![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Quote:
![]() http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10045308 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Bildet som er tatt "...viser enorme køer". På meg ser det ikke ut som køen går utenfor sperringene. Hva skal man da kalle køstørrelsen når den starer ved rulletrappa ved flytoget?
En annen ting - om bare G4S kunne slutte å forsøke å balansere køene og la folk velge selv. Har flere ganger opplevd at de tror de hjelper til ved å nekte folk å stille seg i en kø som ser lang ut, når den egentlig er den raskeste. Køhastigheten er jo ofte en funksjon av antall åpne sluser den betjener, men det ignorerer de blankt. Eks. tvinger folk inn i køen som endre i "rullestolslusen" for de den er kortest. Mens den andre køen kanskje er vesentlig lenger, men betjenes av tre sluser ![]() Men uansett er jo osfte OSL en fryd ifht. BGO, LHR T3 og andre dyreparker...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Jeg jobbet på insjekk på fredag. Da ble køen en halvtime lang og den gikk mot til ritazza(cafe) og svinget mot trappen før den slynget seg tilbake mot SAS automatene. Mange som kom en halvtime eller mindre før flyet kom ikke med flyet rundt 7 tiden. Det hvar også noe kø kluss på onsdag. Er nokk en aksjon på gang ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Rart at ikke flyselskapene skriker etter konkurranseutsettelse av sikkerhetskontrollen...eller vent litt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Å få nok folk er ikke noe problem, selv om arbeidsledigheten er lav så finnes det alltid folk som søker på slike jobber. Uskolert arbeidskraft er aldri noe problem å få tak i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
http://www.nordlys.no/nyheter/article6217168.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Om det blir et nytt selskap, så kanskje man kan håpe på at terminalsikkerheten blir tatt på alvor. Alle som har brukt overfallsalarmen på OSL kjenner nok den meget lange responstiden. Sikkerhetskontrollen funker greit når bemanningen er god. For øvrig har G4S og OSL ingenting å være stolte av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Det har du rett i, men det er neppe driftsentralen som bestemmer hastigheten på responsen, når man bestemmer at det skal responderes. Jeg har selv jobbet som sentervekter, og der var det ikke noe somling når alarmen gikk. Vi hadde også hyppige ronder på senteret, men på OSL går man sjelden andre ronder enn når man skal lese av strekkoder, og avlesingen ser ut til å være selve målet med ronden - definitiv ikke det som er vitsen med med.
Nei, sikkerheten i terminalen er det stort sett bakkepersonell som tar seg av uten særlig støtte fra dem som skal være profesjonelle på området. Last edited by The Ticketor; 03-09-2012 at 10:41. Reason: Språk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Stor turnover blant sikkerhetskontrollørene ved lufthavnene kan utvikle seg til et sikkerhetsproblem.
Dette henger sammen med at det etterhvert er ganske mange som har fått kjennskap/kunnskap om hvordan en slik sikkerhetskontroll fungerer. Både styrker og svakheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]() Quote:
Hmmm...lurer på om man kan skrike opp hvis det er innsjekkingskøer av en annen verden. Eller mangel på EBG-skranke-kustus i BGO. Jeg vil jo bare ha varene jeg har betalt for ![]() Det er ikke sikkert, det _kan_ være det ligger noe i anbudet om antatt kapasitet el.l. En del andre offentlige anbud innen transport så gjøres det et estimat av kapasitet og operatør skal forhodle seg til det +/- 10%. Ofte tar det år og dag før bestiller greier å bestille mer kapasitet.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Flyselskapene krever til sammen rundt 100 millioner kroner fra Avinor i erstatning for tapte inntekter, blant annet på grunn av flygeledermangelen.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/in...g-3027003.html |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NSB tar opp kampen mot flyselskapene. | imm | Småprat | 14 | 21-12-2012 00:46 |
Gardermoen, krasj, nye forsinkelser.... | zico77 | Flyforum | 10 | 04-08-2006 13:57 |
Varsler nye forsinkelser | Hurum | Flyforum | 6 | 08-06-2006 00:50 |
Raser mot nye flyterror-regler | Trety | Flyforum | 0 | 01-12-2005 12:19 |