![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kom hjem i går fra en reise til DXB og denne gang gikk reisen med KLM. Dagflight med MD11 ut og nattflight med A332 hjemover. Flotte flyreiser begge to men MD11 ut var noen hakk bedre så klart
![]() Begge turer i Economy Comfort. Jeg har ved flere anledninger på langflyvninger lagt merke til at temperaturen i kabinen settes opp på natten. Det blir for varmt for min del. Dette skjedde også i går natt. Men når frokosten ble servert ble det kjøligere og mer behagelig ombord. Gjøres dette bevisst av crew for å døse ned passasjerene for igjen å få det roligere ombord?
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ingen uvanlig taktikk, nei ... Men det kan selvfølgelig også ha andre årsaker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Glemmer ikke Varigtrikset i 1993 som fungerte meget godt på nattflight til Rio.
Fyllte whiskyglass og andre drinker til randen.... Du verden hvor fort jeg og andre sovnet. Fruen har etter dette kalt doble/triple drinker for Varigshots... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har funnet ut at exit-setene er de "luftigste".
Etter en kvelende hjemsreise for noen år siden fikk jeg et råd om å velge nødutgang-sete neste gang da disse var mer svale. Og det er de. Hos BA som jeg reiser oftest med, velger jeg alltid 62A på upper deck såfremt det er ledig. Har aldri følt meg kokt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Som nevnt i en annen tråd er 26C max-rekorden min, mens det har vært ned mot 19C hos andre. Stor variasjon! Hvis man sitter helt foran eller elt bak så kan man også merke hvordan temperaturen endres med nesestillingen (varmluft stiger opp osv.)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da jeg dro hjem fra Kypros i sommer ( 2011 altså :P ), så var det iiiiiiiiiiskaldt. Tok nattflyet til Norwegian hjem. måtte ha på meg TO gensere. ille
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Erfaringsmessig virker det faktisk som om de fleste passasjerene blir litt mere frosne når man har flighter om natten og hos oss skrur vi gjerne temperaturen opp litt ekstra av den grunn. På de flytypene jeg har fløyet er det bortimot håpløst å få en jevn temperatur i hele kabinen og folk er jo forskjellige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Følelse av varme er vel veldig individuelt, men det er vel bedre å være litt varm enn å fryse i hjel?
Som regel så fryser jeg veldig på fly, har alltid på meg tykk genser og tar ofte med meg et pledd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det verste jeg vet er om det er for varmt i kabinen, spesielt om man prøver å sove på en LH. Det varier også med den purser man har på flighten og mitt inntrykk er at jeg tror mannlige har en tendens til å ha det mer konfortabelt kjølig, mens et par av mine verste opplevelser er med noen eldre kvinnelige pursere (overgangsalder?) som jeg tror må ha innetemperaturer på 26-27 hjemme i husene sine. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg kan si at i SAS så er det ikke noen policy rundt dette.
Vi justerer i forhold til hva vi selv føler, og hva pax melder tilbake om. Men følelsen av kald/varm kabin på natten, når det er lite bevegelse i kabinen er naturlig. Da det ikke er noen serlig trafikk i midtgangen vil luften kun flytte seg ved hjelp av AC anlegget. Men man ønsker jo at alle skal ha det så behagelig som mulig, men det er vanskelig pga ulike soner, og ikke minst ulike preferanser |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair smir mens jernet er varmt | LN-MOW | Reiseforum | 3 | 05-03-2015 09:35 |
Varmt og godt... i Desember | putzmeister | Bilder & foto | 8 | 31-12-2009 15:28 |
Uke 41 til en plass det er varmt | flyKSU | Reiseforum | 7 | 25-08-2008 01:39 |
Varmt på Svalbard | LN-HAT | Flyforum | 3 | 11-07-2005 23:40 |
Varmt i Røyken? | EB | Flyforum | 1 | 26-06-2005 15:54 |