Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-01-2006, 20:05   #1
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default En fornøyd SAS kunde!

Fikk telefon nå og fikk opplyst at jeg var booket om til Manchester i morgen tidlig, flyr nå Widerøe Bergen - Aberdeen og videre derfra med bmi til Manchester. Blir jo morosamt å få fly Widerøe igjen og bmi er helt nytt selskap for meg, samt Embraer ERJ-145.

Tusen takk SAS, dere løste sakene slik at jeg kom meg til Manchester, så er bare spørsmålet om ting går like bra når jeg skal fly tilbake senere på kvelden via CPH, fingers crossed
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 20:23   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Glimrende ! Den enes død, den andres brød ...
Sitter selv i CPH nå og er på vei nordover til TRD. Ser at passasjertallet på denne WF maskinen har økt betydelig de siste dagene, så her er det mange som oppdager nye ruter og snarveier i mange retninger.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 20:24   #3
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

En skikkelig solskinnshistorie
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 21:14   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

SAS ansatte på bakken gjør en kjempejobb i disse dager... Bare å ta av seg hatten...
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 21:19   #5
KLMfan
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by EB


SAS ansatte på bakken gjør en kjempejobb i disse dager... Bare å ta av seg hatten...

satt og tenkte på det samme.....hører innslag på nyhetene om at folk har ventet i to eller tre timer. Synes det står stor respekt av SAS bakkeansattes innsats hvis folk ikke må vente lenger enn som så, med tanke på antall kanselleringer og forsinkelser.
KLMfan is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 21:37   #6
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Godt å høre noen er fornøgd



(BU/SK-booker jobber på spreng med å booke om folk....)

__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 21:59   #7
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Vil bare si at det ikke bare er de på bakken som gjør en formidabel jobb om dagen - vi i kabinen har faktisk også en massiv kundekontakt. Vi er den gruppen som er lengst i kontakt med kundene, og som sådann mottar vi en del gørr og beske kommentarer etter timer med forsinkelser (som selvsagt også går ut over oss og vår fritid). Imidlertid går det litt sport i å møte sinte og frustrerte passasjerer med vennlighet og hjelpsomhet. Siden "alle" her på forumet "bare" nevner SGS som en belastet yrkesgruppe, så hadde jeg bare lyst til å nevne det....
cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:15   #8
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by cabincruiser


Siden "alle" her på forumet "bare" nevner SGS som en belastet yrkesgruppe, så hadde jeg bare lyst til å nevne det....
Helt klart at kabinpersonalet gjør en god jobb her! På søndag var SK810 fra LHR ca 4.5 timer forsinket, og kabinpersonalet gjorde en meget god jobb for å sørge for at alle fikk gratis servering av det de måtte ønske (mat og drikke). Det var nok et og annet mer enn gjennomsnittlig ampert individ ombord, men de i kabinen håndterte dette meget profft. Jeg tror flyet var smekkfullt (pga kansellering av SK812), og jeg mener at jeg talte iallefall 5 kabincrew. Dette er vel ikke standard antall på en 738, er det det...?

Meget bra til cabincruiser og dine kollegaer!
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:27   #9
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by TOS


Quote:
Originally posted by cabincruiser


Siden "alle" her på forumet "bare" nevner SGS som en belastet yrkesgruppe, så hadde jeg bare lyst til å nevne det....
Helt klart at kabinpersonalet gjør en god jobb her! På søndag var SK810 fra LHR ca 4.5 timer forsinket, og kabinpersonalet gjorde en meget god jobb for å sørge for at alle fikk gratis servering av det de måtte ønske (mat og drikke). Det var nok et og annet mer enn gjennomsnittlig ampert individ ombord, men de i kabinen håndterte dette meget profft. Jeg tror flyet var smekkfullt (pga kansellering av SK812), og jeg mener at jeg talte iallefall 5 kabincrew. Dette er vel ikke standard antall på en 738, er det det...?

Meget bra til cabincruiser og dine kollegaer!
Takk for den TOS! Neida, 5 er ikke standard antall, men som du vet foregår det i disse dager en heftig integrasjonsprosess, så vi har stadig med en cc på familiarization flight (eller fam-flight som vi sier...). Man må altså ha en tur/retur flight hvor man går som ekstra for å gjøre seg kjent med henholdsvis SK eller BU fly.

