Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2015, 20:20   #1
Solvi
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
SAS SAS kundeservice svarer ikke på ros

Jeg er skuffet og litt sur på SAS kundeservice for fullstendig manglende respons på en hyggelig og rosende melding.

For over en måned siden hadde jeg ekstra hyggelig og sprudlende kabinpersonale på en flyvning. Det var en fredag ettermiddags tur fra Bergen til Oslo, og de fleste passasjerene (inkludert meg) var trøtte etter en lang arbeidsuke og lei av kaoset på Flesland når vi kom ombord. Kabinpersonalet gjorde turen til en hyggelig opplevelse, de var alle strålende opplagte, og hadde et smil og en morsom bemerkning nedover hele flyet. De spredte glede og smil til passasjerene uten at de var slitsomme.

Da jeg kom hjem skrev jeg en melding til SAS kundeservice (ris og ros) der jeg skrøt av kabinpersonalet. Jeg har jobbet i service-yrker i mange år selv, og vet at det er hyggelig å høre når folk er fornøyd. Jeg krysset av på at jeg ønsket tilbakemelding, men det har jeg aldri fått

Jeg synes det er dårlig gjort. Jeg vet ikke engang om kabinpersonalet det gjaldt har fått vite det? Alle steder jeg har jobbet har vi passet på å svare når folk har sendt ros, og også gitt beskjeden videre så fort som mulig til riktig person (hvis det gjelder en bestemt person). Gjør man ikke slik i SAS?

Så, hvis noen jobber i SAS og får gitt beskjed videre: De som jobbet på SK 278 9. januar fortjener ros
Solvi is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:40   #2
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

(Det var vel Rolf Urke? Tidenes beste flyvert!!)


Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:49   #3
Solvi
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
(Det var vel Rolf Urke? Tidenes beste flyvert!!)
Nei, det var 2 damer som jeg mest så/pratet med. Det var en mann også, men han var i den andre delen av flyet. Yngre enn Rolf Urke ser ut på bilder jeg fant når jeg googlet.

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?
Over en måneds svartid??? Er det vanlig? Der jeg jobber og har jobbet (ikke flybransjen) har vi alltid svart på e-poster samme dag eller neste. Hvis noe tar lenger tid å finne ut av gir vi beskjed om det.
Solvi is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:54   #4
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Quote:
Originally Posted by Solvi View Post
Nei, det var 2 damer som jeg mest så/pratet med. Det var en mann også, men han var i den andre delen av flyet. Yngre enn Rolf Urke ser ut på bilder jeg fant når jeg googlet.



Over en måneds svartid??? Er det vanlig? Der jeg jobber og har jobbet (ikke flybransjen) har vi alltid svart på e-poster samme dag eller neste. Hvis noe tar lenger tid å finne ut av gir vi beskjed om det.
Hehe. I Customer Relations avdelingen til SAS er det ikke uvanelig at ting tar 6 uker. På det meste har jeg opplevd 12 uker. (Dessverre så tror jeg ikke dette er unikt for SAS, men mer unikt for flybransjen).

Last edited by Dash; 12-02-2015 at 20:58.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 21:25   #5
Solvi
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 52
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Takk til LN-MOW og Savipix for videreformidling.

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Hehe. I Customer Relations avdelingen til SAS er det ikke uvanelig at ting tar 6 uker. På det meste har jeg opplevd 12 uker. (Dessverre så tror jeg ikke dette er unikt for SAS, men mer unikt for flybransjen).
Helt utrolig at det er mulig. Bra jeg aldri har trengt å kontakte SAS for hjelp (ennå). Jeg trodde det bare var Norwegian som hadde så dårlig service (jeg flyr ikke med de lenger etter første og eneste tur med de).

Last edited by Solvi; 12-02-2015 at 21:31.
Solvi is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2015, 05:28   #6
Shimmy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 73
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
(Det var vel Rolf Urke? Tidenes beste flyvert!!)


Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?
Jeg har vært så heldig å fly med Rolf Urke et par ganger for ti-tolv år siden da jeg enda fløy SAS, og unner alle en tur med han. Større gledesspreder ombord skal du lete lenger etter (Og ja, jeg fikk hans "herlige, helsebringende te" )
Shimmy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:48   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Det kan jo være at det er formidlet selv om du ikke fikk feedback, men jeg har sendt tråden til sentralt hold i Øst-Europa for videreformidling..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:48   #8
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

En tur ned Urke er alltid en hyggelig opplevelse. Sist tur med han som purser var fra EWR i fjor sommer, og han sparte ikke på artigheter under velkomsttalen ��
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:51   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Om inte rosen har gått fram skall jag se till att den gör det.

Men ja, SAS kundservice är enormt långsam och en månad låter inte ovanligt.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 20:51   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Hadde ham i fjor en gang mellom Trondheim og Oslo. Han vekslet på bynavnene under annonseringen på en måte som fikk alle til først å tro at de var på feil fly, og så var det fullt fokus under safetydemo.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 21:33   #11
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Får alltid tilbakemelding på ros (og ris, forøvrig), så her har du vært uheldig. Pleier å få en hyggelig mail tilbake.
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 21:37   #12
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,717
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Alltid fått svar. Kan ta 2-6 uker erfaringsmessig.
view is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 22:42   #13
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Jeg sendte også ros her for litt tid siden. Da tok det vel ca 1 dag før jeg fikk svar at vedkommende cabin crew og hennes overordnede skulle få tilbakemelding. Sendte litt ris på samme tid, da tok det vel to dager ekstra men fikk så tilbakemelding.

Er du sikker på at du krysset av for å få tilbakemelding?
Are G is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2015, 23:59   #14
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,314
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Flott at folk gir skryt når de har positive opplevelser.
Vi i Norge kunne nok gjort arbeidsdagen til mange, mye bedre ved bare å si takk og smile litt mer. (Er ikke noe flink selv, men prøver)

SAS virker å ha 6 uker som standard.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2015, 00:10   #15
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Jeg sendte også ros her for litt tid siden. Da tok det vel ca 1 dag før jeg fikk svar at vedkommende cabin crew og hennes overordnede skulle få tilbakemelding. Sendte litt ris på samme tid, da tok det vel to dager ekstra men fikk så tilbakemelding.

Er du sikker på at du krysset av for å få tilbakemelding?
Tydeligvis forskejell på folk Og forskjellen heter vel EBG.
Dash is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS kundeservice Dreyer Småprat 17 23-08-2019 09:13
Ros til SAS-ansatt VC-10 Småprat 35 25-03-2013 10:09
SAS svarer på konkurranse Concorde Flyforum 12 29-02-2008 20:10
LN-ROS ikke længere i snowflake CS karsten Flyforum 3 18-09-2007 10:56
Hegnar med ros til SAS EB Flyforum 3 03-06-2006 06:55


All times are GMT +2. The time now is 22:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.