Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-07-2006, 12:52   #1
SK931
Guest

Default Kastrup

sjekket opp noe under et besøk på Kastrup og fikk vite at det er innført fotoforbud ved innflygning til flyplassen, politiet vil håndheve dette strengere fremover og alle som ønsker å fotografere henvises til flyvergrillen vist nok... dette fra kilder innen flyplassens administrasjon.... noen som har opplevd problemer med dette?
  Reply With Quote
Old 14-07-2006, 12:55   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Replying to Topic 'Kastrup'

høres merkelig ut - om du ikke står i veien for noen og ikke gjør noe galt ellers, lurer jeg på hvordan de skal kunne hjemle at du ikke skal kunne ta bilder av fly på innflygning.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:00   #3
SK931
Guest

vet ikke...jeg bare forhørte meg om hvordan land ligger i forhold til dette og i forhold til Arlanda og Gardermoen, men svaret er at de nå øker sikkerheten sier de og derfor vil dette ikke bli godtatt....hmmmm
  Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:05   #4
PP
ScanFlyer Molded

Dette har der været problemer med - har dog ikke oplevet noget for nyligt!

Sidste år kom der ny politivedtægt i Danmark, som politiet i Københavns Lufthavn og CPH tilsyneladende mener giver dem hjemmel til at bortvise folk fra Kystvejen. Som jeg læser den danske lovgivning er der dog intet grundlag for dette og såfremt dette udmønter sig i et problem fremover, er vi nogen stykker som vil tage sagen videre til de rette myndigheder.

At lufthavnen desuden som privat selskab har mulighed for at have medbestemmelse om hvem der må befinde sig på offentlig vej i Danmark, er mig desuden en gåde.

Hvis nogen planlægger en tur til CPH, vil jeg opfordre dem til at se bort fra disse selvbestaltede regler - vi har ikke oplevet nogen problemer på Kystvejen her over sommeren og jeg tvivler på at man vil få problemer.

SK 917 - kan du desuden oplyse nærmere om hvem der har givet dig disse informationer?

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:11   #5
SK931
Guest

PP - nå blev jeg selv to ganger bortvist fra stedet du nevner i august for ett år siden og det har jeg en klagesak gående mot politiet, men jeg tok også dette opp med lufthavnen fordi jeg via NSFF har mottatt henvendelser om dette og ønsket å forhøre meg om hva som er gjeldene.... navn kommer på PM
  Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:17   #6
enml
ScanFlyer Gold

enml's Avatar

Dette hørest høyst merkelig ut. Ikke det at jeg har noe peiling på dansk lovgivning, men jeg går ut ifra at den ikke er så forskjellig fra norsk på dette området. Dette kan nesten hørest ut som et skrivebordsvedtak fra en eller annen konsulenten som CPH har leid inn for å se på sikkerheten og at det kanskje fra dennes side var et behov for å bevise for all verden hvor flink han er...

Jeg hadde ville sjekket opp med det lokale politiet, de skal ihvertfall vite om eventuelle endringer i lovverket og da kunne peke på en bestemt hjemmel i loven om dette er tilfellet. Hvis de ikke kan det, så er det bare å knipse iveg!
enml is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:20   #7
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by SK917

PP - nå blev jeg selv to ganger bortvist fra stedet du nevner i august for ett år siden og det har jeg en klagesak gående mot politiet, men jeg tok også dette opp med lufthavnen fordi jeg via NSFF har mottatt henvendelser om dette og ønsket å forhøre meg om hva som er gjeldene.... navn kommer på PM
Hvis du har fået en mail fra CPH, vil jeg MEGET gerne se den! Har du mulighed for at sende til mig via PM? Desuden vil jeg også meget gerne vide mere om din klagesag mod politiet - også gerne på PM.

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2006, 13:22   #8
SK931
Guest

Ja det er vel derfor de har problem med å svare på klagen også, nå ble jeg bortvist etter at de sjekket opp oss som sto der første gangen og da jeg var norsk måtte jeg forlate stedet mens to andre danske fikk stå, det er det klagen min også går på...
  Reply With Quote
Old 14-07-2006, 17:43   #9
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

var innom Kystveien i går da, men ingen som kom å jagde meg bort da. et par biler som tuta va det eneste da CPH sine gulebiler kjørte forbi meg et par ganger også da.
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2006, 11:31   #10
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally posted by SK917

Ja det er vel derfor de har problem med å svare på klagen også, nå ble jeg bortvist etter at de sjekket opp oss som sto der første gangen og da jeg var norsk måtte jeg forlate stedet mens to andre danske fikk stå, det er det klagen min også går på...
Racisme ???? i dagens Danske politi .....tja
lad os alle høre den vidre udvikling i din sag
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2006, 13:13   #11
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Følgende fra Søren Madsen/CPHAviation
Der findes ingen lov i Danmark, som siger, at man ikke må fotograhere fly!
De fleste af de betjente, som er i lufthavnen, ved godt dette, men der er et fåtal, som ikke rigtig ved, hvad de taler om desværre!

Jeg har selv fotograferet fly i snart 17 år og har kun haft problemer en eller to gange. Jeg har vel stået på Kystvejen og fotograferet 1000 gange igennem årene.

Hilsen

Søren

Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2006, 15:06   #12
Chainly
ScanFlyer Blue

Kan dette være et tiltak fra lufthavns myndighetene som følge av at CPH ikke gikk gjennom europas sikkerhets sjekk for en kort tid tilbake?

CPH skal vurderes på nytt om en uke, og da vil man se om dem blir nedgradert som Keflavik har blitt, eller ikke.

Dette står også beskrevet på cph.dk hvis noen ikke er kjent med dette.

En slik nedgradering vil få store konsekvenser for trafikken utifra CPH, da fly som kommer derfra vil bli sett på som "urene" f.eks inn til OSL.
Chainly is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules