![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Denne overskriften på nrk.no er jo rett og slett fantastisk.
"Pilot tastet feil – fløy til Australia istedenfor Malaysia" Quote:
Quote:
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 08-09-2016 at 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,803
|
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Lett å taste feil hvis man har det travelt.
Ingen unnskyldning for ikke å følge prosedyrer med å lese av distanse og kurs mellom punktene på flyplanen. Da ville feilen ha blitt funnet med en gang. Dette var latskap og slurv. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]()
For noen år siden hadde vi i ATC en flyging fra "syden" med FPL til Kvernberget (som er Kristiansunds flyplass)....
I det han hadde passert Flesland på vei nordover kunne han fortelle at de hadde filet FPL til "feil" Kristiansund, og han ba rimelig spakt om diversion til Kjevik (Kristiansand)..... Så det ble en fin 180-graders sving med snuta rett sørover igjen.... Mon tro om hva de fortalte passasjerene.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Så har vi Wrong Way Corrigan som skulle til California, men havnet i Irland...
Han kunne ikke skylde på kåmputer, men var helt klart "directionally challenged"... Eller kanskje ikke?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
7 av 10 vil velge tog fremfor fly | sail4fun | Flyforum | 13 | 09-03-2011 00:58 |
Icelandair velger SAS fremfor Sterling | X-BU | Flyforum | 16 | 23-10-2005 08:20 |