![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
BKK ryker i mars
http://www.takeoff.dk/news/23593 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 664
|
![]()
Det er vel opplagt at SAS flytter materiell fra BKK til SFO grunnet formodentlig bedre inntjening, men er det kjent hvorvidt BKK har vært et tapssluk eller ei?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Da har vi fått beviset på at SAS leker stolleken med langdistanseflåten. Komplett latterlig.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Så du mener det er latterlig å prøve å opptimalisere driften?? Bedre at SAS har økonomiske problemer, enn at de legger ned BKK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,102
|
![]()
Hvorfor det? Det er jo mest fornuftig å sette inn ressursene der de gir best avkastning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,857
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,102
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,857
|
![]() Quote:
Trist er det i alle fall - og jeg er doenn sikker paa at svaert faa utenom paa dette forumet ser paa dette som positivt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
![]() Synes de "fleste" åpner og legger ned ruter, skal vi ta SVG: BA i sin tid, kommer nå tilbake ( hvor lenge? ) Welcome Air, kommer vel aldri tilbake Norwegian med bl.a CDG ++ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,102
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Det er vel noget alle flyselskabet gør kontinuerligt. Men når det er SAS - så er det latterligt?
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
CPH-BKK ligger fremdeles ute for salg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Jeg synes det vil være merkelig om ikke SAS tjener penger på BKK. Har vel flydd den ruta 6-8 ganger selv og det har vært fullt hus hver eneste gang. Likeledes har det vært fullt hus de gangene jeg har hatt bekjente som har reist på den ruta.
Prisene har alltid ligget godt over Thai sine priser, og når jeg ser prisene til SFO er de jo tilsvarende prisene til BKK. Dessuten er avstanden til SFO 116 miles lenger enn til BKK, uten at det gjør den store forskjellen. Så hvis full buss til BKK ikke tjener penger med de prisene, så lurer jeg på hvordan full buss til SFO kan gjøre bedre butikk? Dessuten er vel BKK en større Star-HUB enn det SFO er? Eller satser man ikke på videreforbindelser kanskje? Jeg synes dette er merkelig. Hadde heller ønsket at SAS hadde hyrt inn en ekstra 340 og ekspandert litt i stedet! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
Desuden har BKK flyet et stort/lang groundstop i BKK der økonomisk set er uproduktivt (mener det er i størrelsesordenen 10 timer) hvis du ved at slinge flyet til SFO istedet kan have kortere groundstop, får du en bedre udnyttelse af flyet og dermed bedre økonomi selv hvis dit argumenet med ens priser er validt. Når der samtidig er rygter om TG's faste anden daglige frekvens til BKK, og det faktum at der ikke er andre direkte konkurrenter på SFO, giver det bytte da rigtig rigtig god mening. Ydermere ved at flyve direkte til vestkysten, skabes mere plads på ORD/EWR flyvningerne idet de så ikke behøver lægge sæder til connecting traffic videre vestpå, men de sæder kan i stedet bruges på dels lokal trafik dels øget sats på connecting til midvesten/canada etc. Alt i alt et totalt set bedre produkt for SAS og - tilsyneladende - en bedre indtjening. I en verden med begrænsede flyressourcer er det da ganske enkelt optimalt for alle andre end BKK flyspottere der ikke længere ser SK 343 lokalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]() Quote:
Vad gäller att BKK-rutten ligger illa till förvånar det mig inte alls. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,098
|
![]()
det er vel tidligere nevnt at 55% på arn ord er i transfer, så det kan jo ha betydning for denne ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Er litt enig med AFG, men er ikke helt overbevist om artikkelen er riktig. Man skal ha ganske rå forventninger til fortjenesteforbedring for å gjøre et slikt bytte i kapasitet, og jeg sliter litt med å se at Frisco er slik en 'Holy Grail' - MEN jeg kjenner ikke beregningene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
|
![]()
Så ikke at noen hadde startet denne tråden allerede, så endrer denne posten til følgende som slår meg som fornuftig:
Burde ikke SAS nettopp satse på langruter vestover? Finnairs salgsargumenter om at de har de korteste rutene østover er jo gode argumenter. Last edited by Skipskatta; 27-08-2012 at 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Thai legger ned BKK-LAX og vurderer parkere/skrote sine 340-500 | Someone | Flyforum | 18 | 23-03-2012 15:38 |
Legger ned CPH-BGO | Someone | Flyforum | 26 | 25-09-2008 09:51 |
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN | MD90 | Flyforum | 4 | 22-01-2007 21:33 |
Skyways legger ned CPH-ruter | CK | Flyforum | 2 | 10-11-2004 22:13 |