Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-03-2012, 20:03   #1
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Default San Juan, Puerto Rico - Shopping, aktiviteter, serverdigheter ?

I slutten av april skal jeg ha tre dager i San Juan, og på forhånd har jeg gjort meg noen undersøker med hjelp av vår gode venn Google. Allikevel sitter jeg igjen med noen uklare bilder av San Juan for meg selv.

Hvordan er shoppeforholdene her? Er det velkjente amerikanske priser på alt her? Finner jeg større shoppingsentre som Macys i sentrum av San Juan? Finnes det noen gode foto, IT, eller databutikker som fører appleprodukter med gode priser her?

Er det noe som er "must-see" her? Gamlebyen blir det nok brukt litt tid på, muligens en utflukt til regnskogen skal vurderes men enn så lenge er jeg åpen for alt....

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 08:57   #2
SBT
ScanFlyer Silver

Default Re: San Juan, Puerto Rico - Shopping, aktiviteter, serverdigheter ?

Hei Ståle

Shopping: Calle del Cristos, der har du kjente merkevarer, og til dels mye billigere enn i USA. I enden av gaten finner du også katedralen, og det er på vei til fortet som de fleste drar for å se. Utenfor SJ, finner du Plaza del Americas, et stort shoppingsenter ala malls i USA. Gå til informasjonsdisken med passet, så får du både gave og rabattkort.

Beach: Condado, ( ved Marriott San Juan ), du kan taxi dit ut, eller enda lenger ut Isla Verde ved flyplassen. Taxi er relativt billig, og helt safe.

Regnskogen er et godt stykke syd for SJ, så enten leier du bil og drar dit ned, eller meld deg på en organisert tur.

Restauranter og barer finnes i de to paralelle gatene Fortaleza og san Fransisco.

Skulle du bo på Sheraton old SJ ? Det ligger helt inne i sentrum. Det andre Sheraton ligger ugunstig til, men det går noen busser fordi der inn til sentrum og ut til Condado. På bussen må man ha eksakt beløp, 75 cent var det fra Condado og inn til sentrumav OSJ ( de bruker slike forkortelser = Old San Juan ).
Det er visstnok også arrangerte turer til Baccardifabrikken.

Du kan sjekke inn på Serenade allerede kl 1130, selv om skipet ikke har avgang før om kvelden.
28 dager til jeg sjekker inn på Sheraton OSJ.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 14:47   #3
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Default Re: San Juan, Puerto Rico - Shopping, aktiviteter, serverdigheter ?

Takker så mye, det var akkurat noe slikt jeg ønsket meg! Hvilke områder kan regnes som sentrumsnære? Miramar? Condado?

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules