![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Kanskje et banalt spørsmål, men inspirert av denne tråden http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121422, lurer jeg på hvor lenge det er vanlig at et fly er på bakken ved påfylling av fuel ved teknisk stopp? Er det også slik at passasjerene må folate flyet og vente inne i terminalen? Er det noe mer som må gjøres før flyet kan ta av igjen? I tråden det vises til brukte Aeroflot-maskinen 1,5 timer ca.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,418
|
![]()
Hvis det er planlagt på forhånd, slik at flightplaner og annet er preparert, burde det ikke ta mer tid enn det tar å tanke. En 767 tar det vel en times tid å fylle - mindre hvis de kan koble til på begge sider.
Vanligvis parkerer man på fjernparkering og alle blir ombord. Er det forresten fuel i bakken på disse plassene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]()
For en del år siden fløy jeg BGO - ACE med en "trekkfugl". Vi mellomlandet i SVG for å ta opp flere passasjerer. Vi fylte også fuel. Beskjeden fra crew var at vi derfor måtte ta av seat bealt. Hvet ikke hvordan reguleringene er i dag, dette er for noen år siden,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,696
|
![]()
Av med setebeltet gjelder i dag også, de sier ofte det når man boarder hvis de ikke er ferdig med fueling.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Takk for svar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Norge
Posts: 69
|
![]()
MOW, det er ikke fuel i bakken på fjernpark ( på OSL ). Her er det tankbil som gjelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,418
|
![]()
OK, mistenkte det .. så da er det kanskje et problem å få to store fueltrucks samtidig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det er også et spørsmål om bemanning, GFS er ikke akkurat overbemannet til tider.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dom i Danmark: Erstatning iht EU261 ved teknisk feil | sk931 | Småprat | 1 | 04-04-2016 18:13 |
Flowrate ved påfylling | BSSW | Flyteknisk forum | 3 | 16-02-2013 00:40 |
Taxfree-stopp og utslipp | ENGM 911 | Småprat | 14 | 31-05-2011 11:37 |
WF 465 - teknisk stopp 25/6?! | Trety | Flyforum | 4 | 18-06-2005 00:16 |