Jeg har forresten også vært et par-tre ganger i LHR og en gang i MAN de siste dagene...
cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:33   #10
KLMfan
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

jo all ære til kabinpersonalet også....

KLMfan is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:34   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by cabincruiser


Jeg har forresten også vært et par-tre ganger i LHR og en gang i MAN de siste dagene...
Du var ikke tilfeldigvis med på SK810 på søndagskvelden (22.1) som vel gikk rundt kl. 22.00...?

jy
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:34   #12
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Vel egentlig så gjør vel alle SAS ansatte for tiden en veldig god jobb...bortsett fra pilotene i SAS Braathens (ex-SAS-ansatte piloter).
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2006, 22:41   #13
cabincruiser
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by TOS


Quote:
Originally posted by cabincruiser


Jeg har forresten også vært et par-tre ganger i LHR og en gang i MAN de siste dagene...
Du var ikke tilfeldigvis med på SK810 på søndagskvelden (22.1) som vel gikk rundt kl. 22.00...?

jy
He he, jeg var i LHR den dagen, men litt tidligere på dagen
cabincruiser is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 07:04   #14
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Helt enig...kabinen gjør også sitt! men nå truer de med streik fra 1. april....tåler SAS det?????
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 09:51   #15
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by EB
Helt enig...kabinen gjør også sitt! men nå truer de med streik fra 1. april....tåler SAS det?????
SAS tåler nok en streik bedre enn de tåler egenmeldingene nå. En lovlig, og varslet, streik er mye lettere for kundene både å forholde seg til og å akseptere.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 10:31   #16
Airwolf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 265
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Her er også en som fortsatt er SAS-kunde

Men det har en eneste årsak, der får jeg kaffe om morgenen når jeg flyr til Oslo

Hos Norwegian får man ikke kjøpt noenting på turer under en time
Airwolf is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 10:39   #17
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Hos Norwegian får man ikke kjøpt noenting på turer under en time
Ingen som nekter deg å kjøpe kaffe på flyplassen før du går ombord, vips så har du morgen kaffen din.. og gode skinnseter..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 10:52   #18
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by Trety


Quote:
Originally posted by EB
Helt enig...kabinen gjør også sitt! men nå truer de med streik fra 1. april....tåler SAS det?????
SAS tåler nok en streik bedre enn de tåler egenmeldingene nå. En lovlig, og varslet, streik er mye lettere for kundene både å forholde seg til og å akseptere.
JaJa , nå får man da forhandle først og så følge spillereglene ...
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 10:58   #19
Airwolf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 265
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Quote:
Originally posted by Thomas


Quote:
Hos Norwegian får man ikke kjøpt noenting på turer under en time
Ingen som nekter deg å kjøpe kaffe på flyplassen før du går ombord, vips så har du morgen kaffen din.. og gode skinnseter..
En forretningsreisende foretrekker ofte å gå raskt gjennom flyplassen, har gjerne kun håndbagasje og går rett til gate der han trekker kredittkortet som reisen er betalt med...og ferdig med det. Når man så har kommet seg på vingene så vil det jo smake godt med en kopp kaffe, som Norwegian ikke tilbyr andre enn sitt eget kabinpersonale på de kortere turene...akkurat det provoserer meg litt
Airwolf is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2006, 11:01   #20
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'En fornøyd SAS kunde!'

Men da kan du jo fly med SAS om kaffekoppen er det viktigste for deg, evt velge Norwegian når du skal fly lengre enn 1 time
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mail fra Eivind: Kjære lojale SAS kunde SpotOn Småprat 18 15-11-2017 11:43
Garantert fornøyd Glean EBG Reiseforum 10 25-04-2015 13:28
SAS ikke helt fornøyd med DY sin deicing sail4fun Flyforum 93 22-12-2012 16:07
Jet Time snupper SAS-kunde Jan Flyforum 8 19-02-2009 17:10
Fornøyd med SAS DY Flyforum 4 30-10-2004 22:59


All times are GMT +2. The time now is 07:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.