![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
DY ifra LPA til HAU måtte lande i London i går pga crewet var gått ut på tid. Det ble overnatting i London, og flyet fortsetter i dag. Blir nesten som for 50 år siden dette
![]() Det som forundrer meg er at de er påbegynt flygingen, og stopper underveis. Regner med at det eg de-ice utifra annen destinasjon som gjelder for artikkelen. http://www.h-avis.no/nyheter/matte-l...ndon-1.6728922 Hadde det ikke vært mulig å få disp for å fortsette til HAU? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Hviletidbestemmelsene er etterhvert absolutte, ingen snarveier å ta når max er nådd ihht. reglene. Vil tro det var kaoset på Vestlandet i går morges med laaange de-ice køer som bidro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Med forbehold om at artikkelen er riktig, og uttalelsene fra firmaet stemmer, så er det bare positivt at DY's personell følger de myndighetspålagte arbeidstidsbestemmelsene. Så kan man alltids påpeke at planleggingen i utgangspunktet ikke skal være så stram at man ikke tåler en deicing. Den store forskjellen her på f.eks charteroperatørene Thomas Cook Scandinavia / TUI og DY er at de to førstnevnte alltid på vinteren flyr fra Norge med overnattinger for crew der nede, da man ikke tar sjansen på slike hendelser som dette. Jeg tror både DY og SAS kjører mye turnarounds, men andre vet sikkert mer om dette. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Då spørs det litt på hvor individet kom ifra når den sko til LPA, de-ice kø på HAU? Jaja, hvis det er to etter hverandre på HAU så kan det gå litt tid...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Når jeg sier at noen selskaper nettopp planlegger for dette (og likevel leverer profitabelt), så er jeg implisitt uenig. Det koster helt klart å legge alt crew på nightstop på f.eks Kanariøyene. Men da er det tatt takhøyde for nettopp dette! Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Det låter mycket märkligt att ett flygbolag baserat i Norge inte tar höjd för avisning i trafikprogrammet. Snö i skandinavien på vintern är ju inget ovanligt direkt.
Se & lär från Novair, Thomas Cook & TuiFlyNordic blir mitt råd till DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Dette har vel også skjedd før, og skjer sikkert igjen (og vi har minst en tråd om det)
Uansett ser det ut som DY/Star Tour hadde organisert seg og fikk tatt vare på pax-en.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Ser ut til at pax er fornøyd med innkvartering
http://www.h-avis.no/nyheter/stralen...lton-1.6728932 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Joda, du har selvsagt rett, men samtidig også feil. Forskjellen på dere og f.eks. DY, er at dere driver med charter som levevei, mens DY fyller ledig kapasitet til dette, i hovedsak en dag i uken. Dere vil dermed ha oftere flygninger innom Holmene, og har bedre mulighet til å kunne legge opp en fornuftig plan for crew. DY, med en flygning i uken, vil enten måtte sende crew passivt hjem igjen, eller la de ligge en uke. Det er dårlig butikk i en bransje der marginene fra før er svært lave.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
DY har langt flere enn én ukentlig fra Kanari til Skandinavia. De kunne derfor laget V- eller W-slinger som hadde bidratt til å unngå slike tighte feller og som derfor ville kunne garantere kvaliteten på produktet: "en feilfri og trygg reise fra LPA til Norge" også i vinterhalvåret. Poenget er at denne kvaliteten koster penger, slik som i alle andre sammenhenger. Og denne ruta er sikkert en av flere hvor det er lagt inn et lavt anbud for å underby Star Tours eget flyselskap. Det er garantert en iskald og økonomisk kalkulering av "risiko" som ligger bak, og selvsagt vil det innimellom slå ut negativt.
Hvem betaler forresten for dette gildet? Er det DY selv så går de vel pent i minus. Er det Star Tour som må dekke dette, så spørs det vel om ikke slike hendelser noteres bak øret til neste gang de skal "shoppe". Tviler på at kundetilfredsheten er særlig høy for de 86 kundene som måtte innom et flyplasshotell etter 3-4 timer i lufta.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
I praksis flyr de en ukentlig avgang fra Norge fra de fleste andre byer enn Oslo. De kan ikke legge opp til en ukes langt opphold for alle flygninger fra KRS, SVG, HAU, BGO, TRD og BOO for å sikre seg den ene dagen i måneden (maks) der dette blir et problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]()
Flyet fra Haugesund var nedom på SVG for fuel. Der sto det en liten time. Og det er jo verdifull tid tapt.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Er ikke rullebanen langt nok til en full lastet 738 på HAU ? Siden de også var nedom SVG.
Da visste de allerede at dette lå i grenseland allerede på SVG, og kanskje fått lagt litt om på ting og tang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]()
Det er jo akkurat det de da ikke trenger å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Crew-base pa LPA og problem er löst... Sa enkelt er dette...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |