![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I høstferien kan 14 000 flygeledere bli tatt ut i streik
http://reise.fvn.no/reise/Truer-med-...l#.UjbblMbJRL4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
For de som velger å feriere i Norge gjelder i alle fall følgende..
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg kjenner ikke denne saken spesielt godt, men hva er argumentene fra flyvelederne mot dette?
Fra mitt ståsted så er det naturligvis en kjempefordel med færre waypoints og mere direkte routinger. Mener også at jeg har sett at dette ikke medfører oppsigelser eller at det vil være behov for færre flyveledere. Men igjen, jeg kjenner ikke saken. Så hva er årsaken til denne store misnøye? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Står vel greit i saken:
- Det egentlige målet for dette forslaget er tydelig nok, sier ATCEUC i en uttalelse. - De ønsker å liberalisere tildelingen av flytrafikktjenester, avregulere arbeidsvilkårene for tusenvis av ansatte og etter hvert overlate disse viktige tjenestene til et fåtall rike privatpersoner og bedrifter som har lobbet for dette. Europakommisjonen på sin side hevder det nåværende systemet medfører sløsing med penger, og at det daglig koster EU 14 millioner euro i unødige kostnader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
He he he, den var jo overhodet ikke biased den uttalelsen der da. Ha ha!
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Samtidig som jeg ønsket å holde en fornuftig å seriøs linje ;-) Last edited by SAS-Steward; 16-09-2013 at 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, derfor jeg la med den andre "siden" også. Er nok som alltid 2 sider av en sak her
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjenner ikke detaljene i saken grundig nok til å uttale meg. Du som jobber i SAS kjenner vel greit til at det som ser ut som en "no-brainer" for folk flest, gjerne innebærer en del for de som jobber med det. Uten at jeg vet det er slik her altså. Også greit å poengtere at det IKKE skal streikes i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
For flyselskapene sin del vil en slik omlegging slik jeg har forstått det spare enorme summer. Bare ved flere direkte routinger alene er det mye å spare. Det jeg derimot lurer på, bortsett fra det åpenbare, er hva som er problemene med dette og årsaken til at man ønsker å lamme hele Europa med de følgene det vil få. Ønsker ikke gjenfortalt fra f.eks VG og, New of the world men fakta informasjon. Vet det er flere flyveledere her som sikkert vet mye om dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er klart det er mange jobber på spill. Det er snakk om en kraftig restrukturering som vil effektivisere flytrafikken over Europa noe enormt. Jeg har sympati for de det gjelder, men som arbeidende hos en operatør betyr dette store kostnadsbesparelser for oss.
Det er snakk om å fjerne en av de siste dinosaurene, og de fleste av oss i bransjen har allerede vært igjennom denne prosessen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå må en ikke glemme at dette også har en militær side.
Det er ikke bare sivile fly som beveger seg i de høyere luftlag. Mange land berørt, og ikke alle disse ønsker at denne trafikken skal bli overvåket/dirigert/koordinert fra Brüssel.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Danske flyveledere tenker ikke streike
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=81781 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det er bare snakk om streik 10. Okt, eller er det mer "moro" i vente?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Streik eller ikke streik i Northwest | LN-AFG | Flyforum | 0 | 25-09-2006 00:55 |
Vil sparke flygeledere... | Trety | Flyforum | 15 | 13-12-2005 02:08 |
En nordlendings tanker om flygeledere | Farmer | Flyforum | 16 | 05-10-2004 00:29 |