![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Ingen som har postet dette ennå ser jeg:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2325367.ece Quote:
Edit: Ser at noen har endret overskriten, fint om orddelingsfeilen blir fjernet Last edited by Dag Viking; 06-02-2012 at 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Knallbra tall, grattis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Yilden tikker oppover, veldig bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg synes ingressen til DN var knalsk:
"Norwegian satte januar-rekord for både antall passasjerer og fyllingsgrad i år". Januar-rekord for fyllingsgrad i år? Er det ikke bare en måned som er unnagjort i år da? Det ville med andre ord ikke være noen stor bragd, men helt naturlig å sette rekord da. Det ser også ut som Line Kaspersen leser Norwegians månedsrapport som om den var SAS sin. Hos Norwegian er Yield og RASK fra den måneden som rapporteres og ikke som hos SAS en måned forsinket. 17,4% økning er omtrent midt på den nye linjen etter gradienten endret seg i september og som peker mot en årlig vekst på mellom 2,9 og 3 millioner passasjerer. Det er interessant at denne veksten kommer uten at det har noen endringer for antall avganger fra OSL (faktisk var det en nedgang på 12 flighter fra 2011 til 2012 på OSL).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Nå er det januar kun 1 gang i året så en januar-rekord må nødvendigvis ses i forhold til andre år. Og i år og ikke i fjor så settes januar-rekord. Helt riktig det som står der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Litt klønete formulert, men det er riktig som det står .. tror KGL bare leste litt fort ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er nok "i år" som er problemet med ingressen - riktigere hadde vært og sagt:
"Norwegian satte ny januar-rekord for både antall passasjerer og fyllingsgrad" Er heller ikke helt begeistret over ordet fyllingsgrad - det er litt mye vannmagasin i det begrepet. Er det noen som kan komme noe bedre?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Kabinfaktor er det norske ordet for dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,796
|
![]()
Er det bare jeg som er negativ, eller? Kan noen si meg:
Hvor finner en statistikk for de 4 landene, er jo flott med piler som hele veie peker oppopver, men hvor meget av denne opp pilen skyldes oppstart i Finland, der fløy de jo ikke ifjor? Kabinfaktoren, hvordan er utviklingen der på rutesegmentet? Antar at noen av opp pilene her skyldes økte IT-flygninger for StarTour. Hadde vært kjekt om noen visste ( eller ville fortelle ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Norwegian hade ingen bas i HEL i februari 2011.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Her diskuteres januartallene 2011 vs 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,796
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Nå pleier man ikke å inkludere charterproduksjon i kabinfaktorstatistikken ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Charter holdes normalt helt utenom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Ble litt stille her etter min avsporing. Vil prøve å komme på sporet igjen med å vise utviklingen i veksten til Norwegian sammenlignet ikke bare med SAS, men også de tre hovedstadsflyplassene. Denne grafen viser både avhengigheten flyplassene har hatt i forhold til den historisk største aktøren, men også den økende innflytelsen Norwegian har fått - ikke bare på OSL, men også på de to andre flyplassene. Vi kan også se at rett etter aksekorreksjonen i april/mai 2011 skjer det en markant forskjell for Norwegian i forhold til de tre flyplassene og SAS. Dette er trolig resulatet av HEL-basen.
![]() Siden tallene for janaur til de fire andre aktørene ikke er sluppet enda, så kan vi se på hvor stor prosentandelen av hva Norwegian sine passasjervekst i 2011 (+2,67 millioner) var: SAS = 52% (+1,38 millioner) OSL = 75% (+2,01 millioner) CPH = 46% (+1,22 millioner) ARN = 79% (+2,11 millioner) Da får vi se hva tallene til de fire andre sier i løpet av uken. Det meste peker oppover i hvert fall for Norwegian.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,796
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gode tall fra Ryanair | imm | Flyforum | 0 | 27-07-2015 10:33 |
Gode tall for Q3 av Lufthansen | fluxie | Flyforum | 2 | 28-10-2010 12:34 |
Gode tall fra EasyJet og Ryanair | imm | Flyforum | 1 | 08-04-2010 20:39 |
Gode tall fra Finnair | The Ticketor | Flyforum | 1 | 16-08-2005 18:28 |
Gode tall for MH | The Ticketor | Flyforum | 0 | 30-11-2004 09:02 |