![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 2,126
|
![]()
Søndag 9 april tok den første Boeing 737 til luften for første gang.
http://www.seattletimes.com/business...ars-of-flight/ Det er vel få av oss som ikke har vært med som passasjer i en av de mange utgavene som har fulgt siden, for min egen del var min første tur med en av Braathens maskiner fra FBU til TRD i mai 1969. Siden har det blitt utallig fler -jeg har mistet oversikten. ![]() Scooter01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,506
|
![]()
En fantastisk suksess. Vet det finnes en tråd hvor folket listet opp hvilke modeller man hadde flydd. Kanskje passende å grave opp den igjen?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,506
|
![]() Quote:
![]() https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=71576 Hvordan har det seg at man husker slikt, men ikke hvor man leggger fjernkontrollen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Og 50 år før det skrev vi 1917 og tenk på hva slags fly man fløy da.
Jeg for min del er ikke direkte imponert over stagnasjonen i flyindustrien generelt og Boeing spesielt. Ja, det har kommet enkelt forbedringer, men i praksis har det skjedd lite revolusjonerende siden Concorde i 1969. Når der er sagt, så fløy jeg 737 i dag og kom hel fram ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,049
|
![]()
Gratulerer til 737'en ja. 😀 Jeg har også 8 modeller. Men begynner på 200 og slutter på 900. 100 er jo ikke innen rekkevidde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
FLUF.
Det var mitt første type sert på jet. Hadde DC-3 før den. 737-200 og simulator på 2 aksler, derfor måtte man ta oppflyging i flyet. Leide en 737 for 40 dollar per minutt. Da måtte man fly fort og da måtte man slutte å klage på prisen for horer etterpå, de var billig i sammenligning, huttetu. Noen som IKKE vet hva FLUF betyr? Bare spør på PM, sikkert ulovlig å si her på forumet.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Har heldigvis fløyet hele serien inkl -900 ( også 900ER ). -100 litt spesielt..
16.02.80 SIN KUL 737-100 9V-BFF 01.03.80 KUL SIN 737-100 9V-BFF Last edited by SQ 777; 09-04-2017 at 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,194
|
![]()
Mangler også 100, så får den nok aldri. Og snart vil jeg jo også mangle -8MAX, men bør være mulig å få fløyet med fremover
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,506
|
![]()
Du kan fly til Edinburg i sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,379
|
![]()
Har alt fra 100 til 900 men mangler 900ER....som jo fint kan komme med tid og stunder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Ser i gamla anteckningar att första gången jag flög med B.737 var 30 januari 1969 , Braathens B.737-205 LN-SUS , demonstrationsflygning på Stockholm-Bromma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
Min ufuldstændige 'logbog' fortæller, at jeg kom sent igang med
jubilaren: det var i 1978, med PH-TVI, en Transavia B732 som var wetleaset af BA. Den første 737 jeg så på CPH tilhørte Lufthansa. Det var i 1970 ![]() Jeg syntes dengang at den lignede en flyvende cigar! Først i 2016 kom jeg til at flyve i en LH 737, kort tid før de blev taget ud af drift! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777-300ER vs Boeing 737-8JP (video) | PerJohan | Bilder & foto | 1 | 04-04-2016 21:44 |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Boeing 777 GE 90 v/ Boeing 737 | LTH | Flyforum | 6 | 04-01-2007 17:06 |