![]() |
|
![]() |
#1 |
Front section flyer
|
![]()
Noen som vet hvordan det blir når jeg kommer fra BKK og skal ut fra SIN ang immigration? Må jeg ut av flyplassen eller har de egen transfersone?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om du har gjenomgående billet med en stor aktør trenger du ikke passkontroll.Det er egen transfer mall der... Reiser du med Tiger airways så må du ut igjenom passkontrollen og sjekke inn på nytt. Hvilket selskap og hvilken destinasjon er det snakk om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og skulle det være at du må gjennom passkontrollen var det en svært så enkel affære sist jeg var der. 3 min i kø, to smekk med stempel i passet og ferdig med det. Bare husk å fylle ut imigrasjonsskjema først.
Hvis du flyr med en av de store aktørene og ikke må innom "budget terminal" bør du slippe alt slik og da er transfer i SIN såre enkelt. Mangler du boardingpass for videre connection har de ørten skranker airside hvor du kan få det. Det meste står i grunnen ganske greit forklart her: http://www.changiairport.com/in-transit Last edited by Sykkelthor; 24-05-2013 at 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Front section flyer
|
![]()
Takker for tips, kommer med SQ fra BKK og skal vidre med QR så har ikke gjennomgående.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Eneste er om du får SQ til å tagge bagger videre til QR, om du har det. Uansett, som andre sier, immigrasjon og transit landside i SIN er helt problemfritt. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Eg har eit litt "pikant" problem i forbindelse med mi reise til Bali.
Eg kjem til SIN med QR942 klokka 09:15 den 24. Juni. Både eg og reisekameraten min vil gjerne ha med oss ein god stabel snus på turen, og me vil dermed helst unngå tollen i Singapore. Med andre ord, så er det viktig for oss å ha "gjennomgående baggasje". Og det er her problemet(?) oppstår. Kva for eit flyselskap skal eg booka turen vidare frå SIN til DPS med, for å ha mogelegheit for å smiska meg til at Qatar sjekker den inn heile vegen ved avreise frå OSL? Alternativene er som følger: AirAsia Indonesia (utgår sida dei ikkje gjennomfører transfer av baggasje) TigerAir (samme grunn som AirAsia) JetStar Airways (mitt beste alternativ? har codeshare med QR på andre strekningar) KLM (forskjellig allianse) Garuda Indonesia (mitt nest beste alternativ? "offisiell partner"(?) litt kort transfer-tid, men skal gå bra hvis me ikkje må sjekke inn baggasje på nytt) Silk Air (passar ikkje med tidspunkta) Singapore Airlines (for dyrt) Xiamen Airlines (ALT for dyrt). Forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg er ikke så dreven på dette, spesielt siden det er snakk om transfer, men du kan velge å fortolle snusen som en siste utvei. Mulig det er rimeligere enn å velge flyselskap ut i fra transfer. Du finner mer info på nett, men en kamerat gjorde det når vi var i Singspore i 2012 - mener han betalte i underkant av ca 500;- norske kroner for 10x 24g bokser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg tror tollansatte på SIN er ganske opplyst på bl.a. snus da det er på listene over hva som er tillatt mot fortolling. Men som du skriver; det er et av landene du ikke tar sjanser i ;-) http://www.customs.gov.sg/NR/rdonlyr...MoistorDry.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Det begynner å bli en stund siden, men jeg mener å huske at jeg kunne legge tobakken til oppbevaring mot et mindre gebyr, og hentet det ut igjen da jeg dro videre senere. Mener dette var samme sted som man også kunne/måtte fortolle inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hørte om noen her om dagen som fikk rundt 10 000 kr i bot pga. åpenbart smuglingsforsøk av en snusboks inn i Singapore, så ikke en sjangs det lønner seg å ta nei...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Legg handbagasjen til oppbevaring airside. Har selv gjort det ved lange stopover i Singapore
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Alternativet er sjølvsagt å fortolle det. Quote:
Men vil dette fungere når du har ankomst og utreise frå 2 forskjellige terminalar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis ikkje det fungerer så legg eg berre igjen snus i håndbaggasje airside. Mykje arbeid for liten(?) gevinst, hehe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en planlagt svipptur til Singapore i April og ble inspirert til å lese meg opp på hva man lovlig kan bære gjennom tollen der. Ser nå at jeg må velge mellom å enten ankomme uten sigaretter (kaste pakken som eventuelt ligger i lommen) eller gå på rødt og fortolle hver enkelt sigarett i esken. Og så finne første og beste kiosk på utsiden og kjøpe nye sigaretter med påstemplet duty paid.
Har mellomlandet på Changi tidligere og funnet røykefasilitetene airside ganske ok. Fint røykeskur ute med flott utsikt over rulle/taxebaner. (bedre enn CPH sin røykeplass og mye bedre enn AKL som ikke har utsikt til stort annet enn husvegger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan nå meddele at det ikke er vanskeligere å gå på grønt gjennom tollen i singapore enn andre steder. Smuglet med meg TO sigaretter, og ingen stoppet meg.
Utfordringen nå er å komme meg fra 20etg i Marina Mandarin til Marina Bay hvor jeg skal treffe noen på KuDeTa.. Burde lagt med et bilde av størrelsen på Taliskeren som ble servert ombord på vei sørover for å forklare hvorfor det er slitsomt å bevege seg. Men å flytte bilde fra mobilen til pcen er plutselig blitt vanskelig. Går nok over. God natt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer i Zurich, og om flyplassen | LN-SEK | Reiseforum | 86 | 11-04-2025 18:24 |
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago | onkelskrue | Reiseforum | 72 | 04-03-2019 17:13 |
Om flyplassen og transfer i Warszawa | MD87 | Reiseforum | 7 | 27-05-2018 23:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta | oskarflekkefjord | Reiseforum | 6 | 11-07-2016 22:39 |