![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vanligvis er det båter og skip for min del, men uten noe interessant inne, ble det en tur opp på flyplassen i ettermiddag.
Croatia Airlines gjorde seg klar for take-off til Split med solhungrige passasjerer. Her er flight OU2409 med en liten A-319. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så var det SAS flight SK2308 som gjorde seg klar for Gardermoen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() CHC Helikopter Service Sikorsky S-92 taxer ut for take-off ![]() Cessna 180 N6TK på langtur. Denne eies visstnok av en kar i Florida, og i tillegg til å ha sett flight track fra USA via Grønnland for denne, ligger det også bilder på nett av flyet i New Zealand. ![]() Og til slutt en ny Cirrus S-20 som hører til her i byen. To kompiser eier denne sammen, hvor en av dem er advokat. Derfor LN-LAW... ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Morsomt med bilder fra hjemplassen
![]() Kom fra Tyrkia sist torsdag (landet i MOL) og fikk "haik" med en av flybussene som var satt opp mellom Molde og KSU grunnet havtåka. Ser av bildene at det fortsatt henger igjen litt tåke ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder, men Croatia som favoritt her
![]() ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjempefine - og interessante bilder!!! Altfor sjelden med bilder fra Kvernberget! Det går da an å ta bilder av BÅDE skip og fly?! Mer av dette LN-SSL! Den Cessna 185'en (eller er det en 180 med 185 hale?) var fin!
Tusen takk! Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Pene bilder i regnet, Kroatern var jo et scoop. Meget bra jobba
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
(Visste sikkert hva K sto for også, for 20 år siden, men nå....? Har ikke peiling). Takk for fine tilbakemeldinger, folkens!!! Det går helt sikkert an å ta bilder av både båter og fly, men på Kvernberget....., har man sett en SAS Boeing 737, så har man liksom sett en. Det samme gjelder WF Dash-8 også og CHC S-92. Noe mere fancy schmancy har vi ikke her da vettu...
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Artig med bilder fra Kvernberget
![]() Vi var der en tur tidlig i sommer, og naturen rundt var flott. Heidi ![]()
<a href="http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Heidi%20Rummelhoff %20Ringstad" target="_blank"> Airliners</a> <a href="http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php?tag=Heidi+Rummelhoff+Ringstad" target="_blank"> Planespotters</a> <a href="http://www.planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srch=Heidi+Rummelhoff+Ri ngstad&srng=2" target="_blank"> Planepictures</a> <a href="http://www.flickr.com/photos/77080402@N07/" target="_blank"> Flickr</a> |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Var en veldig kjapp tur inne på oppstillingsplassen på KB i dag i anledning foto til en avisartikkel (en liten sak i lokalavisa), og fikk et par-tre bilder nærmest i farta (som man skjønner da, så var det ikke jeg som skulle ta bildene til artikkelen).
En Boeing klargjøres for Gardermoen kl. 15:20 ![]() ![]() En av CHCs S-92 parkert foran Heliporten, med fjellene på Tustna i bakgrunnen ![]()
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" Last edited by LN-SSL; 09-02-2013 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En ny handelspark har kommet opp nordvest av terskelen til bane 07 på Kristiansund lufthavn. Fra parkeringsplassen der har man god sikt.
Nytt kamera og objektiv måtte testes søndag som var, og avgangen til Gardermoen i 14:30-tiden ga en fin mulighet. (Og skulle noen sitte å lure litt på hva slags utstyr disse er tatt med, så er det altså brukt et PENTAX K-5 II med en PENTAX 18-135mm på. Kanskje ikke noe 'flyspotter-utstyr', men så driver jeg heller ikke med det i det daglige ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mine to jenter, samboer og datter, stakk fra møkkaværet i dag, og gikk om bord i Aegean Airlines flight AEE4443 til Chania på Kreta.
(Wow, far i huset har en hel uke helt alene...., til fri disposisjon ![]() Er mest vant med å fotografere skip, arkitektur og slikt hvor man har god tid, og således bruker jeg vanligvis å skyte i Manuell. Her tok jeg ingen sjanser og til tross for at jeg ikke liker det, er underliggende bilder skutt i full Auto Anyway, her er A320 SX-DVI flight AEE4442 fra Chania i dag kl. 08:30. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (En stund siden jeg har gjort noe flyspotting nå, så det ble litt fler enn et par bilder av denne. Ble det for mye så er det bare å beklage ![]()
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" Last edited by LN-SSL; 13-07-2013 at 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Transportfotofil
|
![]()
Det er helt topp å se på dette, Svein!
Nyt ferien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Blir så alt for skjelden bilder fra Kvernberget nå for tiden.
Er jo stort sett Boeing fra SAS, Dash-8 fra WF og S-92 fra CHC det går i...., og da blir det fort "if you seen one, you've seen'em all". Men altså, nå har jo BMI Regional kommet med en ny rute fra Kristiansund til Aberdeen og retur, som flys med Embraer ERJ-135ER. Bilder fra mai 2013 ![]() ![]() Sist søndag, da jeg kom med WF fra Bergen, stod det en Gulfstream G-IV på Stand 1. I følge reg. info opereres denne maskinen for DeLonghi Company (I-DLGH) ![]() ![]()
![]() |
#15 |
Lima November
|
![]()
Mange pene bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bergen Air Transport besøkte Kvernberget med to Beechcraft B200 King Air i dag, LN-TWL og LN-BAA.
LN-TWL ![]() ![]() ![]() LN-BAA ![]() (For de som er opptatt av lover og regler: Ja, jeg har fjernet to skjemmende kjegler under hver vingetipp) ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder -SSL!
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk, takk!
Måtte ut å få luft, og legge ned blyanten litt. Blir skrull i hodet av å tenke vinger hele tiden, men skal ta fram tegnesakene igjen nå ![]() ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fine bilder av King Air med mage
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk du!
Joda, jeg kan legge ut flere fra Kristiansund, men du vet, når det gjelder alurør går det jo i 737 og Dash-8...., og jeg vet jo ikke hvor interessant det er i lengden. Nå er jeg vel snart den eneste "spotteren" her også, så......, men, her er et par fra en veldig kjapp tur oppom i kveldingen. Flyet Møre Flyklubb bruker, en Piper Archer II LN-NPO (som kom hit ny i 1980), drev nattflyging, mens et helikopter tok av for en ny tur ut i havet. Enjoy: ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Birmingham - Kristiansund | Wiggo Hovde | Småprat | 19 | 18-05-2012 20:24 |
q: Hotel Kristiansund | sail4fun | Reiseforum | 2 | 25-01-2012 19:22 |
Treff i Kristiansund? | S. Holberg | Flyforum | 1 | 27-01-2011 10:46 |
Kristiansund - Brønnøysund | LN-SSL | Flyforum | 1 | 09-12-2005 19:34 |