![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Finner ingen kilder online, men direkte bilder fra LHR antyder at maskinen har tatt fyr ved gate?
Edit: http://www.bbc.co.uk/news/uk-23294760 Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]()
og vg.no skriver følgende:
Quote:
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 664
|
![]()
http://www.airliners.net/aviation-fo....main/5815438/
Bilde (post 17) av Ethiopian 787 med en del skum under bellyen. Ser helt uskadet ut. Men det luftes ut... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2013
Posts: 137
|
![]()
Ser heldigvis ut til at det ikke har noen ombord, iflg. BBC.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]()
Bildene viser ingen tydelig skader på 787en, men dersom dette er nok enbrann (uansett om det er batteri relatert eller ikke) er ikke dette bra Boeing og 787 programmet.
Kan bare håpe at det er en mann med en lighter og en sigarett som står bak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Og her sitter en i crew rommet med utsikt over T1 og T2 og alt er fryktelig stille...
I følge BBC var flyet tomt når brannen startet da det sannsynligvis stod på fjernpark i nærheten av tårnet eller mellom T3 og T5 som den oftest gjør på denne tiden av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
ET-AOP levert nov 2012...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ser ut som det er brent hull i skroget på toppen av flyet iflg live-bilder på NRK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
LHR ser ut til å ha åpnet igjen. Fly på vei inn for landing nå. Forøvrig så er jeg ikke så veldig lei meg for at jeg ikke har umiddelbare planer om å fly 787. Kan vel fort gå mot en grounding igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Og da tok første British Airways A321 av og første Lufthansa A320 parkerte utenfor her så det begynner ihvertfall å bevege seg igjen. Så bilder på tv og der er definitivt noe som ser litt underlig ut på taket rett foran halen på den B787...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Hvor lang tid kan det ta før en eventuell grounding av 787 blir iverksatt her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]() Quote:
Får virkelig håpe at det er "normal" årsak til dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
I følge hva de sier på nyhetene her er dette flyet det første som ble satt i drift etter at flyforbudet ble opphevet. Bildene viser klar brannskade og der hvor flyet er parkert er det veldig sannsynlig at flyet faktisk var tomt for folk når det hele startet. Absolutt en underlig hendelse som det skal bli interessant å følge etterforskningen på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Sto den parkert så står den vel med bakkestrøm, således kan vel i teorien batteriene utelukkes. Tipper dette er noe "menneskelig" noe tørrkokt i galley, kanskje en røyk i hvilerommet til crew eller noe slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Ser ikke akkurat sotskadet ut i dørpartiet under det svidde området... Noen som kjenner til om det er omtrent her oppunder taket at den bakre crewbunken finnes?
Last edited by 73H; 12-07-2013 at 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Om bakkestrøm er tilkoblet eller ikke gir ingen grunn til å utelukke batteriene som sådan. Faktisk kan det være motsatt om batteriene var under lading v.h.a. bakkestrøm da ladingen kan øke muligheten for "thermal runaway" i batteriene.
Ser bakkestrømstilkoblingen er trukket ut til flyet men det betyr ikke at bakkestrøm (eller annen strømkilde) var slått på inne i flyet og at det dermed var "kaldt", noe som ikke er uvanlig om flyet bare sitter der og blomstrer hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Har tatt fyr der hvilerommet for crew er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian 787 traff mast på OSL 18DES18 | C130 | Småprat | 19 | 01-07-2020 07:05 |
Ethiopian 787-8 fra OSL til ARN | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 10-08-2018 08:46 |
Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök | Timmermannen | Spotteralerts | 7 | 04-09-2012 21:46 |
Ethiopian bestiler 5 til 787 | AA | Flyforum | 1 | 02-06-2005 16:12 |
Ethiopian bestiller Boeing 787 | LN-AFG | Flyforum | 16 | 01-06-2005 10:41 |