![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Hei, nå har jeg kommet hjem fra min DM tur nr to
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Enda verre: Jeg betalte 7,95 USD for å se live TV på en flight med Continental, det sluttet å virke etter noen minutter og kundeservice der mente jeg ikke hadde rett til noe.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
Hva forventer du i kompensasjon for at tv skjermen ikke virket?
Du kom deg dit du skulle og fikk vel all annen service du hadde krav på i F? Teknisk feil kan jo dessverre forekomme. Selv i F.... Det er ikke en vesentlig mangel at skjermen ikke virker, så du har nok ikke rett på noe som helst. Hadde de gitt deg en Snickers som trøst om bord ville det vært rikelig tror jeg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Noen selskaper har vel gitt ut en poeng-kompensasjon ved slike problemer, men det er vel ren goodwill. Vet ikke om LH ville gitt deg noen poeng, og da er vel issue #2 hvorvidt du har en LH FQTV-account også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Hos BA er det standard med kompensasjon når IFE ikke virker. Tallene jeg husker i hodet er 5000 Avios i World Traveller, og 15.000 i Club World. Det gjelder selvsagt hvis det ikke virker i det hele tatt, og de har forsøkt restart minst et par ganger.
Om de fikk det i gang igjen senere, men du hadde valgt å sove, så vet jet ikke om jeg ville forventet noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Leste visst ikke ordentlig før nå, de fikk den tross alt i gang igjen, men det var for sent for deg? Da tror jeg neppe du har noen sak å fare med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Desverre er ikke verden perfekt, hverken i første klasse oppe i lufta eller her nede på bakken.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Reiste Y+ med Qantas fra Sydney til London og fikk ved boarding beskjed om at skjermen ikke virket. Det var ingen krise for min del, men en time før London fikk jeg plutselig et gavekort på 50 pund som jeg kunne handle tax-free for.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg kjenner ikke kundeservice til Swiss noe særlig, men jeg ville skrevet et hyggelig brev, men ta opp at du er skuffet at det ikke fungerte. Sannsynligvis får du mest ut av det, som first passasjer har de sikkert litt å gå på utenom regelboken. Og så vidt jeg vet så er ikke fungerende video-skjerm en del av condition of carriage ("kontrakten").
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
|
![]()
Fikk en CD med "Swiss musikk", noen andre små effekter, samt en voldsom beklagelse fra Maître de Cabine etter turen, da jeg ikke fikk førstevalget mitt til middag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
a) kansellere flyet pga. tech b) blokkere setet og hive deg inn på C-klasse eller M-klasse c) blokkere setet og hive deg over på neste fly pga. tech ...det greieste er kanskje å få et sete der TVen ikke funker og så får man leve med det?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Dette minner meg om en historie fra Arlanda.
Tett tåke, flyplassen er stengt i lang tid. En illsint passasjer klasker sitt gullkort i skranken og proklamerer høylyd at han MÅ til ....... Damen bak skranken tar rolig gullkort, går bort til vinduet og vifter litt med kortet. Hun går tilbake og gir kunden sitt kort tilbake og kaldt og rolig "Nej, inte als gullkort hjälper mot denne dimman" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
Tre ord; iPad - iPad - iPad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det er ikke alle som er i målgruppen til Apple.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Det finnes heldigvis tab's for de som ikke trykker på eple saker og da
![]()
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
Ok, så klarer de ikke å fikse mangelen, har man krav på erstatning for det tapet man har lidt. Økonomisk tap som følge av at tv-en ikke virket, er det vanskelig å tenke seg. Hvordan man skal kompensere for en litt dårligere opplevelse en man hadde grunn til å forvente, vet jeg ikke helt, men unnskyldninger, ekstra poeng, rabatt på neste tur, snickers eller sånt no er vel ikke urimelig. Hvis selskapet bruker tv-skjermer som en del av en litt aggressiv markedsføring, kan man ha krav på større erstatning, da tv kan ha vært grunnen til at man valgte dette selskapet og ikke konkurrenten. Eller valgt en annen klasse enn man ellers hadde valgt. Det kommer an på hva slags tap man faktisk har hatt, men man kan jo ha reist dyrere for å få det mer komf. Så juridisk sett er spørsmålet faktisk ganske interessant ![]() En ting til: Det er faktisk selskapet som har risikoen for tekniske feil, ikke passasjeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,204
|
![]()
Var en gang jeg ble spurt om å bytte sete på Lufthansa innad i Europa pga en familie ville sitte sammen. Da var det bare et sete bakerst de hadde ledig og det var ikke måte på hvor mye de skulle gi meg for det. Jeg sa at det ikke var nødvendig, men de insisterte på å gi meg vin, snacks og andre Lufthansa effekter. Dette var på monkey. Synes det var i overkant kompensasjon for en så liten ting og en flyging som bare varte 2.5 timer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor kan jeg rette krav ? | daghoi | Reiseforum | 4 | 20-04-2011 12:36 |
Noen bilder jeg ikke har postet | eb737 | Bilder & foto | 3 | 14-09-2010 15:52 |
Mistet tilslutningsfly osl/trd. Hva har jeg krav paa? | thoves | Reiseforum | 17 | 19-03-2010 22:11 |
Noen gode tilbud jeg har gått glipp av til BCN ? | ENGM RAMP | Reiseforum | 3 | 14-04-2009 19:07 |
Noen bilder jeg har tatt. | mikro | Flyforum | 10 | 06-05-2007 12:57 |