![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Du finner noe flyrelatert MIDT utti ødemarka
![]() Jeg ble fortalt at dette er et radiofyr eller noe i den duren. Noen som kan bekrefte det? Og evt navngi det? Det ligger nord for Longyearbyen, 30 minutters rib-båttur til andre siden av Operafjellet. Jeg har navnet på stedet, men i tilfelle noen vil gjette så holder jeg det litt igjen. (Og ja det er meg på bildet ![]() ![]()
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 03-06-2011 at 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Spørsmålet er vel heller mer hva i all verden DU gjorde der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
I Longyearbyen har de et prosjekt gående hvor de skal forsøke CO2-lagring under bakken. Det potensielle reservoaret hvor CO2'en skal lagres er funnet via boring, drøyt 5-10 minutters kjøring ut fra Longyearbyen (Adventdalen). Reservoaret ligger mellom sedimentære lag - drøyt 790 meter under bakken. Det fine med Svalbard er at man kan se reservoaret hvis man beveger seg noen mil i rette retninga, siden vestre delen av Svalbard har blitt foldet opp slik at stein som ellers ligger 800 meter under bakken - nå ligger "på havnivå". Så vi dro utti ødemarka for å se "ned i bakken" (eller "se på en blotning" som vi kaller det)
![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Torfjellet DME?
Mvh,
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Torfjellet og Gunnarberget DME er litt mer fancy enn det blikkskuret der..
http://www.getek.no/nyheter_Avinor_Svalbard.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Om lokalitet : den står helt konkret på Deltaneset (hvor også Jørn Hurum bruker en substansiell tid av livet sitt på jakt etter fossiler).
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Andre siden av Operafjellet? Mener du da østover? Du har vel Skolten NDB og Advent DME.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ikke ut som en typisk NDB eller DME-antenne akkurat…
Tror det må startes en ny bildeserie: Polaris looking at things This time, Polaris looking at antenna. (http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/ for de som ikke "tok'n")
![]() |
#9 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hvis fyret er inne i den bula der så tror jeg rett tittel på tråden er "Du veit du har vært på Svalbard når du veit hvor dette er"
![]() Hvis antenna er inne i skuret så ville jeg vært overrasket om fyret har noe med luftfart å gjøre ![]()
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 04-06-2011 at 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Anyways, snart kommer del 2 av "Polaris finner flyting på Svalbard" ![]() ![]() Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor den står der, det er liksom ikke på vei til noe luftfartsrelatert på Svalbard... Kanskje for helikopter? ![]() Ny Ålesund og Longyearbyen markert med rødt, tingen jeg fant på lilla flekken. Svea ligger rett sørvest for Longyearbyen. Og jeg ser jeg plasserte lilla flekken på et nes for langt øst, men details details.... Last edited by Polaris; 09-06-2011 at 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
HEI - se hva jeg fant på AIP-sidene!
![]() ![]() Hva betyr "FLG W"? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billige flybilletter, veit når, men ikke hvor | krage | Småprat | 6 | 22-08-2014 10:52 |
Nokon som veit reg på 2 flg torsdag 16/4-09? | zico77 | Register- og ATC-Forum | 3 | 16-04-2009 14:26 |
Hva er dette ? Noen som veit ? Kode "PRX" | G-COLE | Flyforum | 6 | 24-05-2008 11:35 |
Noen som veit? | Wf-pax | Flyforum | 3 | 23-12-2007 02:10 |
Eh, veit de ikke åssen fly de har kjøpt. | storg | Flyforum | 9 | 29-08-2007 08:30 |