![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Skulle jeg skrevet alle hjertesukk om OSL ville jeg brukt dager.. Men én ting lurer jeg fælt på, og håper noen kan svare på: Landet fra TRD nå og taxer til gate 41 som er utland. Familien og jeg skal videre til AMS fra gate 45, men allikevel blir vi nektet å gå direkte til terminalen, men må ut i en bussjævel som kjører oss lengst bort på innlands, før vi så må gå tilbake. Dette har jeg opplevd masse på OSL og er håpløst irriterende!! Spurt crew flere ganger hvorfor det er slik, men ingen vet grunnen. Det er ingen passkontroll fra innlands til utlands, så noen praktisk grunn ser jeg selv heller ikke. Kan noen fra OSL eller Avinor forklare en enkel trønder hvorfor dette er så forbanna tungvint og unødvendig?? Er det bare fordi dere har kontraktfestet at passasjerer SKAL gjennom taxfree eller?? Håper noen av dere kan svare eller kjenner noen som kan det. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har opplevd det samme noen ganger og som du sier, det oppleves voldsomt irriterende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil tro det har med "saueflokk-prinsippet" å gjøre. Det er ofte bedre å få alle til å gjøre det samme, for om du skal dele "flokken" i broen på tur ut av flyet har du meget snart en situasjon hvor minst halvparten har gått feil...
Det er heller ikke uvanlig at vi må hjelpe passasjerer inn igjen til annkomsthallen for utland på SVG fordi de har gått gjennom tollen uten bagasjen, og så stått litt og ventet på bagasjen ved innlandsbåndet... ![]()
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg ville gått mer radikalt til verks, behold skandaleflyplassen på Gardermoen for de som skal fly innenlands, besøke bestemor i Ålesund og slikt, og bygd en ny og tilstrekkelig dimensjonert internasjonal flyplass for eksempel på Hurum.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har opplevd at crew som var med som passasjer slapp meg gjennom døra til utenlandsk terminalen (som dem selv brukte og åpnet med ID kort) da jeg satt fremme på fly og var først av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Grunnen er tollen. Reisende på innlandsflighter skal ikke være nødt til fortolle reisegodset sitt. Derfor må passasjerene slippes løs på innlandssiden. For de som har videreforbindelser er det selvfølgelig kjedelig, og det kan føles veldig meningsløst når man må gjennom kverna og til og med kanskje ende opp i samme fly.
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Tollen??
Her bommer du litt, man kan enkelt skille de som skal utenlands (kan bare gå opp landgangen) og de som skal innenlands eller til Oslo ned busstrappen. Trengs enten en automat for boardingpass eller en security som sjekker dette. Burde kunne gå i 2015 det.. tror ikke tollvesenet skal få skylden for denne.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Ved tidsnød har jeg flere ganger opplevd at det tillates å gå rett fra flyet og inn på utland. Men det normale er nok tvangsbuss rundt til innland ja.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Broene er nødutganger og da kan man ikke ha slike sperringer. Det er heller ikke realistisk å ha vektere i hver bro, og har du lyst til heller å vente med å gå i land til en vekter er på plass? Du har lov til å tro hva du vil, men det er pga. tollen.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Aldri enkelt å skille en saueflokk...
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det viktigeste er å få dere sluset gjennom duty-free butikken. Slippes dere rett opp i gaten og inn på utland kan OSL gå glipp av store summer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Taxfree finner man paa utland ogsaa, saa man gaar ikke glipp av den sjansen.
Men om man skulle slippet folk rett til utland, hvordan skulle man haandhevet dette? Gate endringer kan oppstaa, saa kan fort bli mistforstaaelser hvis Security ansatte skal haandheve dette. Sette opp automater i hver gatebridge kan vaere losningen, men kostnaden? Tror det ville skapt for mye forvirring for Ola og Kari Nordmann uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå er jeg litt forvirret når jeg leser på hjemmesiden til OSL, så står det at man gå direkte til utlandets terminalen når man ankommer fra en destinasjon i Norge.
Eller er det noe mellom ordene jeg har misforstått ? Visst det er en endring på dette så blir det travelt til meg neste helge da har jeg 1 times mellomlandig når jeg ankommer fra TRD og skal videre til CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye vil være løst her hvis innenlandsflyene parkerer utenfor innland og utenlandsflyene parkerer i tilknytning til utland-piren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nei, ingen endring på dette. Her var det snakk om hvor man havnet ved bussing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg hadde en episk god opplevelse med OSL og connections igår jeg.
Kom fra HEL og skulle videre til LHR. Bussgate. Vel inne, stod det et skilt med "Connection Norway - utland". Fulgte dette. Opp en rulletrapp og så stod jeg inne i avgang utland ved gate 36. Ingen kontroller eller noe. Utrolig bra.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
Veldig dårlig vær i Oslo ? | dc-8-63 | Småprat | 18 | 24-06-2011 00:02 |
Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær ) | plane-spotter | Bilder & foto | 15 | 12-04-2010 21:43 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
Dårlig flysikkerhet over Oslo | sail4fun | Flyforum | 4 | 23-04-2005 07:53 |