover til Bergen igjen via Bodø . Vi får nu håpe at ruten Sandefjord-EVE via TRD og andre veien IKKE blir tatt bort av Widerøe. Men etter det jeg har hørt. Så flyr Widerøe med fulle fly på denne ruten. Både ned og opp. Jeg reiste selv med denne turen til Trondheim i september. Og flyet var ganske fullt ja. Ikke mange seter ledig på turen nedover. Og ved ankomst i TRD. Det var det ikke mange som satt igjen i flyet som skulle videre til Sandefjord Torp. Nesten alle passasjerene gikk av i TRD. Satt mange i avgangshallen i TRD. Som kanskje skulle videre til Torp med samme flyet. Last edited by Tarzan; 25-10-2017 at 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jeg var selv booket på den ruten for to uker siden med videreforbindelse til Oslo, den kom opp som et alternativ på SAS-siden. Godt mulig at de sprer pax til flere forskjellige steder i Sør-Norge samt ARN, CPH og AMS ut fra TRD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er merkelig at det ikke er grunnlag for mer enn to avganger om dagen EVE-BOO. Det var vel til sammen fem avganger NVK-BOO og EVE-BOO, frem til NVK ble lagt ned. Det er en ganske drastisk nedgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Avisa Fremover har fått epost fra Avinor sentralt ved kommunikasjonssjefen, der det presiseres at Avinor stiller seg bak Widerøes tall som grunnlag for nedleggelse av rutene. Bakgrunnen for presiseringen ser ut til å være at Avinors lokale representant i avisen stiller seg uforstående til Widerøes tall. Denne artikkelen er bak mur, og den kommer jeg ikke over/gjennom.
https://www.fremover.no/wideroe/even.../s/5-17-327316 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe starter Evenes-Torp | catocontrol | Flyforum | 15 | 08-02-2015 14:42 |
Norwegian kutter på Evenes og Bodø | catocontrol | Flyforum | 40 | 01-11-2014 13:07 |
Widerøe kutter avganger | fkrlf | Flyforum | 61 | 19-12-2012 12:54 |
Widerøe starter Tromsø-Evenes | LN-RPL | Flyforum | 2 | 25-08-2011 14:40 |