![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Denne artikkelen (blant flere den siste tiden) viser vel hva slags posisjon Emirates er i, i forhold til flyprodusentene.
Quote:
Quote:
http://www.flightglobal.com/Articles/2006/03/21/Navigation/189/205525/Airbus+seeks+new+buyers+for+Emirates+A340-600s+.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
hmmm, denne måtte vel ha vært en perfekt tilvekst for SAS til bruk på Tokyo rutene..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Farmer: Akkurat den samme tanken slo meg, nå har SAS muligheten til å skaffe seg den maskinen de trenger (og har vært på jakt etter) til spottpris.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002901013_emirates31.html
Dette koster Airbus dyrt ... Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Ikke bare dyrt, men det kan jo være nærmest skjebnesvangert for produksjonen av A340'n. En A340E vil ikke komme før i 2011-2012, tidligst, hvordan har de tenkt å selge maskiner i mellomtiden, når selv A345/6HGW er en dårligere maskin enn 77W økonomisk sett... Dessuten, hvorfor vil en bruke noen mrd på å utvikle et fly der antallet potensielle kunder kun utgjør et fåtall...
Det er på tide å tenke nytt Airbus, slik dere en gang gjorde... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Airbus har lenge solgt unna maskiner med helt spesielle garantier på pris for videresalg, og tilbudt mellomlegg for høyere drivstofforbruk, og i tillegg tilbudt maskiner med en større rabatt enn sin konkurrent. Hvor sunt er det å selge fly på denne måten i lengden? De viser jo bare så tydelig at de må tilby andre tjenester for å være konkurransedyktig, hva slags måte er det å ønske å få penger tilbake på? Om Airbus er interessert i å være en markedsleder innen dette segmentet (altså A330/A340/A350) så må de tenke nytt. To store herrer, henholdsvis fra ILFC og GECAS, sa det samme for noen dager siden, og de gjør det ikke uten grunn. Vil Airbus, så kan dem, og det ville dessuten vært bedre å utsette et prosjekt med et år eller to, enn å lansere et middelmådig produkt som allerede er senere til markedet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor er ikke motere til 737 og a340-500-600 helt runde? | pk772 | Flyteknisk forum | 6 | 20-07-2009 11:14 |
A340-600 på gate 50 | JanSev | Bilder & foto | 11 | 12-07-2009 01:54 |
Lufthansa A340-600 | LN-SUV | Flyforum | 52 | 01-06-2007 20:29 |
PIA A340-600 | Roxman | Flyforum | 13 | 07-04-2007 01:36 |
LH A340-600 | SQ 777 | Flyforum | 2 | 31-10-2005 10:40 |