![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
|
![]()
Jeg er skuffet og litt sur på SAS kundeservice for fullstendig manglende respons på en hyggelig og rosende melding.
For over en måned siden hadde jeg ekstra hyggelig og sprudlende kabinpersonale på en flyvning. Det var en fredag ettermiddags tur fra Bergen til Oslo, og de fleste passasjerene (inkludert meg) var trøtte etter en lang arbeidsuke og lei av kaoset på Flesland når vi kom ombord. Kabinpersonalet gjorde turen til en hyggelig opplevelse, de var alle strålende opplagte, og hadde et smil og en morsom bemerkning nedover hele flyet. De spredte glede og smil til passasjerene uten at de var slitsomme. Da jeg kom hjem skrev jeg en melding til SAS kundeservice (ris og ros) der jeg skrøt av kabinpersonalet. Jeg har jobbet i service-yrker i mange år selv, og vet at det er hyggelig å høre når folk er fornøyd. Jeg krysset av på at jeg ønsket tilbakemelding, men det har jeg aldri fått ![]() Jeg synes det er dårlig gjort. Jeg vet ikke engang om kabinpersonalet det gjaldt har fått vite det? Alle steder jeg har jobbet har vi passet på å svare når folk har sendt ros, og også gitt beskjeden videre så fort som mulig til riktig person (hvis det gjelder en bestemt person). Gjør man ikke slik i SAS? Så, hvis noen jobber i SAS og får gitt beskjed videre: De som jobbet på SK 278 9. januar fortjener ros ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
(Det var vel Rolf Urke?
![]() Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
|
![]()
Nei, det var 2 damer som jeg mest så/pratet med. Det var en mann også, men han var i den andre delen av flyet. Yngre enn Rolf Urke ser ut på bilder jeg fant når jeg googlet.
Over en måneds svartid??? Er det vanlig? Der jeg jobber og har jobbet (ikke flybransjen) har vi alltid svart på e-poster samme dag eller neste. Hvis noe tar lenger tid å finne ut av gir vi beskjed om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Last edited by Dash; 12-02-2015 at 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
|
![]()
Takk til LN-MOW og Savipix for videreformidling.
Quote:
Last edited by Solvi; 12-02-2015 at 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Dec 2014
Posts: 73
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Det kan jo være at det er formidlet selv om du ikke fikk feedback, men jeg har sendt tråden til sentralt hold i Øst-Europa for videreformidling..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
En tur ned Urke er alltid en hyggelig opplevelse. Sist tur med han som purser var fra EWR i fjor sommer, og han sparte ikke på artigheter under velkomsttalen ��
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Om inte rosen har gått fram skall jag se till att den gör det.
Men ja, SAS kundservice är enormt långsam och en månad låter inte ovanligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Hadde ham i fjor en gang mellom Trondheim og Oslo. Han vekslet på bynavnene under annonseringen på en måte som fikk alle til først å tro at de var på feil fly, og så var det fullt fokus under safetydemo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
|
![]()
Får alltid tilbakemelding på ros (og ris, forøvrig), så her har du vært uheldig. Pleier å få en hyggelig mail tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,717
|
![]()
Alltid fått svar. Kan ta 2-6 uker erfaringsmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]()
Jeg sendte også ros her for litt tid siden. Da tok det vel ca 1 dag før jeg fikk svar at vedkommende cabin crew og hennes overordnede skulle få tilbakemelding. Sendte litt ris på samme tid, da tok det vel to dager ekstra men fikk så tilbakemelding.
Er du sikker på at du krysset av for å få tilbakemelding? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,314
|
![]()
Flott at folk gir skryt når de har positive opplevelser.
Vi i Norge kunne nok gjort arbeidsdagen til mange, mye bedre ved bare å si takk og smile litt mer. (Er ikke noe flink selv, men prøver) SAS virker å ha 6 uker som standard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kundeservice | Dreyer | Småprat | 17 | 23-08-2019 09:13 |
Ros til SAS-ansatt | VC-10 | Småprat | 35 | 25-03-2013 10:09 |
SAS svarer på konkurranse | Concorde | Flyforum | 12 | 29-02-2008 20:10 |
LN-ROS ikke længere i snowflake CS | karsten | Flyforum | 3 | 18-09-2007 10:56 |
Hegnar med ros til SAS | EB | Flyforum | 3 | 03-06-2006 06:55 |