![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Hei!
Lurer på om det er verdt å prøve dette en gang til. Noen som har erfaringer å dele? Her er mine fra oktober iår. Det er ikke ofte jeg reiser med BA, men i høst fikk jeg muligheten i C for 14K til SFO og fra LAX hjem igjen. Har hørt mye godt, men må si meg kun måtelig imponert. Business innsjekk fungerte veldig bra på OSL. Nå var jeg trolig blandt de siste til å sjekke inn uansett, da jeg våknet på Østerås 1t 40m før avgang. Ble litt travel start... Helt fin tur over til LHR i A319. LHR Terminal 5 er et helvete. Jeg som er ganske reisevant fant fram etterhvert, men tør ikke tenke meg hvordan Den Gamle skulle rukket en tight connection der. Fast track var ikke det fasteste jeg har opplevd. Hadde nok spart noen minutter på den vanlige sikkerhetskontrollen. Loungen på B var helt ok. 747 LHR - SFO. Ok sete i fartsretning for meg med midtgang på vindusrekke. God komfort. Ulempen er selvfølgelig at de ved vindu må skritte over vedkommende på raden bak ved midtgang, som man mest sannsynlig ikke reiser sammen med. Service var svært upersonlig. Dette skyldes nok BAs store antall pax i C og at de i tillegg har F. For all del, jeg fikk både mat og drikke, men svært sjelden uoppfordret og med et smil. Maten var godkjent og champagnen kjølig. Bra IFE. 388 LAX - LHR. Veldig god loungeopplevelse Sete mot midtgang i midtseksjon. Fortsatt samme problem for den i midten av tre; Må trå over vedkommende bak evt reisefølge. Har reist med samme fly med AF og de har kun to seter i midten oppe på den flytypen. Nattflyvning med rask matservering. Fortsatt maskinmessig servering, men et helt ok måltid også denne veien, og så light off som passet meg bra. Full flatseng og god komfort ga meg noen timer søvn. Naboen sov ikke noe i det hele tatt, da de hadde gått tom for puter og han måtte bruke en sammenkrøllet t-skjorte som alternativ. Så en film før det var kvelden. Bra IFE. LHR Terminal 5 Kom forsinket inn og ble ytterligere forsinket pga problemer med gateutstyr. Mistet selvfølgelig flighten til OSL men ble møtt på gate og fulgt gjennom ny innsjekk til neste avgang. Møtte en fortvilet nordmann fra samme fly ved transittområdet som skulle samme vei. Han kunne berette at dette (forsinkelsene) nærmest var regelen for ham og at han neppe hadde kommet seg hjem samme kveld om han skulle stått i transferkøen. Et par timer i finfin lounge på A og hjemtur på A319 uten viderverdigheter. Må si jeg syns anføttesopplegget til BA er noe tull. De får selvfølgelig presset inn en pax til pr rad, men på bekostning av privatliv og plass. I tillegg er det komplett umulig å se ut fra noen andre seter enn vindu. Service er på minimum mens komfort er helt på det jevne i en C-kabin. NB! Kofferten kom faktisk med fra LHR, noe jeg tviler på at de ville klart på CDG.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Kjenner meg helt igjen her, har en god del turer med BA i C over dammen. Dog ikke på A380. Servicen har ofte vært grei, noen ganger meget bra, men sjelden dårlig.
T5 og fast-track (og security generelt) kan være noe gruff, ikke uenig i den, men har i det siste opplevd at det har gått greit, særlig etter at de omorganiserte. Det var en katastrofe rett etter åpning. Seatingen hos BA synes jeg er helt greit og privat, siden jeg ofte reiser alene. Da kan jeg forsøke å få meg et vindussete (helt i 2. etasje). Naboen må jeg jo skritte over uansett om jeg kjenner vedkommende eller ikke, men synes det er enklere her enn hos andre siden man enkelt kan holde i veggen. Ser ut som vi har forskjellig opplevelse av det meste, for jeg synes loungen på LAX ikke var noe god opplevelse i det hele tatt...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Halla... Jeg deler mange av beskrivelsene dine, og det som har gjort meg glad i BA er at jeg har funnet strategiene for å utnytte mulighetene hos BA. Velge rett sete etc. Men de første flightene mine var jeg litt frustrert.
