![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det viktigste for enkelte er å komme hjemmefra til hvorsomhelst på kloden for NOK 399,- [punktum]
Meninsgsløs tråd siden kommentaren var til foregående posting i AOC tråden. Last edited by sail4fun; 28-06-2014 at 16:40. Reason: Meninsgsløs tråd siden kommentaren var til foregående posting i AOC tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Men det er jo slik her at man ikke skal ha noen som helst sympati for hverken FD eller Cabinansatte da passer man ikke inn i et flyprat forum... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
I tillegg er det nå engang slik at lavere priser gir større volum og større behov for ansatte i sektoren, men "problemet" er vel at de som jobber i etablerte selskaper som alltid har vært der føler at denne økningen ikke er "nødvendig" og at dette "bare" er LCC-trafikk (og bidrar til behov for ansatte i feil type selskaper). Last edited by TOS; 28-06-2014 at 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Er det noen som velger den dyreste banken/mobilleverandøren, dersom du ikke føler du får noe ekstra igjen? Flybransjen er ikke spesiell, det er lavprisaktører og tøff konkurranse i andre bransjer også.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Om man betaler dyrt har man da noen garanti at de som fortjener det får mer av pengene?
En Samsung S5 eller Iphone av nyeste variant er ikke mye dyrere å produsere enn billigste utgave, og kineseren som lodder kretskortene får 15kr timen (vill gjettning) åkkesom Last edited by jameson82; 28-06-2014 at 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Myndighetene ansvar: Regulere blandt annet sikkerhet og arbeidsforhold
Flyselskapenes ansvar: Gi forbrukerne best mulig tilbud innenfor de reglene som gjelder Kundenes ansvar: Velge det tilbudet som ser ut til å passe dem best
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Uansett er det ikke kundenes ansvar å sørge for flyselskapenes overlevelse. Men man ser jo at ansatte innen bransjen selv velger bort de dyreste billettene, selv om de vet at dette er med på å redusere selskapenes mulighet til å tilby de ansatte gode vilkår. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Ja, det er vel piloter her inne som skryter av hvor lite de betaler for billettene når de er på fritidsreiser, så mye for solidaritet. Lommeboka styrer, men fine ord på et forum er selvsagt gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Ja, har lagt merke til det. Stusser litt. Det er vel ikke fritt fram at det er litt dobbeltmoral ute og går. Men det er vel for så vidt den vanligste formen for moral i 2014.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Mange av de sterkeste røstene mot lave billettpriser er tilsvarende aktive i trip reports og reiseaktivitet når selskap nærmest deler ut gratis miles eller det finnes kombinasjoner som tillater business og first class billetter til priser som eliminerer alle sanser mot å ikke reise. Har tilgode å se en trip report som begynner med at, "valgte å reise denne reisen fordi den var dyreste av alle reisene jeg fant og garantert gjør at selskapet vil tjene nye penger på meg" (correct me if I'm wrong...) Jeg tror nok de fleste burde erkjenne at pris eller produkt er i de aller fleste tilfeller avgjørende for en transaksjon. Å prøve å styre denne prosessen har få klart hverken med en rød bok, rød plass eller med Kim som fornavn. Last edited by Cockpitview; 29-06-2014 at 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,156
|
![]()
Jeg har Kim som fornavn, men er hverken rød eller har rødt pass.. (Dansk pas...
![]() Vil bare føye til at når jeg handler på butikken og du kan velge mellom First Price (eller liknende) eller samme produkt fra f.eks Gilde som er dyrere, velger jeg faktisk det litt dyrere produktet. Når jeg er på jobbreise er reisetid og ruteplan det viktigste for meg, når jeg reiser privat bruker jeg gjerne billigste Plus eller business.. Og da helst SAS, som jeg har et godt forhold til gjennom mange år. (Vært gullkunde til og fra siden 1995) Bortskjemt sier noen, javel kanskje det. Men allikevel reiser jeg med Wizzair, Norwegian, Estonian, Air Malta, Delta, AA, Lufthansa, BA etc ettersom hva som passer, og det flere ganger i året! Pris er ikke alltid det viktigste for folk, selv om kanskje majoriteten av folket kanskje påstår det. Selve reisen kan også være viktig, ikke bare reisemålet. Kim (ordentlig Kim.. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Du bommer helt, igjen. Den typiske tripreporten på miles omhandler en reise som er vesentlig mye dyrere enn billigst mulig fra A til B, den går med dinosaurselskap som ikke benytter kreative kontraktsansettelser, underbetalte medarbeidere og fiktive baser . I det store og hele stikk motsatt av det det er snakk om i denne tråden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,791
|
![]() Quote:
Så en av disse "heldige" sitte 12 timer på et hardt klaffsete LHR-MRU, eller for egne regning, var den heldige vinneren av en 52 timers tur for å komme meg fra YVR-SVG, så ja skyt oss gjerne for det og. I tillegg til å ønske oss anstendigere forhold. Spørsmål - velger du tannlegen med stol på fortauet, eller en med litt mer sofistikert utstyr og dyrere behandling? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Til det siste: Hva tenker du på her? Er LCC'ene tannlegen med stolen på fortauet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Om SAS tar for lave priser? Tja, det er vel en stund siden de har gitt avkastning til sine eiere, i form av utbetaling fra driften. Men betydelige eiere i SAS får avkastning på andre måter gjennom f.eks innbetalte skatter fra SAS' ansatte i de forskjellige landene. For de eierne som ikke har denne muligheten har driften av flyselskapet gitt liten avkastning på investeringen. Så har SAS fått en gruppe aksjonærer som sitter på noe som heter preferanseaksjer. Disse har mulighet til å få utbetalt utbytte, selv om eiere av ordinære aksjer ikke får utbytte. Hva som skjer med utbytte til disse preferanseaksjene gjenstår å se om selskapet ikke produserer overskudd ved finansårets slutt. Men når SAS tar de priser de tar går jeg ut fra at de tjener så mye penger at de kan møte myndighetenes krav. Det kan imidlertid se ut som at de ikke tjener nok penger til å møte myndighetenes krav, inngåtte avtaler med de ansatte og gi en avkastning til sine eiere. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
F.eks fikk jeg voucher til fast track av QR på BKK-HAN, som statusløs i økonomi. Strålende tilbud for å differensiere produktet sitt.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
At man ikke liker utviklingen som ansatt har jeg overhode ingen problemer med å forstå. At det endrer yrkesvalg og privatliv for de berørte, like så. Det faktum at alle selskap har et ansvar for å sørge for avkastning på sine investeringer er regelen om livets rett. Å gjøre det til at forbrukeren bærer ansvaret for dette blir litt "søtt".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Myndighetene legger opp til det beste for egne innbyggere, selskaper, ansatte og kunder. Det beste er vel en middelvei mellom pris/kostnader/sikkerhet/miljø, men ulike politiske konstruksjoner gir vidt forskjellige forhold. Flyselskapene sørger for å gi det beste resultatet som eierne ønsker. Kundene velger det de føler for. I andre bransjer finnes ulike merkeordninger, som f.eks. fairtrade, godt norsk, nøkler, svane osv. Så kan kundene velge det om de ønsker.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bruker det være mye folk Oslo - Kirkenes på en mandag? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 19 | 10-07-2012 14:38 |
I serien fulle folk på fly... | Tertit54 | Flyforum | 3 | 08-06-2009 18:16 |
Hvordan kan det bli så billig ? | Farmer | Flyforum | 4 | 25-05-2008 00:14 |