![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For en stund siden skulle jeg og dama en tur til Amsterdam og jeg var dum nok til å booke billetter med KLM (aldri mer).
Flighten ble kansellert, vi fikk tilbud om ombooking neste dag, men det var ingen vits, så vi valgte å få billettene refundert i stedet. Etter å ha fylt ut skjemaet på hjemmesiden deres der man må "søke" om refusjon, gikk det flere uker før jeg fikk svar om at billetten var refundert. Når jeg så nærmere etter, så jeg at de kun hadde refundert den ene av to billetter. Sendte mail om dette, men fikk til svar at i følge deres logg var det kun booket en billett. Jeg sendte da kopi av bekreftelsen på at jeg hadde booket to billetter og fikk svar om at søknaden måtte behandles på nytt og at det kunne ta opptil 8 uker før jeg fikk svar. Nå har det gått 11 uker, og fortsatt har jeg ikke fått svar. Før helgen sendte jeg purring via mai, men har fortsatt ikke hørt noe. Jeg begynner å miste tålmodigheten med dette selskapet nå. Makan til "kundeservice" har jeg ikke opplevd hverken før eller siden. Hva gjør man når et flyselskap regelrett stjeler på denne måten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis det er vanskelig å ta det med flyselskapet så kan du gå via transportklagenemda, og hvis det ikke fører fram så er rettsvesenet siste utvei.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får ta det med flyklagenemda da. Billetten kostet kun 1800 kroner, men det er en prinsippsak for meg. Jeg liker ikke at noen stjeler penger fra meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det betalt med kredittkort så kan du også ta det den veien. Det er ofte mye raskere, men send inn en klage til flyklagenemnda også samtidlig (Den kan du trekke hvis du får igjen fra kredittkortselskap).
Har selv måtte gå til transportklagenemnda for andre saker (forsinkelse med DY, hotell og standarderstattning 600 eur) og det tok 6 mnd før pengene sto på konto. Det er en tidkrevende prosess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Joker
|
![]()
Jeg ville bare sendt en rask reklamasjon til kredittkortselskapet og latt de ordne opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde en booking BGO-AMS-BKK || BKK-AMS-BGO.
Returen var der bare fordi jeg trengte den til en visumsøknad og skulle ikke brukes, så den var derfor booket som full-flex med utvetydig vilkår at den kunne kanselleres. KLM valgte å gi meg en latterlig lav refusjonssum. Jeg hadde litt frem og tilbake på mail / telefon uten at det hjalp nevneverdig. Tok så turen på KLM sin Facebook-side (og posts her er jo synlig for alle som "likes" KLM) og formulerte et par setninger om hva jeg syntes om saken. Uken etter kom en refusjon i størrelse som matchet min forventning. Så det er min anbefaling. Skriv en streng og saklig post på KLM sin Facebook-side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Støtter sistemann, men dropp streng.
Jeg har utallige erfaringer med klm på facebook, de fleste som følge av egne feil eller behov, alltid med rask og tilfredsstillende behandling. Bruker alltid den internasjonale siden.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KLM kan vaere vanskelige og ikke villige til aa hoere naar de foerst har konkludert. Det gjelder andre selskaper ogsaa, men de gir seg til slutt, men det virker som det er en utmattelsestaktikk i selskapet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva gjør man når pushback traktoren svikter.... | enml | Flyforum | 0 | 26-06-2006 21:51 |
Hva gjør en A340 i FL350 når... | Thomas | Flyforum | 5 | 08-06-2006 18:00 |
Hva gjør jeg?? | storg | Flyforum | 7 | 20-05-2006 01:10 |