Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2013, 16:15   #1
CCS87
Newcomer

SAS Beste leiebilfirma med EBG?

Ser at man kvalifiserer for høyere status hos Hertz, Sixt og Avis når man blir oppgradert til EBG.

Er det noen som har noe erfaring med disse, og kan anbefale eller si noe om hvilket tilbud som er best osv?
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 16:52   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Beste leiebilfirma med EBG?

Jeg foretrekker Hertz. Deres No1 Gold service er meget grei å bruke. Ingen kø og flere steder er det bare å gå rett til bilen.

Har fått oppgradert bil 2 ganger på ca 20 leier, så ikke regn med det. Men har du mer enn 10 leier i året får du et kort hos Hertz som gir deg noen flere fordeler, som oppgradering en klasse osv.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 17:53   #3
haakonks
ScanFlyer Silver

Min erfaring er at i USA så er Hertz best, jeg har over 10 leier der i året, så har blitt fått #1 Club Gold Five Star. Opplever å bli oppgradert en av to ganger ganger. Når jeg hadde vanlig Gold card så stemmer nok mine erfaringer godt med Bizflyer sine.

I Europa og spesielt fra flyplasser har jeg vanligvis brukt Sixt, der får du Sixt Platinum card som EBG. Der opplever jeg å bli oppgradert nesten hver gang.

I Norge har jeg brukt mye Hertz primært på grunn av gode lokasjoner i sentrum av Oslo for leiestasjonene inntil nylig, men sitter litt på gjerdet nå da de iallefall i Oslo sentrum har blitt helt nazi med påståtte skader på bilene.
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 19:15   #4
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Jeg bruker stort sett Avis de finnes over alt og fungerer enkelt og greit og du får noe rabatt med ebs/ebg
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 17:18   #5
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Min erfaring er at i USA så er Hertz best, jeg har over 10 leier der i året, så har blitt fått #1 Club Gold Five Star. Opplever å bli oppgradert en av to ganger ganger. Når jeg hadde vanlig Gold card så stemmer nok mine erfaringer godt med Bizflyer sine.

I Europa og spesielt fra flyplasser har jeg vanligvis brukt Sixt, der får du Sixt Platinum card som EBG. Der opplever jeg å bli oppgradert nesten hver gang.

I Norge har jeg brukt mye Hertz primært på grunn av gode lokasjoner i sentrum av Oslo for leiestasjonene inntil nylig, men sitter litt på gjerdet nå da de iallefall i Oslo sentrum har blitt helt nazi med påståtte skader på bilene.
Alltid sjekk bilen nøye for skader før du kjører. Jeg finner skader oftere enn det jeg ikke finner noe. Det vil da si at hvis du da er "uheldig" og møter på en klargjører som faktisk gjør jobben sin, så kan du bli ansvarlig.
Forøvrig, så deler jeg dine synspunkter om Sixt. Fine biler med et høyere utstyrsnivå enn de andre selskapene. Samt at oppgradering er relativt vanlig, men ja, de har for få lokasjoner i by-sentra i Norge.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 18:41   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Har alltid 100% komplett rett-til-å-bulke-forsikring og spøker med dem når jeg leverer bilen ( uten skader) :

" If antydning, med et stoort smil, I have paid for it and I leave it for you to charge the insurance" ..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 13:22   #7
CCS87
Newcomer

Takk for gode svar! Blir EBG neste uke, og skal til USA på ferie i sommer, så greit å vite. Men etter det jeg har forstått så er det ikke noe problem å ha gratis "bonuskort" hos alle 3 samtidig heller?
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 17:57   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Se på priser du... Har alle "bonuskort" , men de siste tre utleiene kom Alamo best ut... Husk Alamo.no for å få inkludert alle extras.

Neste to er Budget, så sjekk dem også.... For meg har Hertz priset seg ut...

Også Avis... Merk : for mine destinasjoner..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 13:18   #9
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Jeg har også brukt Avis mest, spesielt i USA, og med Avis Preferred-kort i tillegg til EBG-kortet er det veldig smidig og prisene er i min erfaring mye bedre enn med Hertz og Sixt. (Ja, jeg har Sixt Platinum og Hertz Gold..)

Husk bare å bestille bilen på avis.no så forsikring og avgifter er inkl i prisen... Gammelt sjørøvertriks!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules