![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er en tripreport som jeg hadde her om dagen. Rutingen var SVG-LHR-OSL-SVG. Bodde 2 dager i London og 2 dager i Oslo.
SVG-LHR SK4629 Ons 04.01.12 09:10 - 10:10 Sete 1F (Business) B737-600 Reiste her om dagen til London for å shoppe i 2 dager. Siden det var en onsdag og morgenflyene var gjort unna var det ikke hav med folk i flyplassen. Reiste med SAS til LHR i Business. Var 2 stk i business, 4 i economy extra og sikkert 50 i economy. Flyet var 10 minutter forsinka ut av SVG. Fikk tildelt bladet Kapital som lesestoff. Etter hvert som flyet var i lufta var det tid for matservering. Til drikke valgte jeg et glass juice og en liten flaske champagne. Jeg fikk tildelt et matbrett med varm omelett med bacon og poteter. Samtidig fikk jeg og servert varme rundstykker med skinke, ost og syltetøy som jeg kunne ha på. Dessert var riskrem. Etter matrunden hadde jeg 3 småflasker med sprit (2xWhiskey og 1xVodka) med cola og sprite som blandevann før flyet landet i LHR i henhold til planen. Flyvningen var godkjent med hyggelig kabinpersonale og jeg fikk med meg 3 småflasker med sprit som jeg kunne kose meg med i London. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser ut som SAS har et habilt intraeuropeisk businessprodukt i forhold til feks Lufthansa som er dårlige på intraeuropeisk biz. Takk for fin tripreport forresten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan jeg få spørre om du blander whiskey med cola? Ja, litt sært å spørre om men
![]() Ellers så jo ikke turen fra Stavanger så ille ut, det kommer mer regner jeg med.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Var 2 dager i London og bodde på Hilton London Olympia. Ganske rent og bra hotell med bra standard. Heldigvis var jeg nylig blitt gull medlem i Hilton Honors takket være forumet til flyprat. Jeg fikk 2 drikkebonger til baren og jeg fikk gratis vannflaske hver dag og en liten rødvinsflaske i rommet mitt. Frokosten på hotellet var også god. I løpet av de 2 dagene i London traff jeg en bekjent av meg som bor i London og handlet på Bond Street, Sloan Street, Westfield, Harrods og Selfridges. Det var mer enn nok for meg. LHR-OSL SK806 Fre 06.01.12 13:05 - 16:20 Sete 32A (Economy) B737-800 Etter 2 dager i London tok jeg tuben (den blå linjen) til LHR. Ankom terminal 3 1,5 timer før avgang. Etter å ha printet boardingkortet skulle jeg egentlig til customs office for å få stempel på varene jeg hadde handla i London. Men customs office køen var sikkert flere 100 meter lang med masse kinesere og japanere og latin americanos som dominerte køen og de brukte lang tid. Jeg gadd ikke å stå i kø (tapte litt penger på det) og leverte heller kofferten min til SAS skranken og var klar for å gå gjennom sikkerhetskontrollen. Aldri bruk tollkontoret i LHR for å få stempel på varene som man har handlet for i UK siden køene kan være ganske lange og kan fort ta noen timer før man når helt frem til skranken. Bruk heller LGW eller STN i London. Mye bedre valg med lite kø. Da jeg skulle gå forbi sikkerhetskontrollen i T3 tok jeg en spansk en. Jeg gikk til Fast Track delen av sikkerhetskontrollen og viste mitt Frequent traveller (Miles&More) sølvkort til vakten selv om jeg skulle fly med SK. Vips, det virket som at alt gikk i orden og jeg var forbi sikkerhetskontrollen på 1,2,3 selv om det var veldig lang kø i den normale køen. Jeg visste ikke at man kan bruke Frequent traveller kort hvor som helst. Stakk innom en Gucci butikk for å kjøpe nye sko på salg, handlet to flasker vann på Boots før jeg sprang av gårde mot flyet til OSL. Selv om jeg har en invitation kort til SAS lounge så rakk jeg dessverre aldri å stikke innom loungen deres i LHR. Burde ha ankommet flyplassen mye tidligere har jeg innsett i ettertid. Jeg tenkte at det ikke var noen vits i å bruke loungen for 5 minutter så jeg bare droppet det. Jeg var vel sikkert en av de siste som boardet SK flyet til OSL. Det var 108 passasjerer i flyet. 18 i Business, 12-14 i Economy Extra og resten i monkey class. De 18 som satt i Business var fra Canada, enten var de sportsutøvere eller militærfolk. Flyet tok av oppimot 30 min etter avgang. Det eneste jeg hadde på flyet mot OSL var 2xBacardi med Cola. Cabin crewene på denne flightene var greie de. Flyet landet 15-20 min forsinka. Da var det bare å handle på Taxfree på OSL, hente bagasjen og ta flytoget mot Oslo S for å møte bekjente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
OSL-SVG SK4025 Søn 08.01.12 14:30 - 15:20 Sete 10A (Economy) (kongeplass) B737-500 Etter 2 kjekke dager i hovedstaden var det tur for å dra hjem igjen. Var på Gardermoen 1 time før avgang for å sjekke inn bagasjen. Ikke så mye kaos i sikkerhetskontrollen på OSL. Flyet tok av 30 min etter oppsatt tid og flyet ble forsinket tilsvarende inn til SVG. Jeg hadde en konge plass på flyet siden det ikke var noen seter foran meg og det var bra benplass foran meg. Ikke noen særlige bilder fra denne turen. Finnes mange OSL-SVG tripreports fra før av. Flyet var smekkfull (100%). SAS er et bra selskap og det beste selskapet i Business dersom man flyr med dem i Europa. Selv om de har et bra utvalg i BOB tjenesten i economy skulle jeg ønske at de som et seriøst flyselskap og nettverksselskap hadde gratis mat og drikke om bord. De taper mot andre selskaper som KL, LH, BA i monkeyclass siden de ikke har noe gratis (utenom gratis kaffe og frokost innenriks) om bord når man flyr med dem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Takk for fin rapport. Enig med deg i at SAS har bra Business-produkt i Europa. Lufthansa har rar mat, og lite mat. Har ikke fått prøvd KLM etter at de oppgraderte litt. Siste jeg fløy business med Air France, 0700 OSL-CDG, hadde de ikke engang appelsinjuice til frokosten! Vann eller kaffe/te.
SAS kunne gjerne by på noe på økonomi, og så kunne man velge å kjøpe. Har prøvd økonomiproduktene til f.eks. Alitalia og Iberia, det er ofte ille. Her er Lufthansa blant de bedre, med sine sandwicher (som blir lengre jo lengre flytida er, har jeg funnet ut!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS skal innføre kaffe, vann og te på alle flyvninger i løpet av nærmeste fremtid. Takk ellers for fin rapport - så ut til å være en behagelig tur i Business, ellers hadde du kanskje gleden av å ha internett om bord på hjemreisen fra London?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg gadd aldri å surfe på nettet. Hadde ikke PC med og mobilen var slått av helt. Kan nevne at SAS vil også tilby gratis brus på alle sine flyvninger i nær fremtid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK802 LHR-SVG-OSL? | Olap | Register- og ATC-Forum | 2 | 04-06-2018 09:18 |
Høstens eventyr, the ultimate Boeing717-tour: SVG-OSL-HEL-ARN-SVG | oskarflekkefjord | TripReports | 17 | 26-10-2015 09:17 |
Gjennomgående bagasje LHR-SVG-OSL? | TommyL | Reiseforum | 8 | 22-11-2012 08:58 |
SVG-KEF-JFK - Roadtrip - LAX-LHR-SVG | killbox | TripReports | 15 | 15-08-2012 17:27 |
SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG | BSSW | TripReports | 20 | 01-08-2008 10:41 |