![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt nok læste jeg det igår morges på CPH.dk's egen hjemmeside, men Check-in har lavet en fin lille artikel om Blue-air's entré i CPH.
http://www.check-in.dk/rumaenere-kommer-til-cph/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Blue Air holder sine fly fine og det er vanskelig å tro maskinen ovenfor er over 24 år gammel. Boeing 737-430 YR-BAJ har jeg tatt bilde av i Bucharest mens jeg ventet på min Austrian flight som ble med en Condor A320.
![]() |
#3 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Noen av tallknuserne her inne, som har en hunch på hvor langt det vil være økonomisk fornuftig å tøye strikken? Rent sikkerhetsmessig ser jeg ingen grunn til å være skeptisk, men alt har jo sin pris, når man kommer langt nok ned i alfabetet på sjekkene..
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du ser jo hvordan f.eks. Delta og Allegiant opererer. Deres eldste fly er eid, så de har null eierkostnader (flyene er avskrevet) , men høyere vedlikeholds- og driftskostnader. For å si det veldig enkelt - tricket er å holde disse kostnadene under kapitalkostnadene (pluss fuel/vedlkehold) til nye fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
critical mind
|
![]()
Work Labour is extremely cheap in Romania. Time-Lönn der nede er sapass lav at det virker helt uvirkelig for Nordmenn. De har MX muligheter ved BBU og hadde noen fly i ganske langt tid inne i BBU for C- / D- Sjekker.
BlueAir har nylig kjöpt 5 stykk 737-530 fra Automatic Leasing som ble opprinnelig med LH. Gamle travere - 25 ars gammelt, men med ferske sjekker og vindu.belt mod pluss ny kabin slik at disse fly har potensiale a fly i 10 ar fremover. De baserer sitt hel forretnings-strategi pa dette. Billige fly, billig lönn, ingen problem a holde disse gamle fly i drift.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air starter Torp - București | Boeing_fan | Flyforum | 13 | 08-09-2022 13:34 |
Blue Air starter Oslo-Bucureşti S17 | Someone | Flyforum | 23 | 27-03-2018 00:42 |
Nextjet starter Västerås - København S17 - Besluttet ikke åpnet | RIBRO | Flyforum | 1 | 14-03-2017 03:27 |
Rumenske Blue Air åpner base i Liverpool S17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 04-10-2016 19:35 |
Norwegian starter København - Oakland S17 | Someone | Flyforum | 1 | 07-09-2016 22:40 |