![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei igjen.
Som tittelen på tråden sier så har jeg plukket ut noen få bilder fra mai måned. Håper noen faller i smak og at dere overlever en tur med meg i denne tråden. Først ut er Sikorsky S-92 LN-OQJ fra CHC-HS på Flesland. ![]() Siden vi først er i gang, her er Sikorsky S-92 LN-OQB også fra CHC-HS på Flesland. ![]() Denne lekre saken var og innom oss her vest en snartur, Bombardier BD-700-1A11 Global 5000 N73SL. ![]() Så tar vi turen ned på "palmekysten", nærmere bestemt Bernt Balchen Airshow på Kjevik. Først ut er 4 bilder av 2 F-16 som virkelig fikk fart i publikum med flott flyging. ![]() ![]() ![]() ![]() 333 skvadron stilte med et fly, og her er et bilde av maskinen i luften og når den kommer inn og "vikingen" viser hvor flott flagget vårt er. ![]() ![]() En flott oppvisningen ble det og med en eldre maskin med skikkelig rotorlyd. Bell UH-1E N136US hører hjemme på Sola og er i privat eie. ![]() ![]() ![]() Denne eldre damen bød på en overraskelse som varmet mitt hjerte. ![]() Overraskelsen var at jeg og 3 andre fikk oss en uforglemmelig tur med G-PBYA over Kristiansand. Hvor mange russetreff på Odderøya er fotografert fra en Catalina??? ![]() Ikke akkurat nymoderne disse her....... ![]() Fotsettelse følger om litt ![]() Last edited by Piddien; 30-05-2012 at 18:42. Reason: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Del 2
![]() Litt mer fra G-PBYA. ![]() ![]() Seremoniplass ved et av Bernt Balchens minnesmerker i Kristiansand. ![]() For den som vil være med å fly en tur med oss kan det kanskje være kjekt å ta turen innom her: (eldre menn ler som fjortiser så det burde gi et inntrykk av en morsom tur som blir husket lenge) http://www.youtube.com/watch?v=w-0Ec...ature=youtu.be
Bell 412 med nummer149 holdt en fin oppvisning sammen med F-16 og Orion. ![]() Avslutter Kjevik med dette bildet av 3 eldre travere. ![]() Tilbake på Flesland så har disse vært å se nå i mai. Hawker Beechcraft B300 King Air 350 LN-KYV fra Sundt Air. ![]() Gulfstream Aerospace G-V-SP Gulfstream G550 VP-CJL. ![]() Boeing 737-33A-QC G-ZAPZ fra Titan Airways. ![]() Aero Commander 680FL Grand Commander D-IABD fra Air Tempelhof. ![]() Tårnet på Flesland sett en solskinnsdag: ![]() Tårnet på Flesland sett en dag hvor vinden blåser inn fra vest og det er lyng- og skogbrann på Sotra. ![]() Bell 214B LN-OPO gjorde en real innsats for å få bukt med brannen på Sotra. ![]() Lockheed C130J 5629 Nanna. ![]() Airbus A330 Voyager KC2 ZZ330 fra RAF. ![]() Jeg vaslutter denne lille serien med Westland Sea King Mk 43B med nmmer 062. ![]() Takk for at du tok deg tid til å bla igjennom. Nå skal det pakkes før turen settes til Ørland. Ha en fin uke videre alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
Duverden dette var da knall fint.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stilige og flotte bilder dette her
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var utrolig flott. Stilige bilder fra innsiden på Catalinaen og mange flotte bilder fra flyshowet. Flott sammenligning mellom ren luft og skogbrannrøyk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mye bra her, likte spesielt godt det første F-16 bildet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for hyggelige tilbakemeldinger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her var det mange tøffe bilder!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget oppegående! A330 fra RAF var virkelig knalltøff! Tør jeg spørre hvor du står når du tar disse bildene? Og hvordan man eventuelt kommer seg dit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Meget flotte bilder Per Einar!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget bra!! Som alltid så er vel min favorittt her A330
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder
![]() ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempeflotte bilder, Per Einar! Virkelig lekkert.
RAFen traff du utrolig godt med! Aleksander
![]() |
#14 |
The Heraklion Spotter :)
|
![]()
Meget flott og variert serie
![]() TK ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk alle sammen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt utrolig bra bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SkyTeam - hvilket program velger jeg? | LA8PV | Reiseforum | 17 | 09-11-2018 10:06 |
Star Alliance Gold - lounger i FRA og IAH, hvilken velger jeg? | Ståle | Reiseforum | 7 | 14-08-2015 14:13 |
Jeg velger meg April | putzmeister | Bilder & foto | 10 | 21-04-2011 07:49 |