![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heihei
Var så heldig å vinne en innlands klappsete tur/retur fra Gardermoen med SAS.. Jeg skal selv få velge tidspunkt og destinatsjon.. Tenker å gjøre det i desember en gang når det er snø, og ha en turen med dagslys og returen når det er mørkt.. Lurer derfor på om noen som vet om en flyplass med en kul innflynving/et fint landskap her i Norge som opereres med 737 ![]() På forhånd takk!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Når været er fint er innflygingen til Molde vakker, spesielt når man passerer forbi (ikke over) Romsdalstind og Trollveggen. Landing blir da fra vest mot øst. Landing fra vest i Bodø er også spektakulær, med Svartisen, fjord og fjell. Landing fra vest inn mot Evenes er også vakker med majestetiske Stetind på høyre side. Den mest spektakulære innflygingen etter mitt syn, er fra vest inn mot Alta med sirkling og landing fra øst (inn mot Rafsbotn). Ikke verdens flotteste og ville natur, men sitter du på høyre side i kabinen får du en høyst uvanlig opplevelse synes iallefall jeg.
Jeg ville ha sjekket værmeldingen før jeg valgte destinasjon og dato. Gratulerer med gevinsten og god tur :-) Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Heldige du.
Tror jeg hadde valgt en tur til Bodø eller Tromsø. Blir en passelig lang tur så du får rimelig god tid til å få sett og orientert deg om hva som skjer. Mest interessant synes jeg det er hvis det en del annen trafikk. Om innflygingen er spesiell til disse plasser vet jeg ikke, men er det noen i Norge som SAS flyr til som har det? Personlig synes jeg det mest moro med mye vind, helst sidevind. Da må den som flyr vise sine fly-ferdigheter. Har ikke selv hvert på disse plassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bonusjeger
|
![]()
Innflyvning avhenger også av rullebane i bruk, samt om det er instrumental eller visual-landing. Selv ville jeg ha valgt noe langt, og kanskje en av de flyvningene med mellomlanding. Kjenner ikke rutene til nord så alt for godt, men jeg tror de mellomlander i TOS på enkelte turer til LYR? Satt på klappsete fra OSL til KSU i går selv om kvelden, og det var like gøy å prate med pilotene og "observere alt" som det var å se innflyvningen. Ble en visual-landing på 07. Selv syntes jeg den samme landingen er ganske pen særlig i dagslys, spesielt etter at den nye innflyvningen ble lagt mye mer vestlig og ikke like ved freikollen.
![]() Last edited by Flight Cancelled; 13-09-2014 at 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tusen takk for alle tips! For se litt på vær osv, men holder en liten knapp på Tromsø
![]()
![]() |
#7 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Lett valg ☺
http://youtu.be/OcOo-Hy-kKE |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tromsø er fantastisk!
Flydd masse på klapp inn hit å er dere heldig å får en Circle to Land rwy 19 så får du hele byen på din venstre hånd, til dere tar en brå sving inn til banen ![]() Ellers er Kirkenes også ganske spektakulær, med tanke på at de må svinge unna russegrensa, både på landing og takeoff, pluss kort rullebane, som gjør at det kreves egne kurs for å lande i Kirkenes, Alta og Tromsø ![]() Så har du mulighet å velge selv, så ville jeg gått for enten TOS eller KKN, evt ALF ![]() ALF kan også trekkes frem som spektakulær om de får en circle to land bane 29, den har jeg vært med på i en Widerøemaskin, https://www.youtube.com/watch?v=a8fRzY0vBeE
Der har du en video som jeg filma på klapp inn til ALF, med Circle to Land bane 29 ![]() Ganske spektakulært det og! Gratulerer med premien, du har virkelig noe spennende og interessant i møte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bodø når bane 07 er i bruk: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126261
Ålesund, Molde, Kristiansund. Ikke vent til desember. Gjør det snart. Ingenting er som høstfarger i fjellet med nysnø på toppene. Og ja, sjekk værmeldingen. Last edited by FL002; 14-09-2014 at 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hva med NVK ?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om du klarer å få en SAS 737 til NVK må du gi beskjed robertaas.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Det hender Boeingene ønsker å fly visual via Narvik😊
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingenting slår innflyging sørfra mot Evenes imo. Flyr over Hamarøy (Innhavet), Tysfjord (stetind) og Efjord før du krysser ofotfjorden. Virkelig majestetisk. Hverken TOS eller BOO kan matche det. Uansett hva du velger, håper du får fint vær
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Om man har tenkt fly i desember bør han uansett huske at det er noe som heter mørketid og det er heller lite å se i nord selv midt på dagen.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ville ikke ventet. Ta det nå, i finværet. De flotteste innflyvningene får du med visuell innflyvning, uansett destinasjon. Når er været best? Nå eller i desember?
Og hvis du vil ha det mørk er det jo bare å lukke øynene ![]() -eggs (Ville valgt Evenes selv. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Svalbard. Og ja, den går via Tos på noen avganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Upgrade me....
|
![]()
Kristiansund sørfra liker jeg godt. Men så betyr jo det at jeg kommer hjem å da. Men den er virkelig flott altså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Evenes (fra sørvest)
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BOO Air Finland med innflyvning til Bodø | Snorreth | Spotteralerts | 1 | 09-09-2011 21:19 |
NY SAS DVD med B737-600 og MD 82 | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 2 | 16-03-2010 08:22 |
SAS B737 med WL | sk931 | Flyforum | 8 | 01-11-2008 20:18 |
Oslo-Sørlandet med Avis leiebil og hjem med SAS B737 | EB | TripReports | 7 | 03-07-2008 07:17 |