![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Prøver en konkurransetråd for bilder av spennende og interessante steder vi har sett fra fly.
Regler: -Den som har oppgaven legger ut et bilde eller video tatt fra et fly i regulær rute. -Alle kan gjette ett sted hver før det blir bekreftet aller avkreftet av den som la ut oppgaven. De kan så gjette igjen. -Kun den som la ut bilde kan bekrefte at det er riktig. -Den som gjetter riktig får så turen med å legge ut ny oppgave eller vedkommende kan sette oppgaven fri. -Etter 24 timer uten noen riktige forslag skal flightnummer legges ut. -Har ingen løst oppgaven etter 48 timer settes oppgaven fri. -Om den som har oppgaven ikke legger noe ut på 48 timer settes oppgaven fri. Første oppgave: Dette ser ut som en by med middelalderborg med skikkelig vanngrav. Lykke til på jakten!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Făgăraș, Romania?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Imponerende og riktig. Sett fra TK1753. Noen som vet om byen er verdt å se mer enn fra luften?
Din tur!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har intet bilde å legge ut, så hvis noen andre vil fortsette, så kjør på.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Tar oppfordringen jeg
Øy med en dramatisk historie |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vestmannaeyjar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Utrolig å komme så nært på øya uten å skulle lande der. Fint bilde.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Det er helt riktig. Da er det bare å finne frem et bilde
![]() Quote:
Bildet er tatt ombord hos Air Iceland flight RC402 på vei RKV-FAE. Lavt flightlevel pga. mye trafikk ut fra KEF og fint vær utløste full sightseeing mode fra gutta i cockpit. Vi var litt lengre fra øya enn bildet gjerne tilsier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er vi kanskje to-tre minutter etter takeoff, i vikingers kjølvann på vei mot Austerbygd i sørvest. I nærheten av der vi er ligger et kjent vikingebosted på vestsiden av en fjord, og avreiseflyplassen på østsiden av samme fjord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nuuk/Godthåb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Søndre Strømfjord?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei.. (hilsen fra gate 29 fyllpåtekst)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror vi beveger oss fra Bluie West Eight til Bluie West One - og en avgang fra Narsarsuaq flyplass ut over Eiriksfjorð. Vikingbosetningen er på vestsiden av fjorden er vel Brattahlíð?
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 12-05-2015 at 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men Bluie West One er vel UAK, er det ikke? Vi beveger oss uansett vekk fra Brattahlíð/Narsarsuaq/UAK mot Austerbydg/Qaqortoq/JJU via JNS med GL385. Stafettpinnen videre! Last edited by vbirk; 12-05-2015 at 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi flytter oss rundt fem år tilbake i tid. Flyet flys på en rute som ikke eksisterer lenger og nesten det samme kan sies om flyplassen vi flyr til. Hvilke tettsteder kan vi se på bildet?
![]()
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Løkken? *mere tekst*
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Løkken og Danmark er det ikke. Bildet viser deler av et grevskap hvor en ikke greide av avslutte ordet og da ble det perfec.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Cheshire? Og siden man ser kyst, nærmere bestemt Halton? Hvis vi tipper at ruten det er snakk om er Liverpool–Manchester så gjetter jeg tettstedet er Widnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, det er ikke Cheshire eller andre plasser i Nordvest-England, men det er hyggelig at du har landet på rett øy. Bildet er tatt under innflygning og er tatt fra et høyresete i en Q400 mens vi flyr nordover (vekk fra flyplassen). Innflyvingen var spesiell, men det mange fugler i luften som skulle til andre destinasjoner.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva flyr SK907 i morgen | RIBRO | Register- og ATC-Forum | 2 | 10-11-2015 10:12 |
oversikt hva dy 787 flyr | viking83 | Register- og ATC-Forum | 7 | 22-01-2014 20:39 |
Eagles i Bergen ! Hva flyr de med | Tertit54 | Flyforum | 11 | 02-06-2009 19:55 |
Hva flyr BA med mellom LHR og SFO? | seilfly | Flyforum | 7 | 29-05-2008 11:24 |
Hva slags fly flyr... | EB | Flyforum | 7 | 08-03-2008 19:52 |