Servicemessig og delaymessig har jeg derimot andre erfaringer. Har ikke opplevd større delays med BA enn andre. Og servicen synes jeg, stort sett, er formidabel. Men de skiller mye mer på folk med BAEC status og de uten enn mange andre selskap. Jeg flyr ganske mye med dem og navnet er overstreket med gul tusj og ringet rundt i manifestet. Så de tar frequent flyers på alvor. (merkingen kan selvfølgelig også bety - "gi han nok vin med det samme så blir han trøtt og sovner" - men det funker for meg) Triks nr 1 er forresten: Velg sete vindussete på siste seterad i hver enkelt kabin i Club World. Da får du bedre plass og ubegrenset adgang ut. Du slipper tråkke over noen, og de fleste crew dropper å senke divideren hver gang du skal ha noe. Er det en jumbojet så er det upper deck som gjelder (pga vinduskarm med bokser), med en preferanse på 62A, 62K, 64A (risky pga bassinet) og 64K.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg har konvertert fullstendig til ba der det er mulig. Kjempefornøyd med det meste, og spesielt for en som er vant til SAS, så er dette konge. Fnate oppsummerer i grunnen det meste. At de også tar sine faste kunder på alvor liker jeg velig godt.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
NSB First Class
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
|
![]()
Jeg konverterte til BA EC i sommer. Jeg har vært trofast hos både FB og M&M. Ba er suverene når det gjelder frequent flyers. Fikk status etter 1 tur grunnet deres revenue-baserte system.
Jeg er umåtelig fornøyd med dem i alle klasser og syns T5 er fremskritt sammenlignet med tidligere på Lhr. (Fast track og sikkerhetskontrollen er på bånn derimot). Frankfurt og lh ble jeg så møkkalei av etter å ALLTID måtte bruke en evighet på bussing fra remote stand, for så og springe til neste fly flere ganger grunnet dette. Ams er nok den flyplassen jeg synes best om. Av alle europeiske selskap jeg har flydd, er Ba nr1. Ja, biz har noen litt kjedelige løsninger, men er samtidig den mest private biz jeg har vært borti. Som Fnate sier, er du smart når du reiser BA, er de helt topp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]() Quote:
Hos BA er det britisk, og jeg slår litt over på den engelske måten å småsnakke på. Dette gjør også at det ikke blir så stivt og upersonlig, siden jeg antar en del er mer formelle om man ikke selv tar initiativet til å trå inn i det uformelle (ref. det med kultur osv.) Jeg velger nesten alltid den maten som er merket som "classic dishes" (på samme måte som jeg velger asiatisk mat hos asiatiske selskaper), det er liksom lettere at de lykkes da. Vestover får du 99,99% sannsynlig "afternon tea" før landing, så kan man enten sitte og mislike trekantbrødene, eller bare nyte varme scones med clotted cream. Med andre ord, se etter det som er bra, dropp å irritere deg over ting som er annerledes (og det rådet funker på de fleste selskaper). Så noen harde tips på land i London:
Ellers anbefaler jeg deg å lese gjennom noen tripreports her, det finnes en drøss. God tur!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
|
![]()
Tusen takk,Discus, for at du tok deg tid til å skrive et så langt og nyttig innlegg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Helt med på hva Discus skriver. Siden du skal til LAX er det faktisk mulig med tre runder drikke før maten. Bare for å ha nevnt det
![]()
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hm. Får se om det er mulig på AA137 i morgen også..
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
De er ikke britiske .... Take your Bud and shut up.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
:-) Jeg tar med en Coors Light og går i skammekroken.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fototripreport LH,OZ i first and biz | jameson82 | TripReports | 10 | 17-04-2014 15:56 |
QR eller TG i Biz | Hpkris | Reiseforum | 4 | 26-10-2012 06:24 |
SK biz eller TG biz til SIN? | SudCaravelle | Reiseforum | 38 | 08-03-2011 19:28 |
SK IC all-biz | LN-KID | Flyforum | 6 | 06-06-2009 10:17 |
Norsk Biz | Airbus 330 | Flyforum | 0 | 03-09-2006 15:37 |